Újabb ülés kelt el az IndyCar 2025-ös rajtrácsán

Újabb ülés kelt el az IndyCar 2025-ös rajtrácsán
credit: Penske Entertainment/James Black





Végleg kialakult a Rahal Letterman Lanigan Racing jövő évi versenyzői felállása.

A csapat december 9-én hivatalosan bejelentette, hogy Devlin DeFrancesco fogja vezetni a 30-as számmal jelölt Dallara-Hondát, méghozzá egy több szezonra szóló szerződés keretein belül.

„Nagyon izgatott vagyok, hogy visszatérhetek az IndyCar Seriesbe” – idézi az RLLR sajtóközleménye a 24 éves kanadait.

„Az RLL Racing elképesztő történelemmel bír és a fejlődésük igazán figyelemre méltó. Látva a színfalak mögött dolgozó férfiak és nők erőfeszítéseit, egyértelmű, hogy a csapat és én is nagyon vágyunk a jó eredményekre. Alig várom, hogy elkezdhessem a munkát ezekkel a fantasztikus emberekkel.”

DeFrancesco 2022-ben és 2023-ban, az Andretti színeiben már teljes munkaidős tagja volt a bajnokság mezőnyének. Legjobb eredményének két tizenkettedik hely számít (2022-Gateway, 2023-Detroit), összetettben pedig egy huszonharmadik és egy huszonkettedik pozíció szerepel a neve mellett.

Tavaly az IMSA SportsCar Championship GTD-kategóriájában kapott lehetőséget a Forte Racing Lamborghinijének volánja mögött. A januári Daytona 24-et tizenhatodikként zárta Misha Goikhberg, Sandy Mitchell és Loris Spinelli oldalán, az idényzáró Petit Le Mans-on viszont már a dobogó második fokáról locsolhatta a pezsgőt.

RLLR-es csapattársait tekintve már hetek óta tudható, hogy a 15-ös autóba jövőre is visszatér a veterán Graham Rahal, míg a McLarenhez átigazolt Christian Lundgaard helyét a 2024-es Indy NXT-bajnok Louis Foster veszi át.

DeFrancesco érkezése azt jelenti, hogy már csak három charteres ülés maradt szabadon. A Juncos Hollinger Racing #78 Dallara-Chevyjével az AJ Foyt Racingtől érkező Sting Ray Robb vág neki az idénynek, a 77-es leendő gazdáját azonban még nem nevezték meg.

A Dale Coyne Racingnél pedig továbbra is mindkét versenygép üresen áll. A kiscsapat már hetekkel ezelőtt megerősítette, hogy komoly befektetőket keresnek a jövőre nézve, arról viszont jelenleg nincsenek pontos információk, hogy miként haladnak az erre vonatkozó tárgyalások.

A gárda hosszú évek óta anyagi nehézségekkel küzd, aminek következtében rendszeresen fizetős pilóták alkalmazására kényszerültek. Ennek köszönhetően az elmúlt idény tizenhét futamán nem kevesebb, mint kilenc versenyző fordult meg náluk.

Ezt a módszert viszont már elfelejthetik, hiszen a 2025-től életbe lépő charter-rendszer értelmében autónként már maximum csak három embert küldhetnek pályára.