Az IndyCarban megfújták a sárga zászlót, Alex Palou pedig egy alien

A Thermal Club és Long Beach utcái után az IndyCar Barber Motorsports Parkban rendezett futamán sem került elő a sárga zászló.
Ezt megelőzően utoljára 1986-ban – tehát 39 évvel ezelőtt – volt példa arra a szériában, hogy három verseny is mindennemű megszakítás nélkül, kizárólag zöld zászlós körülmények közepette zajlott le.
Ez a szám ráadásul könnyedén lehetne négy is, ha Will Power nem követ el egy karakteridegen hibát még a St. Pete-i nyitány legelején.
A döbbenetes „caution free” sorozat oka több tényezőre vezethető vissza.
Egyrészt emberemlékezet óta nem volt annyira magas színvonalú, tehetségekkel teli mezőnye a bajnokságnak, mint idén. Ez pedig már önmagában jelentősen redukálja a hibák esélyét.
Másrészt pedig ott van a tavaly nyáron debütált hibrid.
A rendszer révén az autót a pilóta már önállóan be tudja indítani, így nincs szükség figyelmeztető jelzésre, ha valaki lefullad a pálya mellett.
Emellett a hibrid megnöveli a gépek tömegét, ami hatással van az üzemanyaggal és abroncsokkal való stratégiára.
Az összetett éllovasa, Alex Palou ráadásul nemrég a FOX-nak elárulta, hogy a hibrid többletsúlya miatt az az érdekes helyzet állt elő, hogy a kocsi gyorsabb 90-95%-os tempó mellett, mintha folyamatosan a maximumra törekednének.
Több pilóta azonban nem rajong a spórolósdiért, aminek kapcsán Alexander Rossi egyenesen pocséknak nevezte a versenyzés jelenlegi minőségét.
Az unalomba fulladó körözgetések elkerülése végett az IndyCar Barber előtt bejelentette, hogy mostantól a kemény és lágy keverékű abroncsokból egyaránt két-két garnitúrát kell a csapatoknak használni annak érdekében, hogy minimum három pitkiállásra legyen szükség.
Szabályváltozás ide-oda, a végeredmény az alabamai roadon is mondhatni hozta az idei papírformát:
Nulla sárga zászló és Palou újabb domináns diadala.
Alex Palou doing Alex Palou things…
— IndyCar Hub (@IndyCarHub) May 4, 2025
Gap in real time: #IndyCar pic.twitter.com/aKERNpSihM
A Chip Ganassi Racing spanyol szupertehetsége a pole-ból indulva összesen 81 kört töltött az élen a 90-ből, a befutó pillanatában pedig 16.0035 másodpercet vert a mögötte célba ért mclarenes Christian Lundgaardra.
Ezzel harmadik 2025-ös győzelmét ünnepelhette, teljes eddigi karrierjét tekintve pedig immár tizennegyedik alkalommal állhatott fel az IndyCar dobogójának tetejére.
A háromszoros – egyben regnáló – bajnok idei egyetlen nyeretlen futamát Long Beachben könyvelte el, ahol másodikként látta meg a kockás zászlót.
„Tökéletes nap, tökéletes hétvége” – nyilatkozta a spanyol a leintés után.
„Az autó elképesztő volt, hihetetlenül gyors! Iszonyú jól éreztem magam. Egy kicsit magányos voltam a pályán, de imádtam.”
A barberi pódium legalsó fokát Scott McLaughlin kaparintotta meg, de top 5-öt hozott még Rinus VeeKay és Will Power is.
Nem volt viszont jó napja Colton Hertának. A kaliforniai versenyző a második helyet szerezte meg az időmérőn, a második kiállása során azonban lefulladt értékes másodperceket veszítve. A pályára csak tizennegyedikként tért vissza, végül pedig be kellett érnie a hetedik pozícióval.
És, hogy hány kör óta porosodik a sárga zászló?
339.
Igen, jól olvastad.
A bajnoki tabellát tekintve Palou 196 ponttal vezet, míg másodikként Lundgaardot jegyzik 136-tal, a harmadik helyet pedig Kyle Kirkwood birtokolja 127-tel.
Az IndyCar következő futamát május 10-én, az Indianapolis Motor Speedway roadján rendezik, ahol komoly esély van arra, hogy tovább nyúlik a full-zöld éra.

