Indy 500: O’Ward szerint már a kvalifikáció első napját is elcsalta a Penske

Robert Shwartzman és a Prema meglepetés pole-ja mellett a Team Penske szolgáltatta a 109. Indianapolis 500 kvalifikációjának legnagyobb szenzációját.
A tavaly még a rajtrács első sorát kisajátított gárda csak a 10-11-12. pozíciókból indulhat, miután teljes mértékben kihagyták a második napot.
A Scott McLaughlin által vezetett 3-as Dallara-Chevyt már a vasárnap reggeli edzésen elvesztették egy komoly baleset következtében. A 2-es és 12-es számú autóikat pedig az ezt követő top 12-es szakasz előtt kellett kivonni a forgalomból, miután kiderült, hogy szabálytalannak minősülő változtatásokat hajtottak végre. A szóban forgó elem többek között abban segít, hogy ütközések esetén elnyelje a fellépő erőhatások egy részét. A Penske szerelői azonban úgy módosították, hogy aerodinamikai szempontból extra előnyt nyújtson.
A sztoriról bővebben ebben a cikkben olvashatsz: Már megint csalt a Penske és az is megvan, hogy ki nyomhatta fel őket
A lebukás után a Penske vissza akarta alakítani a problémás elemet, az előírások alapján azonban időmérő közben ilyen volumenű munkálatok már nem engedélyezettek.
A történtek napvilágra kerülése után sokakban felmerült a kérdés, hogy egészen pontosan mióta voltak illegálisak a Kapitány autói? Csak a vasárnapi felvonásra készültek így, vagy már a kvalifiáció előző napján is ezzel köröztek?
A pletykák szerint ráadásul már szombaton többeknek feltűnt, hogy valami bűzlik Dániában, pontosabban a Penske garázsában.
A sajtó erre irányuló kérdéseire a Penske IndyCar-programjának vezetője, Tim Cindric nem kívánt válaszolni.
A harmadik starthelyet megszerzett Pato O’Ward azonban biztos abban, hogy a komplett időmérő-sorozatot szabálytalan gépekkel kezdték meg.
„Nem véletlenül csinálták” – mondta a McLaren pilótája a kvalifikációt követő sajtótájékoztatón.
„Már eleve ott volt náluk a lángvágó annak érdekében, hogy ki tudják szedni… Őszintén sajnálom Abelt [Jacob, akinek az időmérő vigaszágát képező Last Chance Qualifieren nem sikerült kivívnia a mezőnybe jutást – a szerk.] és mindenki mást, akik az LCQ-ba kényszerültek. [A Penske] autók nem feleltek meg a szabályoknak.
Én nem vagyok mérnök, szóval nem tudom megmondani, hogy pontosan mit is csináltak, mennyi sebességet nyertek vele, vagy egyáltalán nyertek-e. Az viszont biztos, hogy nem feleltek meg az előírásoknak. Az erre vonatkozó szabály feketén-fehéren le va írva. Az autóiknak nem a Fast 12-ben lett volna a helyük, hanem az LCQ-ban, mert garantálom nektek, hogy már szombaton is illegálisak voltak, csak épp most vették észre. Ha ma kizárták őket, akkor a tegnapi napra vonatkozóan is így kellett volna tenni. Szomorú, mert nem lenne szükségük arra, hogy ilyen eszközökhöz nyúljanak. Nagyszerű csapat, remek versenyzőkkel. Miért csinálták ezt? Ennek semmi értelme.”
UPDATE: Pato megnyugodhat! >>>>>Súlyosan megbüntették az Indy 500-on csaláson kapott Team Penske-t!!!
KAPCSOLÓDÓ: Gigaszenzáció az Indy 500-on: Az abszolút újonc Robert Shwartzman behúzta a pole-t a Premával!
