Súlyosan megbüntették az Indy 500-on csaláson kapott Team Penske-t!!!

Súlyosan megbüntették az Indy 500-on csaláson kapott Team Penske-t!!!
credit: Penske Entertainment



A 109. Indianapolis 500 kvalifikációjának vasárnapi, top 12-es szakasza előtt derült ki, hogy a Team Penske illegális módosításokat hajtott végre a 2-es és 12-es számú Dallara-Chevyken.

Ennek során olyan változtatásokat eszközöltek a hátsó ütközéselnyelőkön, ami aerodinamikai szempontból előnyt adott számukra.


A szóban forgó elem többek között abban segít, hogy balesetek esetén elnyelje a fellépő erőhatások egy részét.

A Penske megúszta volna a mókolást, pechükre azonban több más csapat is észlelte, közülük pedig a leghangosabb maga Chip Ganassi volt, aki vasárnap reggel konkrétan csalást kiáltott.

A Kapitány alakulatának két választása lett:

a., Tudomásul veszik, hogy ha bármelyik autójuk is bejut a Fast 6-be, akkor biztosan meg fog bukni az újabb ellenőrzésen és elveszíti a pozícióját, vagy
b., Önként kihagyják a top 12-es kört, elfogadva a rajtrács 11-12. helyét.

Végül utóbbi mellett döntöttek. A történtek mélységesen felháborították a paddockot, Pato O’Ward pedig egyenesen a rajtrács utolsó sorát és a kieső kilétét meghatározó LCQ-ba száműzte volna őket, mivel biztos abban, hogy már a szombati időmérőn is illegálisak voltak.

Egy nappal később, hétfőn viszont robbant az újabb, váratlan bomba.

Az IndyCar ugyanis alaposabban átnézte a rendelkezésre álló adatokat és információkat, ezek kiértékelése után pedig konkrétan egy büntetés-cunamit zúdított a Penske-re:

  • A Josef Newgarden által vezetett 2-est és a Will Power nevéhez fűződő 12-est a mezőny végére száműzik, így csak a 32-33. starthelyekről indulhatnak.
  • Az Indy 500 hátralévő részére felfüggesztették mindkét autó stratégáját.
  • Megvonják tőlük a kvalifikáció során gyűjtött pontokat.
  • Elveszik az eredményük alapján a versenyre kapott pithelyet és csak azután választhatnak újat, amikor már az összes csapat véglegesítette a sajátját.
  • Pluszban még 100-100 ezer dollár pénzbüntetést is kiszabtak rájuk.

A csapat 3-as számú gépe megtarthatja az eredeti 10. rajtpozícióját. Ez részt sem vett a vasárnapi kvali előtti technikai ellenőrzésen, mivel Scott McLaughlin már a reggeli edzésen összetörte.