NASCAR: Csapattársi segítséggel született meg a „legnépszerűbb” győzelem a roncsderbivé fajult Atlantán

NASCAR: Csapattársi segítséggel született meg a „legnépszerűbb” győzelem a roncsderbivé fajult Atlantán
credit: Krista Jasso/Getty Images



470 nap és 44 verseny után újra pontozásos futamgyőzelmet ünnepelhetett Chase Elliott.

A NASCAR Cup 2020-as bajnoka, egyben immár zsinórban hétszer a legnépszerűbb versenyzőnek választott georgiai a hazai pályájának számító EchoPark Speedwayen (korábbi nevén Atlanta Motor Speedway) tett pontot nyeretlenségi sorozatára.


A sikert ráadásul egy igazán különleges dizájnnal aratta.

A 9-es Chevy munkaruháját saját alapítványa, a beteg gyermekek támogatására létrehozott Chase Elliott Foundation, valamint főszponzora, a NAPA által indított pályázat keretein belül terveztették meg. A DESI9N TO DRIVE” győztes művét a 11 éves Rhealynn Mills nyújtotta be. Az áttétes oszteoszarkómával küzdő kislány álma az, hogy felnőttként ápolónőként dolgozhasson és segítse sorstársai felépülését.

A DTD csak adományokból már több, mint félmillió dollárt gyűjtött. A felajánlók között idén kisorsolják Elliott versenyen viselt, dedikált overálját, kesztyűjét és sisakját, míg a fődíj egy teljes körű, versenyhétvégén való részvétel Elliott saját VIP-vendégeként.

Rhealynn végig a 9-es csapat pitjében tartózkodott, így lényegében páholyból nézhette végig, amint kedvence elsőként halad át a kockás zászló alatt.



Elliott összesen 41 körön át birtokolta a vezető pozíciót, a győzelemben azonban komoly szerepet játszott a stratégia, valamint az egyik csapattársa.

A huszonnyolc körrel a vége előtt elrendelt restartot megelőzően a #9 egyike volt annak a kilenc autónak, amely úgy döntött, nem iktat be egy utolsó pitkiállást. Bár a zöld jelzés utáni adok-kapok közepette Elliott visszaesett egészen a nyolcadik helyig, nem sokkal később viszont HMS-es kollégája, Alex Bowman segítségével sikeresen áthámozta magát Brad Keselowskin, majd behúzta idei első, teljes eddigi Cup-karrierjét tekintve pedig a huszadik győzelmét.

„Hihetetlen!” – örvendezett Elliott a futam után.

„Hát ez meg mi volt?! Komolyan mondom, ez nem lehet igaz! Ilyet még sosem éltem át. Hihetetlen! Nagyon köszönöm a srácoknak. Milyen különleges autó, annyira szórakoztató volt! Ezt soha nem fogom elfelejteni.”



A hajrában összesen hatszor változott az élen álló személye Elliott, Keselowski, Bowman, Ricky Stenhouse Jr. és Zane Smith között, akik mindannyian idei első győzelmükre – ezzel együtt pedig a playoffra – hajtottak.

Az utolsó öt körben Brad birtokolta az első helyet, a fehér zászló után azonban Bowman óriási löketet adott csapattársának, ami ellen az RFK Racing pilótája és társtulajdonosa már nem tudott védekezni.

„Elliott komoly segítséget kapott Bowmantől” – szögezte le a 2012-es bajnok, akinek be kellett érnie a második hellyel.

„Ha versenyeztek volna, akkor lett volna esélyem feltartani őket. Amikor azonban közösen összedolgoznak ellenem, már nem sokat tehetek. Jó teljesítményt nyújtottunk, sok körön át vezettünk és ott a legjobbak közé tartoztunk. Nem hiszem, hogy bármit is másként kellett volna csinálnom.”

Bowmant (aki a második szakaszban történt tömegbalesetbe is belekeveredett) harminckét körön át jegyezték az élen – ebből kettőt az utolsó tízen belül – végül pedig harmadikként zárt.

„Az autóm nagyon jó volt, a beállítások miatt viszont eléggé az alsó ívre voltam utalva. Azt hiszem, ez egy eléggé népszerű győzelem lett, gratulálok a 9-es csapatnak és Chase-nek. Jó érzés egy Hendrick-autót látni a victory lane-en. Bárcsak mi lettünk volna azok, de a 48-as nagyon gyors volt, még a balesetünk után is. Sajnos rosszkor kerültem az élre… Összességében jó nap volt számunkra.”

A futam utáni sajtótájékoztatóján a Hendrick Motorsports elnöke, Jeff Andrews külön köszönetet mondott Bowmannek:

„Alex és az ő manővere nélkül valószínűleg nem ülnénk most itt.”

Top 5-tel hagyta még el a pályát Tyler Reddick és Erik Jones is.



A verseny nem nélkülözte a látványos baleseteket, amelyeknek köszönhetően tizenegy pilóta napja ért véget a tervezettnél jóval korábban.

Az amortizációt pedig jól jellemzi, hogy a 40 fős mezőnyből 36-an belekeveredtek kisebb-nagyobb incidensekbe.

Az első szakaszban történt big one miatt rögtön búcsúzni kényszerült Ryan Blaney, aki ezzel az idei hatodik DNF-jét könyvelhette el.

A másodikban bekövetkezett tömegkarambol pedig már nem kevesebb, mint húsz autót számlált. Ennek során olyan neveknek kellett feladni a futamot, mint például Joey Logano, Ross Chastain, Daniel Suarez, William Byron és Chase Briscoe.

Szintén nyakig benne volt Denny Hamlin és Christopher Bell is, ők azonban hosszas szervizelés után vissza tudtak térni a pályára. A két pilóta egyaránt az autójában maradt, miközben a szerelők dolgoztak. Hamlin pedig annyira unatkozott, hogy még egy szelfit is kirakott az X-re:



A virginiai versenyző másfél órán át ücsörgött a 11-es Toyotában, a munkálatok után viszont csak három kör erejéig tudott a újracsatlakozni a mezőnyhöz.

„Fáj a seggem attól, hogy ilyen sokáig ültem a kocsiban és közben semmit sem csináltam” – konstatálta az eseményeket Hamlin.

„Az egyetlen pozitívum, hogy közben nézhettem a futamot. A csapat jó munkát végzett és abban a három körben nyertünk hat pozíciót. Szóval minden elismerésem a 11-es csapatnak, hogy végül egy erős 31. helyet sikerült kihoznunk ebből a napból.”

Az első szakaszt Austin Cindric, a másodikat pedig Reddick nyerte. A 23XI versenyzője ráadásul célfotóval, 0.001 másodperccel győzte le Elliottot.

A Cup mezőnye legközelebb július 6-án, Chicago utcáin csap össze.