Nulla tapasztalattal az IndyCar előszobájában – Hailie Deegan muszájból ugrik fejest karrierje legnagyobb kihívásába

Azt követően, hogy tavaly nyáron elvesztette NASCAR Xfinity-ülését az AM Racingnél, Hailie Deegannek nem volt más választása, mint szinte teljesen elölről kezdeni versenyzői karrierjét.
Az off-road szakágban edződött, később stock-carra váltott pilóta idén már az IndyCar legmagasabban jegyzett neveldéjében, az Indy NXT-ben fogja róni a köröket – nulla open-wheel múlttal.
Tapasztalatlansága az eddigi teszteken is jól megmutatkozott. A tavaly októberi Chris Griffis Memorialon még közel 4 másodperccel maradt el az élen zárt Myles Rowe-tól, míg az utolsó előttivel szembeni hátránya több, mint 2 mp volt.
A kemény munka lassan kezdi megtenni a hatását, de a legutóbbi, sebringi körözésen is még mindig 2.9 másodperccel bizonyult lassabbnak a legjobb időt összehozott andrettis Dennis Haugertől.
Deegan teljes mértékben tisztában van azzal, hogy nem rúghat labdába egy olyan mezőnyben, amelynek tagjai hosszú évek óta open-wheel kategóriákban versenyeznek.
„Időbe fog telni, mire belerázódok” – mondta az HMD Motorsportshoz leszerződött Deegan az NXT médianapján.
„Nem úgy pattanok be az autóba, hogy rögtön egyenlőnek tekintem magam a többiekkel, akiknek nagyságrendekkel több tapasztalatuk van. Nem tudom, hogy mire számítsak, mert egyelőre még minden teljesen új. Versenyképes akarok lenni, folyamatosan fejlődni az épített és utcai pályákon, az oválokra érve pedig már jelentős előrelépés szeretnék látni, mert úgy érzem, az lesz az én erősségem.
Rengeteget tanulok, és közben nagyon élvezem is. Ez egy teljesen új kihívás számomra. Nagy változás az eddigiekhez képest, de egyben rendkívül izgalmas is. Reálisan gondolkodom és tudom, hogy nem fogom megnyerni az első versenyemet. Nincsenek konkrét céljaim a helyezések tekintetében, mert előbb szeretném látni, miként teljesítek az első futamon. Fogalmam sincs, hogyan versenyeznek a többiek és azt sem tudom, milyen gyakran történnek balesetek.”
Mindebből adódóan adja magát a kérdés, miért ugrik fejest egyből az Indy NXT-be ahelyett, hogy inkább alacsonyabban jegyzett kategóriákban próbálna tanulni, mint például a USF Pro Championship.
A válasz prózai: a pénz.
„Nem adódott lehetőségem arra, hogy a USF Próban kezdjek, mivel egyetlen szponzor sem volt hajlandó arra, hogy egy olyan szériában fektessen belém, amelynek nincs jelentős tévés lefedettsége. Az Indy NXT futamait azonban teljes egészében közvetíti a FOX, ebből adódóan pedig ezt a bajnokságot már jóval könnyebb eladni, nekem pedig támogatókat találni hozzá.”
Deegan elismerte, hogy az ow-projekt muszájból született meg és szíve szerint egy napon visszatérne a NASCAR-ba.
„Nem kutatok lehetőségek után, de ha egyik pillanatról a másikra ölembe hullana pár millió dollár az elég klassz lenne. Ez mindenkire igaz. Nem sok lehetőséged van a NASCAR-ban, ha nincs tele a pénztárcád… Az emberek észre sem veszik, hogy ebben a világban milyen elképesztő összegek repkednek egy-egy ülés kapcsán.
Ha mondjuk 6 millió dollár hirtelen a semmiből a kezemben teremne és lehetővé tenné, hogy egy versenyképes Xfinity-csapatnál induljak, akkor természetesen élnék vele. A valóság viszont az, hogy a jelenlegi gazdasági helyzetben a szponzorációs és marketingbüdzsét megnyirbálták. Már eleve kemény feladat volt pénzt szerezni a versenyzéshez, de emiatt még nehezebb dolgunk lett.”
