NASCAR: Az alapszakasz végéig már biztosan charter nélkül marad a 23XI és az FRM

NASCAR: Az alapszakasz végéig már biztosan charter nélkül marad a 23XI és az FRM
credit: James Gilbert/Getty Images



Az ügyben megbízott észak-karolinai szövetségi bíró, Kenneth Bell kedden hivatalosan bejelentette, hogy augusztus 28-án fogja meghallgatni a 23XI Racing és a Front Row Motorsports újabb ideiglenes intézkedés iránti kérelmét.

A NASCAR-t antitröszt-vádakkal perlő csapatok tavaly decemberben már megkapták a végzést, aminek köszönhetően egészen július közepéig charteresként versenyezhettek még annak ellenére is, hogy nem írták alá az erre vonatkozó szerződést.


Februárban azonban az anyaszervezet fellebbezett, négy hónappal később pedig a fellebbviteli bíróság nekik is adott igazat. A Jeffrey Kessler által képviselt gárdák ekkor még megpróbáltak en banc meghallgatást kérni az USA negyedik körzeti bíróságától, de végül elutasították őket.

Ennek révén a múlt heti, doveri fordulótól kezdve már a különleges jogosultság nélkül méretik meg magukat mind a hat autójukkal.

Kesslerék azonban nem hagyták annyiban a dolgot és újabb végzésért folyamodtak, mondván időközben további bizonyítékok merültek fel arra vonatkozóan, hogy charterek hiányában helyrehozhatatlan kár érheti őket. Ezzel párhuzamosan azt is kérték, hogy ennek meghallgatásáig függesszék fel a fellebbviteli bíróság hatályos döntését.

Bell azonban utóbbit nem hagyta jóvá, mondván semmi sem utal arra, hogy az elkövetkezendő hetekben súlyos veszteséget könyvelnének el. Ugyanakkor leszögezte, abban az esetben, ha valamelyik soros futamra több nevezés érkezne, mint a rajtrács maximális 40 helye, akkor azonnal kiadja a halasztásról szóló végzést.

A charteres csapatok nem rendelkeznek garantált részvételi joggal, így ha valami oknál fogva elvéreznének az időmérőn, akkor már csak nézőként követhetnék a verseny eseményeit. Pontosan ez történt volna a chicagói utcai futamon, ahol a kvalifikáció legrosszabb eredményét Bubba Wallace hozta, így nem vehetett volna részt a futamon, ha az autóját már akkor is charter-státusz nélkül nevezik. A jogosultság révén viszont indulhatott, az egyetlen kieső pedig a 23XI negyedik – tehát eleve open teamként nekivágott – Toyotáját vezető Corey Heim lett.

Ebből adódóan nem meglepő, hogy a rajtrácson való fix hely volt Kessler legnagyobb érve a végzés szükségessége kapcsán.

A NASCAR azonban július 21-én, hétfőn hirtelenjében szabályt módosított, aminek értelmében már nem csak a charteres gárdák, de azokon kívül az összetett állás legjobb hat open-autója is biztosan ott lehet minden egyes futam mezőnyében – még akkor is, ha teljesen elszúrják az időmérőt.

Emellett a szervezet azt is megígérte, hogy az antitröszt-per december elsején kezdődő tárgyalásáig biztosan nem fogják más alakulatoknak értékesíteni a 23XI és az FRM chartereit.

A két csapat viszont nem lehet maradéktalanul boldog, mivel a jogosultság hiányában csak a pénzdíjak egyharmadát kapják.

A NASCAR Cup rájátszása augusztus 31-én, tehát három nappal a meghallgatás után kezdődik.


Az ügy eddigi eseményeit erre a linkre kattintva olvashatod el minden részletre kiterjedően.