Az 53 éves Tony Stewart megmutatta, hogy miért ő még mindig a világ egyik legjobb autóversenyzője

Az 53 éves Tony Stewart megmutatta, hogy miért ő még mindig a világ egyik legjobb autóversenyzője





Minden túlzás nélkül kijelenthető, hogy Tony Stewart a modern kori autóversenyzés egyik legjobb, legsokoldalúbb pilótája.

Pályafutása során az indianai élő legenda megszámlálhatatlan győzelmet aratott a midgetek és sprint carok világában, megszerezte az IndyCar és a szép emlékű IROC bajnok címét, három alkalommal pedig a NASCAR Cup Series trónját is elfoglalhatta.


A május végén 54. születésnapját ünneplő versenyzőnek azonban esze ágában sincs lassítani. Felesége, az NHRA-szupersztár Leah Pruett hatására két évvel ezelőtt úgy döntött, kipróbálja magát a számára teljesen új terepnek számító dragsterek világában. A váltást akkoriban sokan eleve kudarcra ítélték, mondván az ellenfelek többsége életkor alapján lazán a gyermeke lehetne, emellett pedig vele ellentétben már évtizedek óta csiszolgatják a gyorsulási szakághoz nélkülözhetetlen képességeiket.

Akik viszont ismerik Stewartot jól tudták, öreg hiba előre leírni őt.

Nekik is lett igazuk.

Abszolút újonc-szezonját 2023-ban teljesítette a Lucas Oil Drag Racing Series Top Alcohol géposztályában, ahol rögtön az összetett második helyén zárta az évet. A következő idényben pedig már óriásit lépve – mi több, ugorva – a szamárlétrán bemutatkozott az NHRA királykategóriáját képező Top Fuelban, méghozzá saját csapata, a Tony Stewart Racing színeiben.

A dragster volánja mögött ráadásul feleségét váltotta, aki ideiglenesen szögre akasztotta sisakját családalapítási terveik miatt.

Debütáló idényét kilencedikként zárta, emellett elnyerte az év újonca címet is.

Most pedig már a vágyott első győzelem is összejött.



A Top Fuel naptárának idei negyedik állomását képező, Las Vegas-i NHRA 4-Wide Nationalsen kivívta a jogot a döntőbe jutásra, amelyben olyan nevekkel csapott össze, mint Justin Ashley, Jasmine Salinas és a regnáló bajnok Antron Brown. A verseny végén Stewart 511 km/h-s tempóval, időben kifejezve 3,87 másodperccel kaparintotta meg a vágyott trófeát.

„Ha ennyit küzd az ember, akkor sokkal jobban tudja értékelni az ilyen nagy pillanatokat” – nyilatkozta a szakágban mutatott, gyors tanulási görbéjére vonatkozóan.


„Minden elismerés a csapatot illeti, nélkülük ez a győzelem nem jöhetett volna létre. Rendkívül büszke vagyok rájuk.”

A Smoke becenévre hallgató klasszis leszögezte, alaposan meg fogja ünnepelni a sikert.

„Van egy olyan érzésem, hogy reggel eléggé fájni fog mindenem, de pokolian megéri.”

Egy biztos, Vegas máris a kedvenc helyévé vált. 1997-ben itt nyerte meg élete első USAC Silver Crown versenyét, pár hónappal később pedig szintén a bűn városában emelhette a magasba az IndyCar bajnoki kupáját. Mindemellett 2002-ben egyetlen este alatt tudott nyerni sprint carral és midgettel is a Bullringen, míg tíz év múlva a NASCAR Cup mezőnyében is diadalmaskodott a Las Vegas Motor Speedwayen.