Roger Penske felvásárolta a Long Beach Grand Prix-t!
Az IndyCar, a Detroit Grand Prix, az Indianapolis Motor Speedway és az Indianapolis 500 után újabb pillérrel bővült Roger Penske motorsport-birodalma.
A Penske Entertainment szerdán hivatalosan bejelentette, hogy felvásárolta az észak-amerikai autóversenyzés leghosszabb ideje futó utcai viadalát, az Acura Grand Prix of Long Beachet szervező Grand Prix Association of Long Beach LLC-t.
„Hihetetlenül büszkék vagyunk arra, hogy ennek a nagy megbecsülésnek örvendő, ikonikus eseménynek lehetünk az új vezetői” – mondta a Kapitány.
„Ez Észak-Amerika legrangosabb, legpatinásabb utcai versenye. Izgatottan várjuk, hogy együtt dolgozhassunk Jim Michaeliannel [az esemény prómotere – a szerk.], valamint kiváló csapatával a hosszú távú növekedés és siker érdekében. Az LBGP nagyon sokat jelent az IndyCar közösségének és jövő áprilisban méltó módon fogjuk megünnepelni az 50. évfordulóját.”
Long Beachen először 1975-ben bőgtek fel a motorok még a Forma-1 mezőnyének jóvoltából.
A manapság már az utcai pályák Indianapolis 500-ának is nevezett verseny 1984-ben, a világbajnoki sorozat távozását követően került be a CART naptárába és egyike volt azon fordulóknak, amelyek a 2008-as egyesülés (pontosabban a Champ Car IndyCar általi bekebelezése) után is maradtak az immár egységes menetrendben.
Az elmúlt években azonban egyre aggasztóbb hírek láttak napvilágot a széria Long Beach-i jövője kapcsán.
Felröppent, hogy az F1 érdeklődik a visszatérés iránt, de ebből végül semmi sem materializálódott.
Az IndyCar rajongói azonban továbbra sem nyugodhattak meg.
Ebben kulcsszerepet játszott az LBGP-ben 50%-os tulajdonrésszel bírt Kevin Kalkhoven 2022-es halála.
Már ekkor felbukkant a potenciális vevők listáján a NASCAR neve, de konkrétumok híján a sztori gyorsan elhalt.
Idén tavasszal viszont ismét megjelentek olyan pletykák, miszerint az amerikai stock-car szervezet rendületlenül érdeklődik a felvásárlás iránt. A RACER megkeresésére azonban kitérő választ adtak.
„A dél-kaliforniai piac rendkívül fontos számunkra” – nyilatkozta márciusban a NASCAR versenyekért és stratégiáért felelős alelnöke, Ben Kennedy.
„Több különböző lehetőséget is vizsgálunk ezen a területen. Nem akarok egy konkrét, dél-kaliforniai versenypályát sem megnevezni, annyit viszont elárulok, hogy ha rajtunk múlna, akkor minden évben rendeznénk itt egy futamot.”
A rivális szervezetek ólálkodása láttán az LBGP-t Kalkhovennel közösen birtokolt Gerry Forsythe gyorsan rátette a kezét a piacon lévő 50%-ra, ezzel kizárólagos tulajdonossá válva. Hosszabb távon azonban nem tervezett vele, amit jól szemléltet, hogy bő fél évvel később az egészet eladta Roger Penske-nek.
A tulajdonosváltás véglegesítésével immár nyugodtan kijelenthető, hogy Long Beach még hosszú ideig az IndyCar autóinak fellegvára lesz.
„Ez egy kiemelkedő verseny nem csak a mi naptárunkban, de az egyetemes motorsportban is” – nyilatkozta a PE elnök-vezérigazgatója, Mark Miles.
„Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy megőrizzük azokat az alapvető értékeket, amelyek ilyen kivételes színvonalúvá teszik ezt az eseményt. Emellett viszont izgalmas, merész újításokon dolgozunk, hogy a jövő még fényesebb legyen.”