Denny Hamlin: Egyikünk öngyilkos küldetésen van

Az elmúlt hónapok során már több kísérlet is történt arra, hogy peren kívüli megegyezésre bírják a NASCAR-t és az azt versenytörvénybe ütköző magatartással vádoló Cup-csapatokat.
Mint ismert, a 23XI Racing és a Front Row Motorsports tavaly ősszel nem volt hajlandó aláírni az új charter-szerződést, ehelyett inkább jogi útra terelték az ügyet. Állításuk szerint a szervezet működése kimeríti a monopólium fogalmát, az extra bevételt, valamint a versenyeken való indulást kvalifikációtól függetlenül garantáló jogosultság pedig gazdaságilag rendkívül hátrányos a mezőny tagjai számára.
Egy dologban viszont szinte mindenki egyetért: ha tárgyalásra kerül sor, akkor annak végeredménye alapjaiban változtathatja meg az amerikai stock-car szakágat.
Az ügy eddigi eseményeit erre a linkre kattintva olvashatod el minden részletre kiterjedően.
A csapatok győzelme esetén beigazolódnának a monopólium-vádak, ami miatt minden valószínűség szerint a NASCAR-nak el kellene adnia a tulajdonában lévő pályák egy részét, emellett pedig még az sem kizárt, hogy a felperesek követelésének eleget téve kénytelenek lennének engedélyezni, hogy a saját fejlesztésű és építésű Next Gen autókat más bajnokságokban is használhassák.
Mondani sem kell, hogy már ezen két tényező megvalósulása is megteremtené az alapot egy konkurens széria létrejöttéhez, ami akár olyan szakadáshoz vezethet, mint amit a kilencvenes években láttunk a CART-IRL esetében.
Ha pedig az esküdtek a NASCAR javára döntenének, akkor az a 23XI és az FRM teljes megszűnését eredményezné.
A helyzet ráadásul a perben nem érintett gárdáknál is érezteti hatását, hiszen a hírek szerint több potenciális szponzor is visszavonulót fújt a bizonytalanság miatt. Nem véletlen, hogy a charteres csapatok túlnyomó többsége nyíltan a megegyezést szorgalmazza. Legutóbb pedig már a versenyzők is hallatni kezdték a hangjukat.
A megállapodással először augusztusban próbálkoztak az NBA korábbi jogászának, Jeffrey Mishkinnek közreműködésével. A míting azonban alig egy óra alatt, eredménytelenül véget ért.
A NASCAR később azt szerette volna elérni, hogy Mishkin helyett inkább egy bíróság által kijelölt személlyel folytatódjanak a megbeszélések, de ezt az ügyben megbízott szövetségi bíró, Kenneth Bell elutasította. Végül kompromisszumos döntés született, aminek értelmében Mishkin maradt a közvetítő, de a teremben helyet foglalt maga Bell is.
Október 21-22-én ismét összeültek a felek, ám újfent nem jutottak egyezségre.
„Az első nap rendben ment, a második már nem annyira” – nyilatkozta a 23XI társtulajdonosa, Denny Hamlin a Cup martinsville-i fordulójának hétvégéjén tartott sajtótájékoztatóján.
„Nem tudom… Sajnos nem sikerült dűlőre jutni.”
Amikor a jelenlévő riporterek arról próbálták faggatni, hogy mi akadályozza a peren kívüli megállapodást, Hamlin így felelt:
„Mindkét fél meg van győződve a saját igazáról. Aki ott volt a bíróságon, hallhatta az érveket és ebből levonhatja a saját következtetéseit. Nem mondok többet, de úgy érzem, egyikünk öngyilkos küldetésen van.”
KAPCSOLÓDÓ: Michael Jordan csak akkor menne az IndyCarba, ha fegyvert tartanának a fejéhez



