Olyan mesebeli győzelem született Poconón, amiről a NASCAR még álmodni sem mert

Olyan mesebeli győzelem született Poconón, amiről a NASCAR még álmodni sem mert
credit: Jonathan Bachman/Getty Images



Valódi hollywoodi forgatókönyv valósult meg a NASCAR Xfinity Series szombati, Pocono Racewayenre kiírt futamán.

A Trükkös Háromszög becenévre hallgató, 2,5 mérföldes pennsylvaniai oválon Connor Zilisch megszerezte karrierje első nemzeti szintű, oválpályás győzelmét. Crew chiefje pedig nem más volt, mint a JR Motorsports társtulajdonosa, egyben a NASCAR halhatatlanjai közé is beválasztott Dale Earnhardt Jr.


Ezzel ő lett a kilencedik olyan személy a szervezet történetében, aki versenyzőként, tulajdonosként és crew chiefként is nyerni tudott.

A korábbi kétszeres Daytona 500-győztes azt követően került a pitbox tetejére, hogy a 88-as Chevy eredeti csapatfőnökét, Mardy Lindleyt egy futamra felfüggesztették a nashville-i versenyen rosszul rögzített kerék miatt.



Junior most először mérette meg magát cc-ként a NASCAR nemzeti porondján, ráadásul úgy, hogy semmilyen mérnöki végzettsége nincs.

Új szerepköre kapcsán Kyle Busch nem is fogta vissza magát:

„Ez csak a felhajtás miatt van, de mindenki úgy csűrheti-csavarhatja, ahogyan akarja” – mondta a vegasi veterán még a Cup szombati időmérője előtt.

„Ott fog ülni a pitbox tetején, de csak dísznek. Manapság már annyiféle technológia és háttértámogatás áll rendelkezésre, hogy az [eltiltott] crew chief távolról is be tud kapcsolódni. Én is megtehettem volna ezt a saját Trucks-csapatomnál, miközben igazából a főhadiszálláson lévő srácok vezényelték volna le az egészet. Ettől függetlenül klassz, hogy ekkora figyelmet kapnak.”

Busch szavai felbőszítették Junior népes rajongótáborát, aminek láttán rögtön megpróbált szépíteni:

„Ez az egész nem arról szól, hogy bármi bajom lenne Dale Jr.-ral” – szögezte le.

„Pusztán arra akartam rávilágítani, mennyire röhejes, hogy manapság még mindig eltiltják a crew chiefeket, miközben a technika révén így is kapcsolatban lehetnek a csapattal. Akkor is ugyanezt mondanám, ha Jeff Gordon ülne fel az HMS boxára.”



Egy biztos, akár „fake” crew chief volt Earnhardt Jr., akár nem, jelenléte csak még inkább ráirányította a reflektorfényt Zilisch sikerére.

A mindössze 18 esztendős tehetség harmadik alkalommal látogathatott el az Xfinity victory lane-jére a 2024-es Watkins Glen-i és az idén márciusi, COTA-n rendezett forduló óta.


A győzelemhez vezető előzést a 95. körben hajtotta végre legjobb barátjával, Jesse Love-val szemben, majd a leintés pillanatában 0.437 másodpercet vert rá.

„Már ezer éve vártam erre!” – örvendezett a leintés után.

„Lehet, hogy nem tűnt olyan hosszúnak, de komolyan, az utóbbi időben már annyira közel jártam hozzá. Charlotte-ban második lettem, aztán Nashville-ben is. Dale Jr. sem muzsikált rosszul a pitben! Elképesztően menő, hogy ott volt! Hatalmas köszönet a JR Motorsports egész csapatnak!”

Arra a kérdésre, milyen volt Juniorral dolgozni ezen a héten, így válaszolt:

„Nagyon vicces! Néhány restartnál rendesen rám is ripakodott, tanácsokkal látott el és amit ő mond, azt érdemes megfogadni. Az autót Mardy állította be, remek munkát végzett. Sajnálom, hogy ma nem tudott velünk lenni.”



Junior – aki egy ponton még a pitkiállásnál is segédkezett – szintén rendkívül boldog volt.

„Ez határozottan nagyobb adrenalinlöket volt, mint a tulajdonosi szerepkör. Imádom, hogy versenyautóim vannak, gyarapítjuk a statisztikákat és bajnoki címeket szerzünk, de ez most teljesen más volt. Benne voltam a sűrűjében és rendkívül felpörgetett.

Ha te vagy a crew chief, akkor óriási nyomás nehezedik rád. Persze tisztában vagyok azzal, hogy csak egy kisebb szelete hárult rám annak a munkának, amit Mardy, vagy bármelyik másik csapatfőnök végez. Úgy alakították a dolgokat, hogy nekem a könnyebb rész jusson. A verseny előrehaladtával egyre komfortosabban éreztem magam, bátrabbak lettünk, nagyon élveztem.”

Zilisch és Love mögött Christian Eckes ért célba harmadikként.


A verseny során összesen tíz alkalommal került elő a sárga zászló, ami Xfinity-rekordnak számít Poconón.

Ennek egyik nagy kárvallottja a pole-os Chase Elliott lett, hiszen valahányszor előzési pozícióba került a vezetésért – vagy épp már eleve az élen haladt és elnyúlhatott volna a mezőnyből – rögtön érkezett a pace car.

A futam alatt a legtöbb kört – szám szerint 38-at – az élen töltött hendrickes győzelmi esélyei 13 körrel a vége előtt váltak végképp köddé, amikor összeütközött Justin Allgaierrel. Bár baleset nem lett belőle, de mindketten értékes pozíciókat vesztettek.

Ennek révén Elliottnak végül be kellett érnie a negyedik pozícióval, míg a regnáló bajnok csak tizedik lett.

Az első szakaszt Brandon Jones, a másodikat pedig Zilisch nyerte.

Az Xfinity következő futamát június 27-én, az EchoPark Speedwayen (korábbi nevén Atlanta Motor Speedway) rendezik.