Indy 500: Dixon az élen, Larson a problémái ellenére is 11.-ként zárta az első tesztnapot

Nem indult zökkenőmentesen a 109. Indianapolis 500 kollektív tesztjének első napja.
Az Indianapolis Motor Speedway területén már reggel elszállt az internet, így a csapatok képtelenek voltak kommunikálni az autókban ülő versenyzőkkel, ezzel párhuzamosan pedig az időmérő rendszerre, valamint a hivatalos tisztviselőkkel való kapcsolatra is keresztet vethettek.
A hiba kijavítása közel három órát vett igénybe, a csúszásra reagálva pedig az IndyCar úgy döntött, az eredetileg kiírt – helyi idő szerinti – este 6 helyett egészen 7-ig körözhet a mezőny a 2,5 mérföldes oválon.
Először a teljes szezonos veteránok vehették birtokukba a pályát, az újabb sárga zászló azonban nem váratott sokáig magára.
A Dreyer & Reinbold Racingnek vezető Jack Harvey mindössze három kört tudott megtenni a hibrid meghibásodása miatt, utána pedig már az AJ Foyt Racing-es Santino Ferrucci motorproblémája következtében kellett visszaparancsolni az autókat a pitbe.
Rajtuk kívül Rinus VeeKayre is lesújtott a technika ördöge, így csak a teszt végén tudta teljesíteni első mért köreit.
A nap folyamán külön 2 órát kaptak az újoncok, valamint a mezőnybe visszatérő versenyzők. Előbbieknek teljesíteniük kellett az Indy 500-on való részvételhez kötelező Rookie Orientation Program mindhárom fázisát, vagyis 10 kört megtenni 205-210 mph között, majd 15-öt a 210-215 mph-s tartományban, végül pedig újabb 15-öt 215 mph felett.
A vizsgát mindhárom debütáns, vagyis Jacob Abel, Louis Foster és Robert Shwartzman egyaránt sikerrel letette.
No better view 😍 pic.twitter.com/9Fa2iGWcSQ
— NTT INDYCAR SERIES (@IndyCar) April 23, 2025
A visszatérőknek a szabályok szerint frissítőként meg kellett csinálnia a ROP második és harmadik szakaszát. Ryan Hunter-Reay, Ed Carpenter és Helio Castroneves ezt már az októberi teszten letudta, míg Marco Andretti, Devlin DeFrancesco, Takuma Sato, Callum Ilott és Kyle Larson most esett át rajta.
Utóbbi NASCAR-sztár napja nem indult simán, miután nem csak a motorral, de még a csapatrádióval is gondjai adódtak. A nap végére azonban sikerült orvosolni a problémákat és végül az összetett tizenegyedik pozíciójában végzett, míg a szélárnyék nélküli körök tekintetében hatodik lett.
A teszt abból a szempontból kiemelten fontos volt, hogy az idei Indianapolis 500 lesz az első, amelyet már a tavaly nyáron bevezetett hibridekkel felvértezve versenyeznek végig. A 2024-es IndyCar szezont követően minden csapat kipróbálhatta a rendszert az IMS oválján, de csak egyetlen autóval. Ebből adódóan a pilóták többsége most először tapasztalhatta meg a működését ezen a pályán.
Az összesített időeredményeket tekintve a tabella első három helyét kivétel nélkül korábbi győztesek foglalták el.
Az első pozíciót a 2008-as Indy 500 legjobbja, Scott Dixon kaparintotta meg 225.182 mph-val, míg másodikként a Borg-Warner Trófea kétszeres, egyben regnáló arca, Josef Newgarden zárt a Team Penske 2-es Dallara-Chevyjével.
A harmadik pozíciót a 2017-es és 2020-as győztes Sato tudhatta magáénak az RLL Racing színeiben.
Negyedikként a CGR-es Marcus Armostrong fejezte be a tesztnapot, az ötödik helyen pedig Colton Hertát találjuk az Andretti #26 Dallara-Hondájával.
A szélárnyék nélküli körök tekintetében Felix Rosenqvist (Meyer Shank Racing) bizonyult a leggyorsabbnak 220.835 mph-val. Ezen lista top 5-jét Alex Palou, Sato, Scott McLaughlin és Andretti tette teljessé.
A leghúzósabb pillanatot Graham Rahal prezentálta a leintés előtt bő 10 perccel.
Az RLL Racing veteránja nagy igyekezetében súrolta a falat, de szerencsére sikerült megfognia az autóját és elkerülte a komolyabb balesetet.
Ran out of racetrack 🫣@GrahamRahal brushes the wall exiting Turn 3 and keeps the car safe.
— NTT INDYCAR SERIES (@IndyCar) April 23, 2025
📺: INDYCAR YouTube pic.twitter.com/SlumUQUSQS
Teljes végeredmény:

Szélárnyék nélküli végeredmény:

