Harvick: Legge példája bizonyítja, hogy nem lenne szabad bárkit beengedni a NASCAR Cupba

A NASCAR az elmúlt években meglehetősen rápörgött a nemzetközi, külsős pilóták versenyeztetésére, ráadásul egyből a királykategóriában.
Ezzel nincs is probléma addig, amíg a beugrók olyan pályákon kapnak lehetőséget, ami valamilyen szinten már ismerős számukra.
A közelmúltban olyan road-menőket láthattunk a Cupban, mint például Kamui Kobayashi, Jenson Button, Kimi Räikkönen, Brodie Kostecki, Will Stevens, nem beszélve a tündérmeseszerű debütálását megejtett Shane van Gisbergenről.
Az időközben már főállású NASCAR-ossá avanzsált új-zélandi szenzációs, chicagói győzelme kapcsán azonban mindenképpen ki kell hangsúlyozni – ahogyan ő maga is megtette -, hogy majdhogynem a saját játszóterén oktatta a mezőnyt. A Next Geneket közismerten a Supercars autói alapján tervezték, az utcai vonalvezetések csínját-bínját pedig az ausztrál szériában már elsajátította, szemben a Cup-pilótákkal, akik életükben először akkor hajtottak pályára ilyen pályán.
A NASCAR azonban kezdi elvetni a sulykot.
Az idei szezonból még csak bő egy hónap telt el, ez idő alatt viszont már két olyan versenyzőnek is engedélyt adtak a Cup-debütálásra oválon, akiknek addigi stock-car tapasztalata a zéró felé konvergált.
Helio Castroneves önerőből eleve nem is tudta kvalifikálni magát a Daytona 500 mezőnyébe (az egykörös időmérőn lassú volt, a duelen pedig autót tört), de mégis ott lehetett a 40 fős rajtrácson – a vadonatúj „sztárpilóta-szabálynak” hála 41.-ként. Egy baleset miatt azonban már a 70. körben búcsúzott.
A múlt heti, Phoenix Racewayre kiírt fordulón már Katherine Legge mutatkozhatott be a Live Fast Motorsports színeiben. A brit hölgy futama felért egy katasztrófával, hiszen már a negyedik körben, senkitől sem zavartatva megpördült, majd a harmadik szakaszban – öt kör hátrányban – újra keresztbe fordult, az érkező Daniel Suareznek pedig esélye sem volt elkerülni.
Legge ekkor végleg kiállni kényszerült, míg a baleset pillanatában még hatodikként jegyzett mexikói a szervizelés miatti pitkiállásoknak köszönhetően csak huszonharmadik lett, három kör mínuszban.
Suarez később a vlogjában leszögezte, hogy a történetekért nem a kolléganőjét teszi felelőssé, hanem magát a NASCAR-t. Indoklása szerint a szervezetnek nem lenne szabad ennyire tapasztalatlan versenyzőket beengedni a Cup mezőnyébe.
BŐVEBBEN: Suarez a NASCAR-t teszi felelőssé a Katherine Legge-fiaskó miatt
Ezt a véleményt osztja Kevin Harvick is.
„Szerintem [a versenyzők] jóváhagyásának folyamata nem megfelelő” – mondta a 2014-es bajnok podcastjének, a Happy Hournek legutóbbi adásában.
„Eddigi karrierje során Katherine rengeteg tapasztalatot szerzett azokban a szériákban, amelyekben megfordult, most viszont bedobták a farkasok közé a mezőny legrosszabb autójában, ami még csak nem is teljes szezonos. Úgy érkezett Phoenix-re, hogy korábban soha nem vezetett Cup-gépet, alig van NASCAR-múltja és – ezzel nem a Live Fastot akarom kritizálni – megkapta hozzá a széria legpocsékabb kocsiját.”
Harvick kihangsúlyozta, nem szabad engedni, hogy bárki vezethesse a Next Gent, mert egyrészt nehéz, másrészt pedig maga a mezőny is rendkívül kompetitív.
„Szükség van egy bizonyos szintű stock-car tapasztalatra ahhoz, hogy valaki beüljön egy Cup-autóba és fel legyen készülve arra, ami rá vár. A mostani esetben [Legge] kiütötte Daniel Suarezt a versenyből, miközben épp a hatodik helyen volt, egyúttal pedig kárt okozott egy nagyon jól szereplő autóban.
Átkozottul készen kell állnod arra, hogy elvezess egy ilyen gépet. Mostanában viszont egyszerűen csak beültetnek teljesen tapasztalatlanokat olyan autókba, amelyek nem képesek arra, amire az élmezőny és még az a támogatói háttér sincs náluk meg, amivel az újoncokat segíteni tudnák.
Egyáltalán nem fair a többiek számára, hogy ilyen helyzetbe kerüljenek és én kimondom, hogy pontosan ez tette tönkre Suarez napját.”
