A NASCAR külön csoportot állít fel a rájátszás kivizsgálására

Joey Logano tavalyi bajnoki címét követően tetőfokára hágtak az indulatok a NASCAR rájátszása kapcsán.
A kritikusok szerint a bajnoki hajrá formátuma igazságtalan, mivel az izgalmak mesterséges fokozására helyezi a hangsúlyt, ami lehetővé teszi, hogy a kupát ne a szezon során legjobb teljesítményt nyújtott pilóta/csapat kaparintsa meg.
A negatív hangokra reagálva a szervezet már a novemberi, phoenixi döntő után úgy fogalmazott, hogy a holtszezon során felülvizsgálják a rendszert. Bár 2025-re nézve radikális változások nem voltak terítéken, a kisebb szabálymódosításokat azonban nem zárták ki.
A rajongók reményeit csak tovább fokozta, hogy decemberben Kyle Larson már kész tényként kezelte az új formátumot.
Most, két héttel a pontozásos szezont megnyitó Daytona 500 előtt azonban a NASCAR lehűtötte a kedélyeket.
A versenyzésért felelős alelnöki posztot betöltő John Probst január 27-én, hétfőn bejelentette, hogy a korábbi hírekkel ellentétben idén még minden maradni fog a régiben.
A rájátszás későbbi ráncfelvarrása viszont korántsem került elvetésre.
Egyelőre semmi konkrétumról nem ejtettek szót és a 2026-os szezonra vonatkozóan sincsenek garantálva változások.
A NASCAR ugyanakkor azt tervezi, hogy összeállít egy külön csoportot, amely alapos mérlegelést követően eldönti, valóban szükség van-e bármilyen csavarra. Munkájuk során figyelembe veszik a versenyzők, csapatok, gyártók és a média véleményét is.
„Lehetett volna itt-ott egy kicsit igazítani a rájátszáson? Talán” – mondta Probst.
„Ugyanakkor nem hiszem, hogy jó ötlet lenne, ha minden egyes évben kicsit belenyúlnánk a szabályokba. Inkább úgy fogjuk fel, mint egy folyamatot, aminek során az érintett felekkel közösen, a teljes képet nézve vizsgáljuk meg a helyzetet.
Ahogy telt az idő és minél többet beszélgettünk a témában, már azok az emberek is arra jutottak, hogy most nincs feltétlenül szükség változtatásra, akik korábban heves érzelmekkel, erőteljes véleményt fogalmaztak meg.”
Majd hozzátette:
„A rajongók üzenetét tisztán megkaptuk és dolgozunk rajta.”
Érdekesség, hogy a stock-car birodalom operatív igazgatója, Steve O’Donnell egy hónappal ezelőtt elhintette, hogy az esetleges playoff-reformok kidolgozása során bevonhatják a mesterséges intelligenciát is.
