Alex Palou a NASCAR-ral kacérkodik, miközben újra felerősödtek az F1-es spekulációk is

Régen látott dominanciával uralja az NTT IndyCar Series mezőnyét Alex Palou.
A Chip Ganassi Racing versenyzője a szezon eddigi hat futamából ötöt megnyert, beleértve a 109. Indianapolis 500-at. A legendás viadalon ráadásul karrierje legelső oválpályás győzelmét aratta.
Jelenleg pedig több ponttal vezeti az összetettet a másodikként jegyzett Pato O’Ward előtt, mint amennyit két futamhétvége alatt maximálisan gyűjteni lehet.
A háromszoros – egyben regnáló – bajnok az amerikai open-wheel csúcskategóriája mellett más szériák iránt is élénk érdeklődést mutat, eddig azonban főként csak a sportautózás világába kacsinthatott ki.
Az Indy 500 sikere apropóján zajló médiaturnéja során Palou útba ejtette Kevin Harvick podcastjét, a Happy Hourt is, aminek során elárulta, hogy boldogan belevetné magát a NASCAR-ba:
„Abszolút benne lennék! Egy teljesen különböző autóról van szó, magának a versenyzésnek is más a stílusa és tudom, hogy oválon mindannyian elvernének. Egy épített, vagy utcai pályán viszont nagyon szívesen kipróbálnám magam.”
Korábban Palou még kacérkodott a Forma-1-gyel is. Az utóbbi időszakban viszont már drasztikusan elhalványodtak az esélyei, amiben többek között közrejátszott a McLarennel való szerződésbotránya, valamint a tény, hogy már elmúlt 28 éves.
Ő mindezt el is fogadja és állítása szerint egyáltalán nem bánja.
„Továbbra is követem az F1-es versenyeket, óriási, elképesztő széria” – mondta minap az Indy Starnak.
„Tényleg nagy rajongója vagyok, de nem hiszem, hogy [a pilóták] annyira jól érzik magukat ott, mint én itt az IndyCarban. Az F1-ben nem látni olyan gyakran, hogy a versenyzők a feleségeikkel, gyerekeikkel ünnepelnének, simán csak a lakóbuszban lógnának, vagy a szerelőikkel vacsoráznának. Én csak vezetni szeretek, szórakozni és együtt lenni a körülöttem lévő emberekkel. Ennek szerintem a Forma-1 pont az ellentéte.”
Palou saját bevallása szerint inkább kiélvezi a dominanciáját az IndyCarban, mintsem hogy legfeljebb egy-két pontért küzdjön a világbajnoki sorozatban.
„Nem túl sok olyan ülés van az F1-ben, amelyeket szívesen elfoglalnék jelenleg – legalábbis a 10-es [Dallara-Hondához] viszonyítva. Ráadásul előfordulhat, hogy csak négy versenyt kapsz, aztán ki is tesznek.
Őszintén szólva az F1 már tavaly sem járt a fejemben. Napról napra egyre kevésbé foglalkoztat és már úgy vagyok vele, hogy inkább még egy Indy 500-at akarok nyerni.„
A Forma-1-es pletykák azonban továbbra is terítéken vannak, főleg, hogy a Cadillac F1 még mindig nem döntött a 2026-os pilótafelállásáról. A jelöltek között megtalálható pár korábbi F1-es versenyző, az egyelőre szuperlicenc nélküli Colton Herta és az F2-ben vezető Jak Crawford is. Rajtuk kívül több bennfentes Palou-ra is esélyesként tekint.
A spanyol pilóta két ügyvédjét, Kavan Bakhdát és Jonathan Hadayát ráadásul az áprilisi GP of Long Beach hétvégéjén többször is látták a TWG Motorsports – az Andretti és a Cadillac F1 anyacége – vezérigazgatójával, Dan Towrisszal.
Múlt vasárnap, közvetlenül az Indy 500 után szintén kiszúrták Hadayát, amint lelkesen társalog az üzletemberrel.
Az Indy Star értesülései szerint Palou aktuális szerződése a CGR-rel 2026 végéig szól, ugyanakkor szerepel benne egy kilépési záradék, ami kizárólag F1-es lehetőségre vonatkozik. Ehhez az ominózus csapatnak le kellene perkálnia egy hét számjegyű kivásárlási díjat, de ez F1-es mércével mondhatni aprópénznek minősül.
A találgatások kapcsán fel is tették a kérdést Towrissnak arra vonatkozóan, hogy Palou idei menetelése elég-e ahhoz, hogy valóban felkerüljön a Cadillac radarjára.
„Egy átfogó folyamat zajlik a versenyzők kiválasztására vonatkozóan, a listán olyan nevek szerepelnek, akikre az emberek joggal számítanak” – válaszolta.
„[Palou esélyei kapcsán] nem szeretnék találgatásokba bocsátkozni. Most minden az Indy 500-ról és az IndyCarról szól. Tisztelem Alexet és a Chip Ganassi Racinget. Csak ennyit szeretnék hozzáfűzni.”
