Indy 500: Akkorát bukott McLaughlin, hogy még az aszfalt is behorpadt

Komoly balesettel indult a 109. Indy 500 kvalifikációjának második napja.
A top 12-es szakaszt megelőző edzés során Scott McLaughlin megforgott, majd óriási tempó mellett a falnak ütközött. Az ütközés következtében a Team Penske 3-as számú Dallara-Chevyje négy kerékkel a levegőbe emelkedett és az oldalára fordulva ért földet. A becsapódás ereje akkora volt, hogy még a pálya aszfaltjában is kár keletkezett.
Szerencsére az új-zélandi pilóta – aki pont a balesetet megelőzően ugrott a tabella élére – karcolás nélkül megúszta az incidenst.
Az idő rövidsége miatt viszont a gárda már nem tudja felkészíteni a tartalékgépet, így a kvalifikáció véget ért számukra. Ennek következtében McLaughlin a tizenkettedik helyről várhatja a május 25-ei viadal zöld zászlaját.
„Jól vagyok” – szögezte le az orvosi központban tett kötelező látogatása után McLaughlin, aki tavaly pole-ból kezdhette meg az Indy 500-at.
„Nagyon, nagyon sajnálom a Team Penske-t, a 3-as autón dolgozó srácokat és mindenkit, akik ezeket a fantasztikus autókat építik. A kocsim mintha jelezni próbált volna valami, éreztem, hogy gond van és jobban tettem volna, ha lassítok…
Megérte kockáztatni? Valószínűleg nem. Nagyon szomorú vagyok. Próbáltam felkészülni az ütközésre és csak abban reménykedtem, hogy nem fogok a kerítésben kikötni. Hálás vagyok az IndyCarnak a biztonságért, a SAFER-falért és köszönettel tartozom a csapatomnak. Mindez együttesen védett meg.”
Ez már az ötödik baleset volt a legendás verseny edzéshetének megkezdése óta.
A pénteki Fast Fridayen Kyffin Simpson és Kyle Larson tört autót, majd a kvalifikáció szombati felvonásán Marcus Armstrong, valamint Colton Herta bukott óriásit. Személyi sérülés egyik esetben sem történt.
Scott McLaughlin hits the wall hard in #Indy500 practice. pic.twitter.com/N5oPmCuOVI
— INDYCAR on FOX (@IndyCarOnFOX) May 18, 2025
The damage to the track after Scott McLaughlin's wreck. #Indy500 pic.twitter.com/DPV3Znmbng
— INDYCAR on FOX (@IndyCarOnFOX) May 18, 2025
