Szabályos lesz a versenymanipuláció a NASCAR egymillió dolláros futamán

Szabályos lesz a versenymanipuláció a NASCAR egymillió dolláros futamán



A NASCAR hivatalosan ismertette a 2025-ös All-Star Race formátumát.

A Cup bajnokságon kívüli, egymillió dollár fődíjú versenyének ismét a North Wilkesboro Speedway 0.625 mérföldes oválja ad otthont.


A 250 körös viadal mezőnyében alanyi jogon helyet kapnak azok a pilóták, akik:

  • A 2024-es szezon kezdetétől számítva legalább egy pontozásos futamot nyertek és/vagy
  • korábbi bajnokok/All-Star győztesek. Utóbbiak esetében kitétel, hogy jelenleg is teljes munkaidős Cup-versenyzőnek kell lenniük.

Ezen kritériumnak az alábbi nevek felelnek meg: William Byron, Daniel Suárez, Kyle Larson, Christopher Bell, Denny Hamlin, Chase Elliott, Tyler Reddick, Brad Keselowski, Joey Logano, Austin Cindric, Ryan Blaney, Alex Bowman, Austin Dillon, Harrison Burton, Chase Briscoe, Chris Buescher, Ross Chastain, Ricky Stenhouse Jr., Josh Berry és Kyle Busch.

A többiek a 100 körös All-Star Openen vívhatják ki a főversenyen való indulás jogát. Innen az első két helyezett jut tovább, egyet pedig a rajongók szavazhatnak be.

A rendhagyó forduló három érdekes újítással is előrukkol.


A kvalifikáció

Ebben az évben már az All-Star és az Open mezőnye közösen fog kvalifikálni, ezzel együtt pedig minden egyes csapat részt vehet a Pit Crew Challenge-en is.

Az időmérő három körös lesz, a másodikban pedig kötelező beiktatni egy komplett kerékcserét. Az összesített időeredmények alapján alakul ki az Open startfelállása, valamint az All-Star Race rajtsorrendjét végleg eldöntő két 60 körös heat rajtrácsa is.


Manufactuer Showdown

A gyártók párharcában a Chevrolet, a Ford és a Toyota csapnak össze. Ennek felállását az All-Star mezőnyének végleges kialakulása után állítják össze, a résztvevők létszámát pedig a mezőnybe legkevesebb autóval bejutott márka alapján határozzák meg.

Példával szemléltetve: Tegyük fel, hogy a Chevy bekerül a főfutamba 11 autóval, a Ford 6-tal, míg a Toyota 5-tel. Ebből kiindulva utóbbiak lesznek jelen a legkisebb létszámban, így a Manufacturer Showdownban a másik két gyártó is csak 5-5 autóval képviseltetheti magát.

A befutó után mindhárom gyártó helyezéseit összeadják és az lesz a győztes, aki a legalacsonyabb számot éri el.


Az igazi csavar viszont csak most jön és úgy hívják, hogy Promoter’s caution

Ez azt jelenti, hogy a versenyirányítás bármikor beküldheti a pace cart a főverseny során, kivéve ha már csak 30 kör van hátra. Szintén nem élhetnek ezzel a lehetőséggel akkor, ha az utolsó 50 körön belül indokolt megszakítást kell eszközölni pl. baleset, vagy műszaki hiba miatt.

A döntést – miszerint előveszik-e a „kamu” sárga zászlót, avagy sem – a pályát tulajdonló Speedway Motorsports és annak vezetője, Marcus Smith hozza meg.


A Promoter’s caution lényege a verseny mesterséges, szórakoztató célú feltüzelése. Ezzel párhuzamosan viszont már most borítékolni lehet, hogy – bárki is járjon jól vele – a NASCAR nem fogja elkerülni a részrehajlásról szóló vádakat.

Az All-Star Race május 18-án kapja meg a zöld jelzést.