Denny Hamlin fenyegető bibliai idézettel reagált a NASCAR zsarolására
Rohamtempóban közeledünk a karácsony felé, a NASCAR-ban azonban messze nem uralkodik szeretetteljes, ünnepi hangulat.
A szervezet pár héttel ezelőtt már kérvényezte a bíróságtól, hogy ejtsék a 23XI Racing és a Front Row Motorsports által ellene indított trösztellenes pert, mondván semmiféle bizonyíték nem támasztja alá azon állításaikat, miszerint a szervezet versenytörvénybe ütköző magatartást tanúsítana.
Ezzel párhuzamosan ott van a csapatok által beadott ideiglenes intézkedés iránti kérelem is, amitől azt remélik, hogy a jogi csetepaté ideje alatt is engedik őket charteresként versenyezni. Indoklásuk szerint helyrehozhatatlan károkat szenvedhetnek – beleértve pilótáik és szponzoraik elvesztését – ha a különleges jogosultság nélkül vágnának neki a 2025-ös Cup-szezonnak.
A bíró azonban első körben elutasította a gárdákat arra hivatkozva, hogy mindez egyelőre csak puszta feltételezés. A 23XI/FRM ügyvédje, Jeffrey Kessler később egy második kérelmet is benyújtott időközben felmerült, „új körülmények” okán.
A NASCAR válasza szerint azonban továbbra is csak a korábbi spekulációkon alapuló vádjaikat hangoztatják.
December 10-én újabb fordulat állt be az ügyben, miután az eddigi bírót, Frank Whitneyt lecserélték, meg nem erősített hírek szerint összeférhetetlenség miatt.
Egy nappal később pedig máris robbant az újabb bomba.
A két alakulat még a nyár folyamán – vagyis a trösztellenes per előtt – jelezte, hogy jövőre már három teljes munkaidős autót kívánnak indítani, amelyekhez az év végén megszűnt Stewart-Haas Racingtől akarnak chartert vásárolni. A NASCAR viszont továbbra sem adta áldását az adásvétel lebonyolítására.
Az FRM most nem kevesebbet állít, mint hogy a stock-car szervezet konkrétan megzsarolta őket.
A csapat szerint a NASCAR ultimátumot adott nekik, miszerint csak akkor bólintanak rá a charterek megvételére, ha a 23XI-nel egyetemben visszatáncolnak a pertől.
„Kifejezetten azt mondták nekünk, hogy nem hagyják jóvá a (charter) eladását, hacsak nem ejtjük a jelenlegi trösztellenes pert” – mondta eskü alatt Jerry Freeze, a Front Row igazgatója.
Pár napja a NASCAR azzal vádolta meg a felpereseket, hogy mesterségesen próbálnak hamis bizonyítékokat kreálni. Ezt a 23XI elnöke, Steve Lauletta teljes mértékben elutasítja és egy színfalak mögötti, összehangolt támadásnak minősítette.
A FOX bennfentes riportere, Bob Pockrass információi alapján a NASCAR egyelőre nem adott választ arra, hogy mit terveznek az SHR chartereivel abban az esetben, ha a bíróság a 23XI/FRM ellen dönt az ideiglenes intézkedés ügyében. Ez abból a szempontból is fontos kérdés, hogy a két jogosultság hozzávetőlegesen 60 millió dollárt kóstál. Ha ezt nem tudnák értékesíteni, akkor Gene Haas is komoly anyagi veszteséget könyvelne el.
Ennek kapcsán az amerikai üzletember új csapatának, a Haas Factory Teamnek elnöke, Joe Custer leszögezte, a NASCAR szóban már több alkalommal is biztosította őt arról, hogy jóvá fogják hagyni a charter-adásvételt. Azt viszont nem tudni, hogy ezeket az ígéreteket pontosan mikor tették.
Custer továbbá kijelentette, erőforrások és személyzet hiányában akkor sem tudnának plusz autót indítani, ha a jogosultságok végül a nyakukon maradnának.
Minderre a 23XI társtulajdonosa, Denny Hamlin az X-en csak annyit reagált: „Lukács 8:17”.
Az ominózus bibliai idézet pedig a kontextust tekintve felért egy fenyegetéssel a NASCAR irányába:
„Mert nincs olyan rejtett dolog, amely napvilágra ne kerülne, és nincs olyan titok, amely ki ne tudódna, és ismertté ne válna.”
A per előzményeit és minden fontos pillanatát erre a linkre kattintva követheted nyomon.