Megmenekült a Garage 66 programja, bejelentették vadonatúj versenyzőjüket a Daytona 500-ra

Megmenekült a Garage 66 programja, bejelentették vadonatúj versenyzőjüket a Daytona 500-ra
credit: Meg Oliphant/Getty Images





Tavaly októberben Chandler Smith meg volt győződve arról, hogy szponzorációs okok miatt véget ér a NASCAR-karrierje és 2025-ben már az édesapja építőipari vállalatánál fog dolgozni.

Két hónappal később viszont pozitív fordulatot vett a sorsa, miután a Front Row Motorsports bejelentette, hogy ő fogja vezetni az újonnan nevezendő, második autójukat a teljes Truck Series szezonban.

Itt azonban nincs vége a jó híreknek.

Január 22-én ugyanis hivatalossá vált, hogy a fiatal georgaiai a Daytona 500 kvalifikációjával is újra megpróbálkozhat.

A lehetőséget a korábban MBM Motorsports néven ismert, bő egy hete viszont már Garage 66-re átkeresztelt csapattól kapta meg.

A Carl Long tulajdonában lévő alakulat január közepén még úgy tervezte, hogy a veterán Mike Wallace-szal vág neki a Cup ikonikus viadalának. A NASCAR azonban nem engedélyezte a 65 éves pilóta nevezését arra hivatkozva, hogy az elmúlt évtizedben egyáltalán nem versenyzett intermediate, vagy annál hosszabb pályán.

A Garage 66 akkor kilátástalannak minősítette a saját helyzetét Daytonára vonatkozóan, mivel Wallace-t nem csak pilótaként jegyezték, de kvázi támogatóként is. A NASCAR közbelépése miatt viszont az általa hozott pénzösszegnek is búcsút mondhattak.

Az utolsó pillanatban azonban Smith személyében sikerült megtalálni a #66 Ford Mustang új gazdáját, méghozzá a QuickTie támogatásával.

„Az elmúlt napok teljes káoszban teltek, telefonok és emailek tömkelegével, miután Mike Wallace nem kapta meg az engedélyt, hogy vezesse a Daytona 500-ra szánt Fordunkat” – mondta Long.

„Több napon át tartó, intenzív egyeztetések sorozata után végre minden részlet a helyére került és sikerült elérni, hogy Chandler Smith ülhessen az autónkba. Rendkívül örülök neki. Sok barátja van a mezőnyben, Daytonán pedig minden segítségre szükségünk lesz ahhoz, hogy bejussunk a mezőnybe. Számos, jól felkészített csapat fogja megkísérelni a kvalifikációt, ezért könnyen lehet, hogy a 2025-ös Daytona 500 legizgalmasabb része az lesz, hogy ki jut fel a rajtrácsra és ki megy haza.

A Roush-Yates által összerakott motorokkal és Chandlerrel a volánnál, a Garage 66 esélyei jelentősen megnőttek arra, hogy elérjük célunkat és ott legyünk a futamon.”

A háromszoros Xfinity-futamgyőztes Smith két évvel ezelőtt, a Kaulig Racing színeiben már nekiveselkedett a Daytona 500-nak, de végül nem tudta kivívni a részvétel jogát.

A Garage 66 már korábban megerősítette, hogy tiszteletüket teszik a február másodikai Clashen is.

A Bowman Gray Stadiumban rendezendő egyedi formátumú, bajnokságon kívüli szezonindítón Garrett Smithley fog pályára hajtani a #66-szel.

A Daytona 500 nevezési listája most már 44 autó/pilóta kombót tartalmaz.

Mivel a rajtrács 40 helyéből 36-ot eleve elvesznek a charteres csapatok, így az extraként induló open teameknek mindössze négy pozíció áll rendelkezésre. Kivételt képez a Trackhouse-zal debütáló Helio Castroneves, aki az új „sztárpilóta-szabály” értelmében akkor is elindulhat a futamon a mezőny 41. tagjaként, ha nem jár sikerrel a kvalifikáción.