NASCAR: Berágtak a rajongók LaJoie-ra, aki nem akar „12 néző előtt győzni” a Truck Seriesben

Tavaly júliusban vált hivatalossá, hogy 2025 végéig élő szerződése ellenére a Spire Motorsports a következő szezontól már nem tart igényt Corey LaJoie szolgálataira.
Döntését a csapat azzal indokolta, hogy az észak-karolinai versenyző nem hozta a várt eredményeket.
LaJoie végül a szeptemberi, bristoli futamig maradt a 7-es Chevyben, az idény hátralévő részét pedig már a Rick Ware Racing kötelékében teljesítette.
Utóbbi gárda lett végül az, amely némi mentőövet dobott számára és a minap leszerződtette őt egy részidős Cup-programra. Konkrétumokról egyelőre nem esett szó, így jelen állás szerint csak a Daytona 500-as nevezése vehető biztosra. A legendás viadalon való részvétele azonban korántsem garantált, hiszen az általa vezetendő 01-es Ford nem rendelkezik charterrel, így kénytelen lesz az egykörös kvalifikáción és a duelen megharcolni az indulás jogáért.
LaJoie az üresjárata során sem fog tétlenkedni idén, hiszen az Amazon Prime közvetítéseiben is lehetőséget kap szakértőként.
A friss bejelentések apropóján a FOX leült vele egy rövid beszélgetésre, aminek során szóba került, hogy számos kollégája inkább aratna győzelmeket a NASCAR másod-, vagy harmadosztályában, mintsem a Cupban körözzön a 20-25. helyekért. LaJoie azonban leszögezte, hogy ő kizárólag a királykategóriában akar versenyezni.
„Azok a srácok, akik azt mondják, hogy szívesebben nyernének évi egy-két Trucks-futamot, utána egész életükben ott is maradnak és sosem fognak vezetni vasárnaponként” -mondta LaJoie, akinek eddigi legjobb befutója a Cupban három negyedik pozíció, míg az Xfinityben egy hatodik, a Trucksban pedig egy tizedik hely számít az egyéni csúcsának.
„Ez az egész a vasárnapokról szól. Nem akarok az F3-ban versenyezni, én Forma-1-es pilóta akarok lenni. Fogalmam sincs, hogy miért alakult ki ez a médiafelfogás. Az egódat akarod fényezni azzal, hogy magasba emelsz egy trófeát pénteken, amikor tizenkét ember ül a lelátókon? Nem! Én a legjobbak ellen akarok harcolni, mert úgy érzem, hogy minden csapat, ahol megfordultam és amelyeket az alapoktól felépítettem, bármelyik vasárnap képes győzelemért, de legalább a top 10-ért küzdeni, legyen szó speedwayekről, vagy más pályákról. Ráadásul nem tudnám megmagyarázni a szponzoraimnak, hogy miért lépek vissza az alsóbb kategóriákba. Az ő befektetésük is csak a nagy versenyeken térül meg, nem egy pénteki vagy szombati futamon.”
LaJoie szavai nem arattak osztatlan sikert a NASCAR közösségében. Számos rajongó nekiesett a közösségi médiában, mondván eddig semmi olyat nem tett le az asztalra, ami feljogosítaná arra, hogy ennyire ledegradálja az Xfinity és Truck Seriest. Többen pedig kihangsúlyozták, az ilyen megnyilvánulásokkal csak még nehezebb helyzetbe hozhatja a kisebb kategóriákban versenyző, már eleve szponzorációs problémákkal küzdő fiatalokat.
Nyilatkozatát Josh Reaume sem tudta szó nélkül hagyni.
„A csúcs valóban a Cup Series és tiszteletben tartom, hogy ő ezen a szinten szeretne versenyezni” – írta X-en a versenyző és Trucks-csapattulajdonos.
„A problémám viszont az, hogy nem megfelelően fogalmazta meg az álláspontját, inkább sértegette az alkalmazottakat, partnereket, versenyzőket, csapatokat, szurkolókat és véleményem szerint még magát a NASCAR-t is.”
