Indy 500: Larson és Sato is autót tört a második tesztnap délelőttjén

Két alkalommal is baleset miatt kellett megszakítani az Indianapolis 500 kollektív tesztjének csütörtöki napját.
A délelőtt folyamán kvalifikációs szimulációkat hajtottak végre a csapatok, hogy megvizsgálják miként muzsikál a hibrid-rendszer feltekert motor mellett.
A nap első áldozata pedig Kyle Larson lett.
A McLaren pilótája rögtön a legelső gyors körén, az 1-es kanyarban, közel 380 km/h-s tempó mellett vesztette el uralmát a 17-es Dallara-Chevy felett és kétszer is a külső falnak csapódott.
Szerencsére az incidens következtében Larson nem sérült meg.
„Megkezdtem a körömet, de túlságosan alulkormányzottá vált az autó és kisodródtam” – nyilatkozta a kötelező orvosi ellenőrzést követően.
„Már tegnap is küzdöttem ezzel és ma is folytatódott. Őszintén szólva örülök, hogy épségben megúsztam az első IndyCar-balesetemet. Dolgozunk az autó egyensúlyán.
Őszintén szólva nem jó összetörni egy ilyen drága autót, ugyanakkor viszont örülök annak, hogy túlestem rajta. Érzésre nem sokban különbözött attól, mint amikor a NASCAR-ban csapódik falnak az ember. Nyilván előfordulnak ennél nagyobb balesetek is Indyben, de örülök annak, hogy nem lett komolyabb baj.”
Alig 15 perccel ezután ismét lengett a sárga zászló, ezúttal már Takuma Sato miatt.
A kétszeres Indy 500 győztes veterán ugyancsak az 1-es kanyarban vágódott a falnak, a becsapódás után pedig viszonylag lassan szállt ki az RLL Racing 75-ös Dallara-Hondájából.
Az orvosi központban tett látogatását követően szerencsére kiderült, hogy neki sem esett baja, csupán csak kisebb fájdalmakra panaszkodott.
A ‘high-boost session’ legjobbja Scott McLaughlin lett 232.686 mph-val, míg Sato a csattanása előtt megfutott köre révén másodikként zárt 232.565 mph-val.
