Daytona 24: Óriási hajrában nyert Nasr és a Penske, egy versenyző pedig motorsport-történelmet írt

Daytona 24: Óriási hajrában nyert Nasr és a Penske, egy versenyző pedig motorsport-történelmet írt





Elképesztően izgalmas csatában védte meg daytonai trónját a Porsche Penske Motorsport.

Az immár hatvanharmadik alkalommal megrendezésre került Rolex 24 utolsó órájában késhegyre menő csatát vívott egymással a csapat 6-os és 7-es számmal jelölt autója Matt Campbellel, valamint Felipe Nasrrel a volán mögött.

A házon belüli adok-kapokba azonban hamarosan egy vendég is csatlakozott a Meyer Shank Racing képében, amelynek 60-as, Tom Blomqvist által vezetett Acurája öt perccel a leintés előtt sikeresen át is hámozta magát a 6-oson, de a 7-essel szemben már nem maradt ellenszere.

A befutó pillanatában Nasr 1.335 másodperces előnnyel haladt át a kockás zászló alatt, megszerezve a Penske zsinórban második összetettbeli győzelmét a világ második legnagyobb, egynapos viadalán. Sikere révén ráadásul a Porsche tovább növelte rekordját és immár kereken huszadik alkalommal ünnepelhetett a világ – akarjuk mondani a Rolex 24 – tetején.

A 6-os GTP-gépet Nasr mellett Laurens Vanthoor és Nick Tandy terelgette a nap során, utóbbi brit pedig immár elmondhatja magáról, hogy ő az első pilóta a motorsport történetében, aki egyaránt abszolút diadalt tudott aratni mind a négy kiemelt, 24 órás versenyen, vagyis Le Mans-ban, Spában, a Nürburgringen és Daytonán.

Bő fél órával a vége előtt még komoly fenyegetést jelentett a Penske-kre a BMW M Team RLL 24-ese. Dries Vanthoor azonban egy kritikus pillanatban összeért a GTD-k között jegyzett, 021-es számú Ferrarival, az így szerzett sérülés miatt pedig nem volt más választása, mint a pit felé venni az irányt ezzel búcsút intve a csapat győzelemről szőtt álmainak és végül be kellett érniük a negyedik pozícióval.


KAPCSOLÓDÓ>>>>> VIDEÓ: GTP-élmenő Cadillac okozott tömegbalesetet a Daytona 24-en


A dobogó második fokára Blomqvist mellett Scott Dixon, Felix Rosenqvist, valamint Colin Braun állhatott fel az MSR 60-asát képviselve, míg a Penske 6-osa harmadikként zárt Kévin Estre, Mathieu Jaminet és a már említett Campbell révén.

A GTP-ket tekintve már a nyolcadik órában kiesett a Wayne Taylor Racing 40-es Cadillacje, miután az azt vezető Louis Delétraz nem csak falnak ment, de még egy tömegkarambolt is előidézett.

Szintén idő előtt elbúcsúzhatott a legjobbaknak járó Rolex-karórától az MSR 93-as, Kakunoshin Ohta, Nick Yelloly, Renger van der Zande és Alex Palou által alkotott kvartettje. Az autó felfüggesztés-hiba miatt hosszas szervizelésre szorult és bár később vissza tudtak térni a pályára, tetemesre duzzadt hátrányukat már képtelenek voltak ledolgozni.



Az LMP2-esek legjobbja a Tower Motorsports 8-as ORECA-ja lett Sébastien Bourdais-val, Sebastián Alvarezzel, John Faranóval és Job van Uiterttel.

A GTD Pro-k mezőnyében a Ford Multimatic Motorsports 65-ös autója nyert Dennis Olsen, Christopher Mies, valamint Frédéric Vervisch jóvoltából, míg a GTD-kategóriában Matt Bell, Orey Fidani, Marvin Kirchhöfer és Lars Kern örülhetett új óráknak az AWA 13-as Chevyjével.

Az IMSA-debütálását a TF Sporttal most megejtett Trackhouse Racing a GTD Pro kilencedik helyén zárt Shane van Gisbergen, Scott McLaughlin, Connor Zilisch és Ben Keating kezei alatt.

A teljes végeredmény IDE KATTINTVA érhető el.