Szigorú diétája miatt beszél hülyeségeket és az „exfeleségének” fog versenyezni „12 néző” előtt Corey LaJoie

Tavaly júliusban vált hivatalossá, hogy a Spire Motorsports 2025-ben már nem tart igényt Corey LaJoie szolgálataira.
Döntését a csapat azzal indokolta, hogy az észak-karolinai versenyző nem hozta a várt eredményeket.
LaJoie végül a szeptemberi, bristoli futamig maradt a 7-es Chevyben, az idény hátralévő részét pedig már a Rick Ware Racing kötelékében teljesítette. Az RWR-rel végül sikerült nyélbe ütnie egy részidős programot az idei évre vonatkozóan, aminek révén eddig három futamot teljesíthetett Daytonán, Atlantán, majd Bristolon.
Mindezt megelőzően, még februárban sikerült a NASCAR közösségének jelentős részét magára haragítania, miután kijelentette, hogy a kevés versenyzési lehetősége ellenére esze ágában sincs tartósabban visszatérni a nemzeti másod-, vagy harmadosztályba.
„Azok a srácok, akik azt mondják, hogy szívesebben nyernének évi egy-két Trucks-futamot, utána egész életükben ott is maradnak és sosem fognak vezetni vasárnaponként” – mondta a szezon előtt LaJoie.
„Ez az egész a vasárnapokról szól. Fogalmam sincs, hogy miért alakult ki ez a médiafelfogás. Az egódat akarod fényezni azzal, hogy magasba emelsz egy trófeát pénteken, amikor tizenkét ember ül a lelátókon?
Nem! Én a legjobbak ellen akarok harcolni, mert úgy érzem, hogy minden csapat, ahol megfordultam és amelyeket az alapoktól felépítettem, bármelyik vasárnap képes győzelemért, de legalább a top 10-ért küzdeni, legyen szó speedwayekről, vagy más pályákról. Ráadásul nem tudnám megmagyarázni a szponzoraimnak, hogy miért lépek vissza az alsóbb kategóriákba. Az ő befektetésük is csak a nagy versenyeken térül meg, nem egy pénteki vagy szombati futamon.”
Azóta fordult a kocka.
A Spire Motorsports június elején hivatalosan bejelentette, hogy LaJoie visszatér hozzájuk kilenc futam erejéig, méghozzá a Truck Seriesben.
Ennek kapcsán sokakban ismét felsejlettek az imént idézett, öt hónappal ezelőtti szavai és egyöntetűen azt kérdezték:
„Mégis csak hajlandó versenyezni tucatnyi néző előtt?”
Válaszként a 33 esztendős pilóta szigorú diétájával és saját meggondolatlanságával magyarázta korábbi nyilatkozatát.
„Mondtam már pár hülyeséget a kamerák előtt, ez is csak egy volt közülük” – szögezte le a Michigan International Speedwayen tartott sajtótájékoztatóján.
„Egy ötnapos böjt reggelén hangzott el és nem voltam éppen mókás kedvemben. Már bánom, hogy hozzátettem azt a tizenkét rajongós dolgot, mert a Truck Series garázsában sokan zokon vették.”
LaJoie elárulta továbbá, hogy azonnal rábólintott a kilencfutamos programra, amikor a Spire társtulajdonosa, Jeff Dickerson megkereste őt.
„Egy percig sem gondolkodtam rajta, rögtön igent mondtam. Megkértek, hogy vállaljam el, én pedig rávágtam, hogy ’oké, van pár szabad hétvégém.’ Ez az autó messze a legjobb lesz, amit eddig vezettem ebben a mezőnyben.
A megfelelő csapat szükséges ahhoz, hogy harcba szállj, mert minden egyes héten a maximumot kell nyújtani, ha versenyképes akarsz lenn. Én ezért vagyok itt. Ha nekivágok, akkor teljes szívvel csinálom. Mindent beleadok a következő kilenc hétben.”
Arra a kérdésre pedig, milyen érzés visszatérnie a Spire-höz a Trucksba azok után, hogy nemrég kirúgták őt a Cup-csapatukból, így válaszolt:
„Olyan ez, mint amikor öt évig építed a közös otthonotokat, aztán a feleségedből sztár lesz TikTok-on és közli, hogy már nem boldog veled, ezért kidob. Egy évvel később viszont visszafogad, de csak a vendégszobában kapsz helyet, miközben ő ott él a házban az új barátjával. Így megy ez az egész.”
