Dollármilliókkal bírnák rá a NASCAR-versenyzőket arra, hogy népszerűsítsék már végre a sportot
Számos kritika érte már a NASCAR-t arra vonatkozóan, hogy a versenyzőik nem tesznek elég erőfeszítést a sport promóciója érdekében.
Ezzel maga a France család is tisztában van. Kötelezni azonban a mindenkori szerződésekben foglaltakon túl nem lehet a mezőny tagjait, így inkább az extra anyagi ösztönzéshez folyamodnak.
A Sports Business Journal értesülései szerint a NASCAR egy átfogó, új marketingstratégián dolgozik, amivel a pilóták promóciós tevékenységét jutalmaznák.
A hozzávetőlegesen 10-20 millió dollár közti alappal bíró koncepció részletei már több, mint egy éve kidolgozás alatt állnak, de a startját szándékosan 2025-re időzítik az ekkor életbe lépő új charter-megállapodás, valamint médiaszerződések miatt.
A program alapját egy digitális applikáció képezi, amelyet a NASCAR az INFLCR céggel közösen fejleszt.
Az alkalmazásban a versenyzők különböző lehetőségeket találnak majd kilistázva, mint például online és offline interjúkat, podcastokban való vendégeskedést és más médiamegjelenéseket. Az ezeken való részvételért pontokat kapnak, a szezon végén pedig az összegyűlt egységek alapján osztják ki a jutalmukat, ami – aktivitástól függően – elérheti az akár egymillió dollárt is.
A NASCAR operatív igazgatója, Steve O’Donnell szerint a kezdeményezés célja, hogy jobban kiemelje a pilóták egyéniségét és szélesebb körben megismertesse a sportot.
A program nem csak a Cupot, de az Xfinityt, a Truck Seriest, valamint a regionális szériákat is magában foglalja.