Színtiszta dominancia: Kyle Larson mindent IS vitt Kansasben

Kyle Larson abszolút dominanciájával zárult a NASCAR Cup Series vasárnapi, Kansas Speedwayen rendezett AdventHealth 400-a.
Hogy mennyire uralta a mezőnyt?
Nos, nézzük a száraz tényeket:
- A pole-ból rajtolva megnyerte mindkét szakaszt, övé lett a leggyorsabb kör, a végén pedig magasba emelhette a legjobbnak járó trófeát is.
- Mindennek révén ő lett a legelső pilóta a formátum bevezetése óta, aki bezsebelte a maximálisan elérhető 61 pontot.
- A táv 267 köréből 221-et töltött az élen, ami magasan a legtöbb a másfél mérföldes ovál történetében. A korábbi rekordot a hétszeres bajnok élő legenda Jimmie Johnson tartotta 197-tel, még 2011-ből.
Ha mindez nem lenne elég:
- Larson a 2025-ös idény eddigi tizenkét futama során 817 körön át birtokolta az első helyet. Ezen lista második helyén jegyzett William Byron is már csak 386-on áll.
- Teljes eddigi Cup-karrierjét tekintve a 32. győzelménél tart, amivel az örökranglista 29. helyét foglalja el holtversenyben Dale Jarrettel.
- Az idei évre leszűkítve már a harmadik diadalát ünnepelhette. Ezt megelőzően még egyetlen szezonban sem tudott ilyen hamar triplázni.
- Pluszban elért egy valódi karrier-mérföldkőhöz is. Immár elmondhatja magáról, hogy több, mint 10 ezer vezető pozícióban megtett kör szerepel a neve mellett a királykategóriában (egészen pontosan 10073).
Jelen sikere révén átvette a vezetést összetettben is, ami az alapszakasz-bajnoki címért – és azzal járó 15 bónusz playoff-pontért – járó harc szempontjából abszolút nem elhanyagolható.
Pure domination. pic.twitter.com/nOea77bjKF
— NASCAR (@NASCAR) May 11, 2025
„A másfél mérföldes oválokon igazán erős az autónk” – nyilatkozta Larson.
„Már a pole megszerzése is óriási löketet adott, sokat segített abban, hogy végig kontrollálni tudjuk a versenyt. Nem mondanám, hogy a miénk volt a legjobb gép, de végig elöl tudtunk maradni és a kiállások, valamint az újraindítások is remekül sikerültek. Le a kalappal a csapat előtt! Egy Cup-futamot csak igazi csapatmunkával lehet megnyerni és nekünk kivételes gárdánk van. Nagyon örülök ennek a győzelemnek.”
A tízezer körös egyéni rekordjára így reagált:
„Hihetetlen érzés. 2021 óta robbanásszerűen javultak a statisztikáim, ami főként annak köszönhető, hogy csatlakozhattam a Hendrick Motorsportshoz. Tényleg elképesztő. Tegnap még nem is tudtam, hogy ennyire közel vagyok a tízezres határhoz, csak a verseny előtt mondták, hogy száz-egynéhány kör hiányzik. Amikor megnyertük az első két szakaszt, már sejtettem, hogy összejöhet. Ez tényleg őrületes. Imádom ezt a pályát, mindig fantasztikus érzés visszajönni ide.”
Győzelme csak a harmadik szakasz elején került komolyabb veszélybe, amikor is csapattársának, Chase Elliottnak a pit roadon sikerült őt megelőznie. Nem sokkal később az 5-ös Chevy harmadiknak esett vissza, miután az RFK Racing-es Brad Keselowski is elment mellette.
A 2012-es bajnok innentől fogva kitartóan üldözte Elliottot. A hátránya már mindössze 0.8 másodperc volt a 9-es Chevyhez képest, amikor váratlanul defektet kapott és a falnak csapódott.
A sárga zászló alatt megejtett kiállási hullámot követően azonban Elliott már csak a tizenkettedikként tért vissza a pályára köszönhetően annak, hogy az emelésért felelős szakember azelőtt leengedte az autót, hogy a jobb hátsó kerék rögzítésre került volna.
Innentől fogva a georgiai pilóta már egyáltalán nem volt tényező és végül be kellett érnie a tizenötödik hellyel.
A befutó messze nem lett olyan látványos, mint a tavalyi kansasi fordulóé. Akkor Larson 1 ezredet vert Chris Buescherre, ami a NASCAR történetének valaha volt legszorosabb célfotója lett.
Most 0.712 másodpercet sikerült adnia a másodikként leintett Christopher Bellnek, míg a harmadik pozíciót Ryan Blaney szerezte meg.
Top 5-tel zárt még Chase Briscoe és Alex Bowman is. Utóbbi HMS-es ráadásul hibás felfüggesztéssel hozta ezt az eredményt köszönhetően a második szakaszban történt incidensnek. aminek során Zane Smith beleterelte őt a falba.
Külön említést érdemel Corey Heim.
Az idei első (és komplett eddig pályafutását nézve is csak negyedik) Cup-bevetését teljesített ifjonc tizenharmadikként ért célba, amivel a 23XI kvartettjének legjobbja lett.
Újabb pocsék napot zárt viszont Denny Hamlin.
A JGR veteránja egy héttel korábban, Texasban motorhiba miatt kényszerült idő előtt feladni a versenyt, Kansasben pedig kuplungproblémák árnyékolták be a napját. Ennek ellenére sikerült beverekednie magát a top 10-be, a harmadik szakaszban viszont újfent korán befejeződött számára a futam, miután az autó végképp megadta magát a pitben.
A NASCAR Cup mezőnye ezen a hétvégén már a North Wilkesboro Speedwayen csap össze a pontozás nélküli, egymillió dollár fődíjú All-Star Race-en.
Larson viszont egész héten autóban fog ülni, hiszen hétfőn vár rá a High Limit Racing sprint car viadala a Kokomo Speedwayen, kedden pedig megkezdődik a 109. Indianapolis 500 edzéssorozata.

