Breidinger: „Az biztos, hogy máris sikerült feldühítenem egy rakás embert”
November végén vált hivatalossá, hogy Toni Breidinger 2025-ben már a Truck Seriesben folytatja pályafutását a TRICON Garage jóvoltából.
Ezzel az ARCA Menards Seriesből ismert versenyző személyében ismét lesz teljes munkaidős női pilótája a NASCAR nemzeti porondjának.
A hírt sokan örömmel fogadták, de legalább ennyien negatívan álltak hozzá, mondván a 25 éves kaliforniai nem áll készen a szintlépésre. Őt azonban ezek a hangok egyáltalán nem zavarják.
„Az biztos, hogy az utóbbi időben máris sikerült feldühítenem egy rakás embert” – nyilatkozta a Newsweeknek Breidinger, aki negyedikként zárta az ARCA idei szezonját, legjobb befutójának pedig egy harmadik hely számít még a 2023-as, kansasi fordulóról.
„Ami viszont engem illet, minden nagyszerűen alakul. A szűkebb környezetemben mindenki boldog és izgatott. Egy új fejezet kezdődik az életemben. Igyekszem a lehető legkevesebb energiát pazarolni a kommentelőkre. Persze nem könnyű figyelmen kívül hagyni a gyűlölködőket, de az számít igazán, hogy a csapatom, a Toyota, a partnereim, valamint a közvetlen ismerőseim mind elégedettek és lelkesek. Mindent összevetve ez a legfontosabb számomra.
Karrierem korábbi éveihez képest ma már sokkal magabiztosabb, stabilabb vagyok, ami jelentős mentális előnyt jelent számomra. Eléggé jó lettem abban, hogy minden körülmények között nyugodt maradjak, aminek köszönhetően hideg fejjel, helyükön tudom kezelni a dolgokat.”
Breidinger a NASCAR nemzeti porondjának első arab-amerikai, női pilótája lesz. Emellett fontos kiemelni, hogy San Francisco Bay Area régiójából származik, amely nem kifejezetten a stock-car versenyzők melegágya, így ezzel is egy teljesen új célcsoportot képvisel a NASCAR-ban.
„Bízom benne, hogy sikerül vadonatúj embereket bevonni, akik nézni fogják a Truck Seriest. Nemzetközi rajongótáborom van, ami rendkívül izgalmas, egyúttal pedig lehetővé teszi, hogy még szélesebb közönséghez jusson el a NASCAR. Gyakran kapok olyan üzeneteket, amelyekben azt írják, hogy ‘Ó, mostantól nézni fogom a futamokat!’. Szóval remélem, hogy sikerül azokkal is megismertetni a sportot, akik eddig főként csak a modellmunkáim miatt követtek.”
Breidingert az elmúlt időszakban már olyan márkák kampányaihoz fotózták, mint például a GAP és a Victoria’s Secret. Utóbbi ráadásul a 2023-as Trucks-debütálásakor még szponzorként is beállt mögé.
Emellett idén leszerződött a világ egyik legnagyobb modellügynökségéhez, az IMG-hez és bekerült a Sports Illustrated ikonikus fürdőruha-különszámába is.
Ennek kapcsán felrótták neki, hogy nem túl okos döntés egy fenékkel két lovat megülni.
„Ez eléggé vicces, mivel mindenhonnan azt hallom, hogy csak egyetlen dologgal kellene foglalkoznom. Legyek autóversenyző, vagy modell, de a kettőt egyszerre nem csinálhatom. Az igazság viszont az, hogy eddig tökéletesen megférnek egymás mellett. A modellkedést arra használom, hogy segítse a versenyzői pályafutásomat, tényleg kéz a kézben járnak nálam. Meg tudom találni az egyensúlyt közöttük.
Emlékszem, még általános iskolás voltam, amikor közöltem az egyik barátommal, hogy autóversenyző és fotómodell akarok lenni. Már akkor az volt a reakció, hogy nem lehetek mindkettő. Erre feltettem a kérdést, hogy miért is ne? Mire a válasz: ‘Mert senki sem csinálja ezt.’ Én pedig eldöntöttem, hogy akkor majd én leszek az első.”
Egy biztos, Breidingernek nem lesz könnyű dolga a legelső teljes Truck-szezonjában. Ezzel ő maga is tisztában van, ugyanakkor optimistán közelíti meg a rá váró kihívásokat.
„Nagyon magabiztos vagyok, de tudom, hogy ez egy hatalmas tanulási folyamat lesz. A pályán nem sok időnk van gyakorolni, szóval felkészülök arra, hogy gyorsan kell alkalmazkodnom. Hajlamos vagyok túlgondolni és túlszervezni a dolgokat, de úgy érzem, most inkább csak sodródnom kell az árral és teljes erőbedobással vezetni.”
A TRICON-nál két, a Trucksban már tapasztal csapattársa is lesz Corey Heim és Tanner Gray személyében.
„Állandóan zaklatni fogom őket!” – mondta ennek kapcsán nevetve Breidinger.
„Nyilvánvaló, hogy ők már tudják mi a dörgés ebben a szériában. Eddig még mindig nagyon segítőkészek voltak és az összes kérdésemre készségesen válaszoltak, beleértve a leghülyébbeket is.
Újoncként és néha nőként úgy érzem, az emberek hajlamosak azt gondolni, hogy engem könnyebb félreállítani az útból. Véleményem szerint az agressziónak megvan a maga helye, ideje és az sem mindegy, hogy kivel szemben alkalmazod. Bizonyos szintig tisztelem, amikor keményen versenyeznek ellenem, mert ebből is tanulhatok. Ha viszont valaki szándékosan kilök a pályán, az már egy más helyzet.
Az agresszív manőverekkel teljesen ki vagyok békülve, de persze azt nem szeretném, ha direkt a falba raknának. Értékelem, amikor kemény munkára kényszerítenek a pályán, mert ez is a fejlődés folyamatának része.”