Teljes amerikai dobogót, Palou-kiesést és egy komoly balesetet hozott a Detroit GP

Teljes amerikai dobogót, Palou-kiesést és egy komoly balesetet hozott a Detroit GP
credit: Penske Entertainment/Chris Owens



A 2025-ös IndyCar-szezon eddigi legkaotikusabb versenyét prezentálta a Detroit Grand Prix.

Az elmúlt öt épített/utcai pályás futamon mindössze egyszer került elő a sárga zászló, most azonban már nem kevesebb, mint ötször kellett beküldeni a pace cart, egy alkalommal pedig a piros jelzés is életbe lépett.


Utóbbit a 83. körben történt baleset idézte elő. Az RLL Racing újonca, Louis Foster a felfüggesztés meghibásodása miatt elvesztette uralmát autója felett, majd nagy erővel Felix Rosenqvistnek csapódott.

Az incidens után a Meyer Shank Racing versenyzője lábfájdalmakra panaszkodott, a pálya orvosi központjában elvégzett vizsgálatok azonban nem tártak fel komolyabb sérülést.

Szerencsére Foster is ép bőrrel megúszta.



A leintés pillanatában Kyle Kirkwood örülhetett a legjobban.

Az Andretti Global pilótája 3.5931 másodperces előnnyel ért célba az AJ Foyt Racing-es Santino Ferrucci előtt, míg a harmadik pozícióban egy újabb andrettis, név szerint Colton Herta zárt. Ennek révén a széria közössége egy teljes egészében amerikai dobogót ünnepelhetett.

Kirkwood IndyCar-karrierje negyedik diadalát aratta, mindegyiket kivétel nélkül roadon.

„Le a kalappal az andrettis fiúk előtt” – nyilatkozta a 26 éves floridai, aki a harmadik helyről startolhatott, a 78. körben pedig még az első szárnya is megsérült.

„Fantasztikus kiállásaink voltak, elképesztő stratégiánk, az autó pedig egyszerűen tökéletesen működött. A restartoknál a kocsi valósággal életre kelt és határozottan mi voltunk a leggyorsabbak. Teljesen komfortosan éreztem magam a piros zászlónál, mert tudtam, hogy ez a mi előnyünkre fog szolgálni. Nagyszerűen alakult minden.”

Ferrucci szintén elégedett lehet. A connecticuti versenyző a kvalifikáción csak a huszonegyedik rajthelyet szerezte meg, a futam során viszont magabiztosan tört előre és nyolc kör erejéig az élen is haladt. „Ezüstérmes” befutójával eddigi legjobb IndyCar-eredményét hozta.

A pole-os Herta pedig idén először állhatott fel a dobogóra.


Top 5-tel távozott még Detroitból Will Power (Penske), valamint Kyffin Simpson (Ganassi) is.

Az idény eddigi részét dominált Alex Palou számára azonban idő előtt véget ért a nap. Az összetettet öt győzelemmel – beleértve az Indy 500-at – toronymagasan vezető spanyol a 72. körben elrendelt restartnál búcsúzott, miután a mögötte haladó David Malukas falba tette. Manőveréért az AFR-es áthajtásos büntetést kapott.

A történtekért később bocsánatot kért beismerve, hogy elszúrta:



Palou kiesése viszont még mindig nem hozott vadonatúj győztest, lévén Long Beach-i elsőségének köszönhetően Kirkwood volt eddigi is az egyetlen, aki rajta kívül felállhatott a pódium legtetejére.

Van azonban ami nem változott: a Honda továbbra is 100%-os teljesítményt nyújtva uralja a győzelmi rangsort.