Denny Hamlin megint legyőzte a kedvenc versenyződet és JGR-rekordot döntött

Denny Hamlin megint legyőzte a kedvenc versenyződet és JGR-rekordot döntött
credit: Chris Graythen/Getty Images



Enyhén szólva is stresszes időszakot él meg jelenleg Denny Hamlin, ez azonban vasárnap egyáltalán nem volt hatással a pályán nyújtott teljesítményére.

A NASCAR Cup michigani futamának eleve úgy vágott neki, hogy a fellebbviteli bíróság frissen meghozott döntése értelmében komoly esély van arra, hogy a tulajdonában lévő 23XI Racing hamarosan elveszti chartereit. Emellett pedig ez volt zsinórban a második olyan hétvégéje, amelyeken már a részvétele is kérdéses volt köszönhetően annak, hogy bármelyik pillanatban megszülethet harmadik gyermeke, egyben első kisfia.


A baba szerencsére türelmes volt, így Hamlin nem csak elrajtolhatott, de végül behúzta idei harmadik, teljes eddigi karrierjét nézve pedig 57. győzelmét a királykategóriában.

Ennek köszönhetően ő lett a tizedik pilóta a széria történetében, aki a 700. versenye után is eljutott a victory lane-re.

A sorsdöntő előzést az ekkor már teljes üzemanyag-spóroló üzemmódban vezető William Byronnal szemben négy körrel a vége előtt vette át, innentől fogva pedig már lényegében zsebében volt a trófea.



„Ez fantasztikus!” – mondta a leintés után.

„A [crew chief] Chris Gayle és a teljes csapat nagyszerű munkát végzett. Jó itt lenni most Michiganben tekintve, hogy az elmúlt években milyen közel jártunk a győzelehez. Hihetetlenül jó érzés, hogy a 11. hely környékéről restartolva áthámoztam magam a mezőnyön. Tudtam, hogy 100 százalékot kell nyújtanom, ha mindenkit meg akarok előzni. Szépen, egyesével tudtam le őket.”

Majd ezután ismét elsütötte a tavaly édesapja kritikája miatt nyugdíjazott szlogenjét:

„Bocsánat apu…. De legyőztem a kedvenc versenyzőtöket! Az összeset!”

Diadalát masszív füttykoncert fogadta, ő viszont csak még inkább hergelte a helyszíni közönséget azzal, hogy elkezdte a michigani egyetem legnagyobb riválisának számító Ohio State futballcsapatát éltetni, amelynek egyébiránt nagy szurkolója:



Jelen sikere révén ő lett a Joe Gibbs Racing valaha volt legtöbb győzelemmel bíró volánművésze. Michigant megelőzően még holtversenyben állt az örökranglista élén Kyle Busch-sal (56).

Byron végül csak huszonnyolcadikként zárt, miután a hajrában kifogyott autójából az üzemanyag.


A második pozícióban Chris Buescher ért célba, míg harmadikként Ty Gibbs látta meg a kockás zászlót.

Top 5-tel fejezte be a napot Bubba Wallace és Kyle Larson is.

A hazai pályán versenyzett, michigani születésű Carson Hocevar szinte végig az élmezőnyben autózott és összesen 32 kört töltött az élen. A harmadik szakaszban azonban – miközben az első helyen haladt – váratlanul defektet kapott, így be kellett érnie a huszonkilencedik hellyel.

Az első szakaszt Buescher, a másodikat pedig Byron nyerte, aki a leggyorsabb körért járó extra 1 pontot is megszerezte



Tovább folytatódik Alex Bowman negatív sorozata

Már a 67. körben véget ért az arizonai pilóta napja, miután részesévé vált egy többautós karambolnak.

Az incidenst megelőzően négyes csata közben lelassult Riley Herbstöt és Daniel Suarezt Cole Custer azonban már nem járt sikerrel. Manővere közben érintette Austin Cindric gépét, aminek hatására a 41-es Ford feljebb csúszott a pályán eltalálta Bowmant.

Ennek hatására az HMS pilótája nagy tempóval, frontálisan a falnak csapódott. Szerencsére ép bőrrel szállt ki az autójából, a kötelezi orvosi ellenőrzés után adott interjúja során azonban nem rejtette véka alá, hogy megviselte az ütközés.

„Nagyon fájt” – ismerte el.

„Valószínűleg ez volt a legkeményebb ütés, ami valaha ért, pedig sajnos már részem volt jó párban.”



Ty Dillon elütött egy mókust

A verseny ártatlan áldozatot is követelt egy rosszkor, rossz időben megjelent mókus személyében.

Az állatot Dillon a pitbe igyekezve ütötte el, később pedig a Kaulig Racing megerősítette, hogy sajnos el is hunyt. RIP.


Az RFK Racing nagy napja

Chris Buescher a második, Ryan Preece a kilencedik, Brad Keselowski pedig a tizedik lett. Ez azt jelenti, hogy a csapat a 2016-os, nyári daytonai futam óta először zárt három autóval a top 10-ben.