Dollármilliókkal bírnák rá a NASCAR-versenyzőket arra, hogy népszerűsítsék már végre a sportot

Dollármilliókkal bírnák rá a NASCAR-versenyzőket arra, hogy népszerűsítsék már végre a sportot
credit: James Gilbert/Getty Images





Számos kritika érte már a NASCAR-t arra vonatkozóan, hogy a versenyzőik nem tesznek elég erőfeszítést a sport promóciója érdekében.

Ezzel maga a France család is tisztában van. Kötelezni azonban a mindenkori szerződésekben foglaltakon túl nem lehet a mezőny tagjait, így inkább az extra anyagi ösztönzéshez folyamodnak.

A Sports Business Journal értesülései szerint a NASCAR egy átfogó, új marketingstratégián dolgozik, amivel a pilóták promóciós tevékenységét jutalmaznák.

A hozzávetőlegesen 10-20 millió dollár közti alappal bíró koncepció részletei már több, mint egy éve kidolgozás alatt állnak, de a startját szándékosan 2025-re időzítik az ekkor életbe lépő új charter-megállapodás, valamint médiaszerződések miatt.

A program alapját egy digitális applikáció képezi, amelyet a NASCAR az INFLCR céggel közösen fejleszt.

Az alkalmazásban a versenyzők különböző lehetőségeket találnak majd kilistázva, mint például online és offline interjúkat, podcastokban való vendégeskedést és más médiamegjelenéseket. Az ezeken való részvételért pontokat kapnak, a szezon végén pedig az összegyűlt egységek alapján osztják ki a jutalmukat, ami – aktivitástól függően – elérheti az akár egymillió dollárt is.

A NASCAR operatív igazgatója, Steve O’Donnell szerint a kezdeményezés célja, hogy jobban kiemelje a pilóták egyéniségét és szélesebb körben megismertesse a sportot.

A program nem csak a Cupot, de az Xfinityt, a Truck Seriest, valamint a regionális szériákat is magában foglalja.


KAPCSOLÓDÓ: A NASCAR-rajongók szétszedik Chase Elliottot, ő viszont továbbra sem hajlandó szerepelni a Netflix-dokuszériában