A NASCAR szívességet tett a fellázadt csapatoknak, Hamlin jogosan kiakadt egy kommentelő miatt
Bár a 23XI Racing és a Front Row Motorsports által indított NASCAR elleni per kimenetele egyelőre a jövő zenéje, a rajongóik azonban egy kicsit most fellélegezhetnek.
Pár héttel ezelőtt még arról szóltak a hírek, hogy nem garantált a két csapat jövő évi részvétele a Cup Series mezőnyében, mivel a charteres gárdák mellett a különleges jogosultság nélküli nevezőknek is alá kell írniuk egy olyan szerződést, amelyben kijelentik, hogy nem indítanak trösztellenes jogi eljárást a szervezet ellen.
A két csapatot képviselő sztárügyvéd, Jeffrey Kessler november 16-án, szombaton hivatalos sajtóközleményben tudatta, hogy a NASCAR úgy döntött, eltekint ettől a kitételtől az open teamekre vonatkozóan. Ennek köszönhetően a 23XI és az FRM biztosan ott lesz a jövő évi szezon mezőnyében.
A bejelentés kapcsán Hamlin a közösségi médiában rögtön leszögezte, hogy szó sincs megállapodásról, pusztán csak az ominózus kitétel eltávolításáról.
A fő cél persze továbbra is az, hogy a per során charteresként folytathassák az arra vonatkozó kontraktus aláírása nélkül.
Októberben be is nyújtották az ideiglenes intézkedés iránti kérelmüket. Három héttel később azonban az illetékes észak-karolinai szövetségi bíróság elutasította, mondván nem teljesítették az ehhez szükséges feltételeket.
Erről bővebben itt írunk>>>>> Döntött a bíróság: A 23XI és az FRM máris elvesztett egy létfontosságú csatát a NASCAR-ral szemben
A csapatok rögtön fellebbeztek.
Állításuk szerint a charter nélküli versenyzés helyrehozhatatlan károkat okozhat számukra, többek között azért, mert a szponzoraik és pilótáik szerződésében egyaránt szerepel olyan záradék, ami lehetővé teszi, hogy a jogosultság hiányában szabadon távozhassanak.
A 23XI és az FRM az Egyesült Államok Fellebbviteli Bíróságához fordult és azt kérte, hogy a fellebbezést már a december 10–13. közötti ülésszakon tárgyalják. A szokásos ütemezés szerint az ügy leghamarabb csak jövő év elején kerülne terítékre, ami a februári szezonkezdés miatt rendkívül hátrányosan érintené őket.
A NASCAR-nak november 18-ig kell választ adnia a csapatok kérésére, a hírek szerint azonban a szervezet az eredeti, márciusi időszakot szorgalmazza.
A trösztellenes per egyik fő pillére a 23XI és az FRM szerint elfogadhatatlan gazdasági modell. Jelen fejlemények tükrében egy kommentelő az X-en bele is állt Hamlinbe:
„Az önhittséged egyszerűen elképesztő! A NASCAR nem tartozik neked semmivel. Amikor elkezdtél versenyezni, a sport szeretetéért tetted, most pedig profitot akarsz belőle. Nagyon kevés ember van ezen a bolygón, akit ennyire könnyű utálni, de te közéjük tartozol.”
A válasz nem maradt el Hamlin részéről:
„Szóval, szerinted minden héten kockáztatnom kellene az egészségemet versenyzőként és a pénzemet tulajdonosként csak azért, hogy szórakoztassalak, de semmit ne kapjak cserébe? Takarodj innen!”