NASCAR: Rendkívüli fordulat állt be a 23XI és az FRM perében
November 3-án zajlott le a 23XI Racing és a Front Row Motorsports által benyújtott ideiglenes intézkedés iránti kérelem meghallgatása.
Ezzel a csapatok azt szerették volna elérni, hogy a NASCAR ellen indított trösztellenes per időszaka alatt is engedjék őket charteresként versenyezni az erre vonatkozó szerződés aláírása nélkül.
Állításuk szerint ha különleges jogosultság nélküli open teamként folytatnák a Cupban, akkor helyrehozhatatlan károk érnék őket. Nem csak anyagilag járnának rosszabbul, de fennállna a veszélye annak is, hogy elveszítik szponzoraikat és pilótáikat. Utóbbiak szerződéseiben ugyanis szerepel egy olyan záradék, miszerint azonnali hatállyal távozhatnak, ha az autók elveszítik chartereiket.
A bíróság azonban négy nappal később elutasítota őket, mondván egyelőre nem következett be kár, ebből adódóan pedig az aggodalmaik pusztán feltételezésre alapulnak. Frank Whitney bíró indoklásában ugyanakkor azt sugallta, hogy jobban járnának, ha fellebbezés helyett inkább újra benyújtanák a kérelmet abban az esetben, ha a károk tényleg megvalósulnának.
A 23XI és az FRM viszont rögtön fellebbezett és keményen harcolt azért, hogy az erre vonatkozó meghallgatás már december közepén megtörténjen. Ezzel szemben a NASCAR a hagyományos ügymenet szerinti, jövő év eleji időpontot szorgalmazta.
A két gárda azzal is érvelt, hogy charter nélkül sem lenne lehetőségük 2025-ben a Cupban versenyezni. A kontraktus értemében ugyanis az open teameknek is vállalniuk kell, hogy nem indítanak pert a szervezet ellen.
A NASCAR azonban egy hét múlva lépett és kivette ezt a kitételt.
Most újabb, jelentős fordulat történt az ügyben.
A csapatok november 20-án hivatalosan visszavonták fellebbezésüket. Indoklásuk szerint az ügy körülményeit tekintve olyan változások történtek, amelyek miatt már nincs szükség a fellebbezésre. Ebből adódóan a felperesek arra kényszerülnek, hogy új megoldást találjanak a kerületi bíróságon.
Egyelőre nem tudni, hogy pontosan mi áll a háttérben.
Lehetséges, hogy időközben valóban kár érte valamelyik – vagy akár mindkét – gárdát, ami miatt új kérelmet fognak benyújtani.
Előfordulhat ugyanakkor az is, hogy a küszöbön áll valamiféle megegyezés a NASCAR-ral.
*****UPDATE*****
November 22.: Az első lehetőség vált valóra, miután a 23XI és az FRM beadta az új kérelmét.