Eddigi legextrémebb kihívásával szembesült Travis Pastrana

A motorral hajtott járművek nagybetűs fenegyerekeként Travis Pastrana már számos szakágban, sőt még a kaszkadőr-szakmában is megcsillogtatta képességeit.
Versenyzőként bajnoki címeket szerzett motocrossban, rallyban és rallycrossban, míg karrierje első – és eddigi egyetlen – NASCAR Cup-futamának számító 2023-as Daytona 500-at a tizenegyedikként zárta. A pályákon kívül hajmeresztő mutatványaival szerzett magának világhírnevet, egy alkalommal pedig még arra is hajlandó volt, hogy ejtőernyő nélkül ugorjon ki egy repülőgépből.
Mindezt figyelembe véve igazán sokatmondó, hogy a legutóbbi kalandját egyenesen úgy jellemezte, mint élete talán eddigi legextrémebb kihívása.
Pastrana pénteken, a Las Vegas Motor Speedway dirtjén először pattanhatott be egy sprint car volánja mögé. A zárt kapuk mögötti tesztet a Kyle Larson és sógora, Brad Sweet által alapított High Limit Racing mezőnyében versenyző Ridge & Sons Racing biztosította számára, mentora pedig maga a két nagyfőnök, vagyis a Cup 2021-es legjobbja, valamint az ötszörös World of Outlaws trónfoglaló, egyben regnáló HLR-bajnok volt.
„Úgy gondoltuk, nagyon menő lenne, ha Travist beülteténk egy sprint carba, hogy elsajátíthassa a vezetési technikáját” – nyilatkozta a FloRacingnek a csapat társtulajdonosa, Brian Ridge.
„Összehangoltuk a részleteket az ő embereivel, valamint Kyle-ékkal [Larson] is. Meg fogjuk tanítani neki az autó minden csínját-bínját és ha jól halad, akkor remélhetőleg versenyezni fog nálunk.”
Welcome to my playground @TravisPastrana pic.twitter.com/Cml0vux6Mm
— Kyle Larson (@KyleLarsonRacin) March 14, 2025
A gyakorlás során Pastrana komolyabb problémák nélkül teljesítette köreit, az autóból kiszállva pedig le sem lehetett törölni a vigyort az arcáról.
„Egyszerűen hihetetlen volt!” – lelkendezett.
„A cockpit eléggé szűk nekem, de amint elindultam rögtön csak arra tudtam gondolni, hogy ‘szent ég, ez egy rakéta négy keréken’!
Eléggé csúszós volt a pálya, aminek köszönhetően kicsit otthonosabban éreztem magam. Azt viszont el sem tudom képzelni, hogy milyen lehet, amikor teljes tapadás van.
Az 1-es és 2-es kanyarban még a szél ellenére is nagyon stabil volt az autó, de biztos vagyok abban, hogy rengeteget benne hagytam. A leszorítóerő és a motorerő elképesztő! Ez volt talán a legextrémebb dolog, amit valaha csináltam!”
Arra viszont még várni kell, hogy éles versenyen is kipróbálja magát.
„Őszintén szólva még nem állok készen rá. Olyasmibe szeretek belevágni, ahol tudom, hogy versenyképes lehetek, de ettől itt még nagyon messze vagyok. Mindent összevetve, szerettem volna kipróbálni és mázlistának érzem magam, hogy megadott. Óriási köszönettel tartozom az RSR-nek már csak azért is, hogy kiszélesítették az ülést nekem és így beleférhettem.”
A 188 cm-es Pastrana tehát határesetnek bizonyult, jó barátja, a YouTube-sztár és félprofi versenyző Cleetus McFarland azonban már „túlnőtte” az autót. Az eredeti tervek szerint neki is lehetőséget akartak adni, hamarosan viszont kiderült, hogy a közel 2 méteres magassága miatt már komolyabb átépítésre lenne szükség, így egyelőre még várnia kell arra, hogy megízlelhesse a sprint carok világát.
