„Óriási szégyen” – Az utolsó szeget is beverhette a rájátszás koporsójába a NASCAR új bajnoka
credit: Chris Graythen/Getty Images
A bajnoki döntő hétvégéjének első napján a NASCAR még megúszta a gyomrost, szombaton azonban már nem volt menekvés a sors elől.
A szervezetet az utóbbi években egyre élesebb bírálatok érték, mondván a rájátszás kialakítása során az izgalmak művi fokozására helyezték a hangsúlyt ahelyett, hogy a valódi sportteljesítményt jutalmaznák. Ennek következtében olyan versenyzők/csapatok kaparinthatják meg a bajnoki címet, akik/amelyek a teljes szezonon átívelő teljesítményük alapján nem igazán érdemelnék meg.
A szabályrendszer révén elég összehozni 4-5 jó futamot a teljes idényben ahhoz, hogy valaki elfoglalja a trónt. Ezzel párhuzamosan viszont egy pilóta betegre nyerheti magát a szezon során, elég viszont egyetlen malőr a négyfős döntőben és máris az összetett negyedik pozíciójában zár.
A NASCAR vezetősége hosszú ideig dacosan védte a formátumot, a kritikus hangok viszont már olyan fülsiketítővé váltak, hogy a fejesek is elkezdtek hajlani a változások irányába.
Az elnöki posztot betöltő Steve O’Donnell a minap tartott évértékelőjén elárulta, keményen dolgoznak a helyzet megoldásán. Szavaiból viszont ki lehetett venni, hogy szerintük semmi gond nincs a mostani rájátszással, a potenciális átfazonírozásra pedig legfőképpen a rajongók negatív véleménye miatt van szükség.
Erről bővebben itt olvashatsz: Óriási változások küszöbén a NASCAR – Már a vezetőség is elismeri, hogy a jelenlegi formátum igazságtalan
Nem csoda tehát, hogy a szervezet közössége a szokásosnál is feszültebben figyelte a Phoenix Racewayen rendezett finálé első két, sorsdöntő viadalát. A Truck Seriesben és az Xfinityben ugyanis két olyan versenyző vágott neki a bajnoki címért folyó, utolsó csatának, akik az idény során konkrétan felmosták a padlót ellenfeleikkel.
Ennek kapcsán Kevin Harvick így fogalmazott podcastjében:
„Ha Corey Heim és Connor Zilisch nem nyeri meg a bajnokságot, akkor az óriási szégyen lesz a NASCAR-ra nézve.”
A szervezet a Truck Series esetében még megúszta, hiszen Heim minden túlzás nélkül sporttörténeti dominanciát bemutatva emelhette magasba az év legjobbjának járó trófeát.
Egy nappal később viszont már merőben más lett a leányzó fekvése.
Zilisch konkrétan uralta az Xfinityt idén. Harminckét versenyből huszonhármat zárt a top 10-ben, hússzor ért célba az első öt között, tíz alkalommal pedig egyenesen győzelmet szerzett. A JR Motorsports újonca azonban a végső, phoenixi összecsapást csak harmadikként zárta, így a címet az elsőként célba ért Jesse Love ünnepelhette.
Az a Love, aki a döntő előtt csak egyetlen futamot nyert még a szezonnyitó, daytonai United Rentals 300 képében.
Ahogyan arra számítani lehetett, a sikere – divatos kifejezéssel élve – felrobbantotta a közösségi médiát. Persze nem őt magát ünnepelték, sokkal inkább a NASCAR bajnoki címének illegitimitását harsogták.
Ráadásul akkora mértékben, hogy az X-en több órán át lenyomta trendek terén az amerikai baseball liga döntőjével kapcsolatos posztokat.
Harvick pedig ennyivel kommentálta:
— Kevin Harvick (@KevinHarvick) November 2, 2025
A végtelenségig lehet csapkodni jobbról-balról a rájátszás hitelességét, Love-tól elvitatni a címet viszont ordító hülyeség.
Ahogyan a mondás tartja: Ne a játékost utáld, hanem a játékot.
A 20 esztendős kaliforniai és csapata, a Richard Childress Racing idomult az aktuális formátumhoz, rögtön az első fordulón bejutott a rájátszásba, majd pontok alapján verekedte át magát a bajnoki hajrá felvonásain és kivívta helyét a top 4-es fináléban. Szó sem volt mázlival szerzett győzelmekről és hasonló nyalánkságokról, amelyekbe bele lehetne kötni.
Amikor pedig a legjobban számított, odatették magukat és maximálisan teljesítettek. Love és a 2-es számú Chevy gárdája semmi mást nem érdemel, csak őszinte gratulációt.
„Úgy érzem, mintha végre levegőhöz jutottam volna” – mondta a friss bajnok.
„Nagyon megkönnyebbültem. Nehéz évünk volt, rengeteget dolgoztam ezért. Connor a legeslegjobb barátom ezen a világon, de nem a versenypályán.”
You can see the emotion for @ConnorZilisch. pic.twitter.com/AER14VGhVW
— SiriusXM NASCAR Radio (Ch. 90) (@SiriusXMNASCAR) November 2, 2025
Zilischet érthető módon megviselte a vereség.
„Egész nap keményen harcoltunk és mindent beleadtunk” – nyilatkozta a leintés után a jövőre már a Trackhouse-zal teljes munkaidős Cup-programot futó tehetség
„A szívemet is kint hagytam a pályán, de végül a bajnoki második hely, ami jutott nekünk. Sajnos a WeatherTech Chevynkben nem volt meg az, amire ma szükségünk lett volna. Ez viszont semmit sem von le abból, amit ebben az évben véghez vittünk.
Egész évben, 33 héten át megszakadtunk a munkától. Úgy érzem, végig a lehető legjobban dolgoztunk, megtettünk mindent, amit csak lehetett, de ma egyszerűen nem jött össze. Nagyon büszke vagyok erre a csapatra. Semmi okunk a szégyenkezésre… de ez fájni fog”
Arra a kérdésre, jelent-e számára bármiféle vigaszt, hogy a barátja diadalmaskodott, Zilisch kitérően válaszolt:
„Nem, ettől nem érzem magam jobban. Örülök Jesse-nek, tényleg boldog vagyok, de… Hát, nem.”
Azt viszont nem mulasztotta el, hogy a victory lane-en személyesen gratuláljon:

A döntőben a JR Motorsports három autóval is képviseltette magát, hiszen Zilisch és a 2024-es bajnok Justin Allgaier mellett bekerült Carson Kvapil is. Ilyenre utoljára 2022-ben volt példa a gárda történetében és akkor szintén kikaptak, méghozzá a Joe Gibbs Racing-es Ty Gibbstől. Most pedig azt kellett végignézniük, amint Love és az RCR foglalja el helyét az Xfinity világának tetején.
Love csak egyéniben jutott be a fináléba, így az RCR csapatbajnokságot nem ünnepelhetett.
Az anyagi szempontból kiemelten fontos címet a Joe Gibbs Racing 19-es Toyotája húzta be. Az autót az idény folyamán összesen hét pilóta vitte pályára Justin Bonsignore, Riley Herbst, Ty Gibbs, Christopher Bell, Chase Briscoe, Jack Perkins és Aric Almirola személyében. Utóbbi veterán vezetett Phoenixen is, másodikként célba érve.
Az év újonca Zilisch lett.
Az egyéni összetett harmadik helyén Allgaier, míg a negyediken Kvapils végzett.
Szponzorváltás miatt az Xfinity jövőre már O’Reilly Auto Parts Series néven fut tovább. A legelső versenyre február 14-én, Daytonán rendezik.
Love bajnoki címe pedig az utolsó döfés lehet abba a rájátszásba, amit eddig ismertünk.
JESSE LOVE IS THE 2025 XFINITY SERIES CHAMPION!! pic.twitter.com/F7Z0xaoZhq
— NASCAR Xfinity (@NASCAR_Xfinity) November 2, 2025
A NASCAR XFINITY SERIES BAJNOKI DÖNTŐJÉNEK VÉGEREDMÉNYE (PHOENIX RACEWAY)
| # | VERSENYZŐ | CSAPAT | GYÁRTÓ |
|---|---|---|---|
| 1. | Jesse Love | Richard Childress Racing | Chevrolet |
| 2. | Aric Almirola | Joe Gibbs Racing | Toyota |
| 3. | Connor Zilisch | JR Motorsports | Chevrolet |
| 4. | Brandon Jones | Joe Gibbs Racing | Toyota |
| 5. | Justin Allgaier | JR Motorsports | Chevrolet |
| 6. | Sammy Smith | JR Motorsports | Chevrolet |
| 7. | Taylor Gray | Joe Gibbs Racing | Toyota |
| 8. | Sheldon Creed | Haas Factory Team | Ford |
| 9. | Austin Hill | Richard Childress Racing | Chevrolet |
| 10. | Justin Bonsignore | Joe Gibbs Racing | Toyota |
| 11. | Harrison Burton | AM Racing | Ford |
| 12. | Kyle Sieg | RSS Racing | Ford |
| 13. | Carson Kvapil | JR Motorsports | Chevrolet |
| 14. | Corey Day | Hendrick Motorsports | Chevrolet |
| 15. | Nick Sanchez | Big Machine Racing | Chevrolet |
| 16. | Christian Eckes | Kaulig Racing | Chevrolet |
| 17. | Dean Thompson | Sam Hunt Racing | Toyota |
| 18. | Brennan Poole | Alpha Prime Racing | Chevrolet |
| 19. | Brenden Queen | Kaulig Racing | Chevrolet |
| 20. | Nick Leitz | RSS Racing | Ford |
| 21. | Ryan Ellis | DGM Racing | Chevrolet |
| 22. | Connor Mosack | Viking Motorsports | Chevrolet |
| 23. | Anthony Alfredo | Young’s Motorsports | Chevrolet |
| 24. | Leland Honeyman | Cope Family Racing | Chevrolet |
| 25. | Blaine Perkins | Jordan Anderson Racing | Chevrolet |
| 26. | Josh Williams | Alpha Prime Racing | Chevrolet |
| 27. | Parker Retzlaff | Alpha Prime Racing | Chevrolet |
| 28. | Daniel Dye | Kaulig Racing | Chevrolet |
| 29. | Stefan Parsons | Joey Gase Motorsports | Chevrolet |
| 30. | Joey Gase | Joey Gase Motorsports | Chevrolet |
| 31. | Garrett Smithley | SS Green Light Racing | Chevrolet |
| 32. | Josh Bilicki | DGM Racing | Chevrolet |
| 33. | Jeremy Clements | Jeremy Clements Racing | Chevrolet |
| 34. | Glen Reen | Alpha Prime Racing | Chevrolet |
| 35. | Patrick Emerling | SS Green Light Racing | Chevrolet |
| 36. | Dawson Cram | Mike Harmon Racing | Chevrolet |
| 37. | Ryan Sieg | Haas Factory Team | Ford |
| 38. | Jeb Burton | Jordan Anderson Racing | Chevrolet |



