Az utolsó pillanatban bukott el két Indy 500-ülést is Kyle Busch

Hosszú éveken át álmodozott Kyle Busch arról, hogy testvéréhez, Kurthöz hasonlóan ő is megméreti magát az Indianapolis 500-on.
Idősebb Busch 2014-ben, az Andretti színeiben debütált a legendás viadalon, végül a hatodik pozícióban célba érve.
Kyle mindent megmozgatott a saját programja érdekében, a minap pedig elárulta, hogy két alkalommal is sikerült nyélbe ütnie a dolgot, rajta kívül álló okok miatt azonban egyik sem valósult meg.
Az elsőre még 2017-ben – Fernando Alonso bemutatkozásának évében – került volna sor.
„A Chevrolet rábólintott, a Toyota szintén, az M&M’s pedig hajlandó volt finanszírozni” – mondta a kétszeres bajnok Denny Hamlin podcastjének vendégeként.
„Gondolhatod, hogy ki mondott rá végül nemet.”
A szóban forgó illető akkori főnöke, Joe Gibbs volt, aki abban az időszakban még hallani sem akart arról, hogy pilótái a NASCAR-on kívül is megméressék magukat. Ez a belső irányelv csak idén változott meg – pont azután, hogy Ty Gibbs élénk érdeklődést kezdett mutatni a dirtpályák iránt.
Busch hat évvel később – immár a McLarennel – ismét karnyújtásnyira került az Indy 500-hoz, a végkifejlet viszont ugyanaz lett.
„Mindenben megegyeztünk, aztán [Kyle] Larsoné lett az egész. Nem árulom el a szponzor nevét, annyit viszont elmondok, hogy tárgyalásokat folytatott Zak Brownnal. Az üzlet megköttetett, már a szerződés aláírása előtt álltunk, amikor Zak közölte a támogatómmal, hogy meg kell vásárolnia a versenyautót. Erre úgy reagált, hogy ‘Miért venném meg? Nekem nincs rá szükségem, csak szponzorálni akarom Kyle-t Őt támogatjuk, de az autó nem kell’. [A McLaren] válasza ez volt: ”Előre ki kell fizetnetek a kasztnit arra az esetre, ha összetörné’.
Alig két héttel később újra beszéltem a szponzorral és ekkor már azt mondta: ‘Szerintem amúgy is késő, mert az ajánlatnak vége. Larson kapta meg’. Én visszakérdeztem: „Mégis hogy?’. Nos, ekkor tudtam meg, hogy ő két évre szóló kontraktust vállalt, míg mi csak egyetlen Indianapolis 500-ra terveztünk.”
Emellett Rick Hendrick hajlandó volt arra is, hogy megvegye a Larson által vezetett 17-es Dallarát, amivel tizennyolcadikként zárta a tavalyi futamot.
Idén újra nekivág a kihívásnak és abban reménykedik, hogy az időjárás is partner lesz és végre sikerül megcsinálnia a nagy duplát, tehát az Indy után teljesíteni a NASCAR Cup Coca-Cola 600-át is.
