IndyCar: Kirkwood megnyerte első oválfutamát, Newgarden hatalmasat bukott Gatewayen

IndyCar: Kirkwood megnyerte első oválfutamát, Newgarden hatalmasat bukott Gatewayen
credit: Penske Entertainment/James Black



Magyar idő szerint hétfő hajnalban került sor az NTT IndyCar Series idei második, oválpályás futamára.

Az illinois-i World Wide Technology Racewayen (közismertebb nevén Gatewayen) rendezett villanyfényes viadal a várakozásoknak megfelelően nem nélkülözte az izgalmakat. Azoknak viszont, akik egy újabb győztesben reménykedtek csalódniuk kellett.


A szezon első hét fordulójából ötöt – beleértve az Indianapolis 500-at – Alex Palou nyert meg, míg két alkalommal Kyle Kirkwood látta meg elsőként a kockás zászlót. Utóbbi andrettis ráadásul az elmúlt hétvégét megelőzően kizárólag utcai pályán tudott diadalmaskodni.

Gatewayen azonban megtört a jég és életében először oválon is magasba emelhette a legjobbnak járó trófeát.

A 26 éves floridai összesen nyolc kört töltött az élen, beleértve a legfontosabb utolsót is.

A befutó pillanatában 0.5398 másodpercet adott a mclarenes Pato O’Wardnak, míg a dobogó legalsó fokára Christian Rasmussen állhatott fel az Ed Carpenter Racing színeiben.



„A rajtok és az újraindítások döntő jelentőségűek voltak” – mondta a futam után Kirkwood.

„Tegnap nem voltunk elégedettek az autóval, de a csapattársak segítségével sikerült nagyszerűen beállítani és végül egy fantasztikus géppel gurultunk ki a pályára. Eleinte nem hittem, hogy meglesz, de ahogy besötétedett és lehűlt a levegő, egyszerűen életre kelt. Le a kalappal a csapat előtt, fantasztikus munkát végeztek a pitben. Elképesztő! Az első győzelmem oválpályán! Most tényleg a fellegekben járok.”

Kirkwood újabb sikere egyben azt jelenti, hogy a Honda továbbra is 100%-os győzelmi aránnyal bír idén.

A futam egyik legnagyobb vesztese Conor Daly lett.

A Juncos Hollinger Racing pilótája a tizenötödik helyről rajtolhatott, de a futam második felében már az élmezőnyben harcolt. A vezetést először a 154. körben vette át O’Wardtól, majd összesen 36 körön át birtokolta az első helyet.

A hajrá felé közeledve azonban a létező legrosszabbkor jött számára a sárga zászló, teljesen átírva gondosan felépített stratégiáját. Dalynek végül be kellett érnie a hatodik pozícióval.



Az ominózus pace car szakaszt egy hajmeresztő baleset váltotta ki.

Az RLL Racing újonca, Louis Foster eltalálta a falat, aminek hatására a 45-ös számú Dallara-Hondája keresztbe fordulva visszacsúszott a pályára. Az érkező Josef Newgardennek már esélye sem volt elkerülni és nagy erővel, oldalról belecsapódott. Ennek hatására a Team Penske 2-es gépe a levegőbe emelkedett, majd fejjel lefelé fordulva ért földet.

Szerencsére egyik versenyző sem sérült meg.

„Kicsit megúszott az autó hátulja és onnantól már nem tudtam megfogni” – nyilatkozta később Foster.

„Ijesztő volt. Örülök, hogy Josef jól van.”

A baleset után Newgarden nem állt a sajtó rendelkezésére.

A Penske en bloc katasztrofális éjszakán van túl.

A kétszeres bajnok és szintén kétszeres Indy 500-győztes kiesése előtt már elbúcsúzhattak a pole-os Will Powertől, aki defekt miatt találta el a falat. 44 körrel a vége előtt pedig Scott McLaughlin is kiállni kényszerült a felfüggesztés meghibásodása következtében.

Az összetettet 90 ponttal vezető Palou nyolcadikként zárt.

Az IndyCar következő futamát június 22-én, Road Americán rendezik.