Döntött a bíró: A 23XI és az FRM nem tekinthet be a NASCAR bizalmas irataiba
A 23XI Racing és a Front Row Motorsports október elején fordult előzetes intézkedés iránti kérelmével a bírósághoz.
Ezzel azt szeretnék elérni, hogy a NASCAR-ral szemben indított trösztellenes perük időszaka alatt is charteres gárdaként versenyezhessenek tovább a Cupban annak ellenére, hogy nem írták alá a jövőre életbe lépő új szerződést.
Indoklásuk szerint ha a különleges jogosultság nélküli open teamként vágnának neki a következő idénynek, akkor azzal nem csak anyagilag járnának rosszul – lévén elbúcsúzhatnak a chartereseknek járó extra pénzektől -, de egyben meglévő szponzoraikat is kockáztatnák.
Ennek kapcsán egy sürgősségi bizonyításfelvételi kérelemhez is folyamodtak.
Az ügyben illetékes észak-karolinai szövetségi bíró, Frank D. Whitney azonban október 30-án, csütörtökön elutasította utóbbi indítványukat.
A két csapat többek között arra kérte a bíróságot, hogy ügyvédeik számára biztosítsanak azonnali hozzáférést a NASCAR vezetőségének, vagyis Jim France-nak (vezérigazgató), Lesa France Kennedynek (alelnök), Ben Kennedynek (alelnök), Scott Prime-nak (alelnök) és Steve O’Donnellnek (műveleti igazgató) aktáihoz. Emellett minden részletre kiterjedően betekintést szerettek volna a 2016-os és 2025-ös charter-megállapodásokba, a versenypályák irányításával kapcsolatos szerződésekbe, valamint az International Speedway Corporation és az ARCA Racing Series felvásárlásával kapcsolatos dokumentumokba is.
Whitney bíró azzal indokolta az elutasítást, hogy a kérelem nem felel meg a csapatok által javasolt „szűken meghatározott” és az „alperesekre minimális terhet rovó” kritériumoknak. A dokumentumok bekérése ráadásul túlságosan is nagy volumenű volt, lévén nyolc évet ölelt fel.
„Ennél is kritikusabb, hogy a felperesek az összes információt a gyorsított bizonyításfelvételi eljárást engedélyező bírósági végzéstől számított öt napon belül kérik […] A szoros időkeret jelentős terhet róna az alperesekre. Ennek megfelelően ez a tényező is nyomós érvként szól a kérelem elutasítása mellett.”
A másik lényeges faktor az volt, hogy a csapatoknak ehhez bizonyítaniuk kellett volna, hogy elutasítás esetén helyrehozhatatlan kár érné őket. A döntés szerint azonban ezt nem sikerült megfelelően alátámasztaniuk.
„A felperesek láthatóan félreértelmezik ezt a feltételt” -áll a hivatalos indoklásban.
„Azt állítják, hogy bizonyítani tudják a helyrehozhatatlan kár valószínűségét a sürgős bizonyításfelvétel nélkül is és csak azért kérvényezték, hogy teljesebb dokumentációt állíthassanak össze. Ezzel gyakorlatilag elismerik, hogy valójában nincs is szükségük a bizonyításfelvételi eljárásra az ideiglenes intézkedés iránti kérelmükre vonatkozóan.”
A következő lépés a 23XI, az FRM és a NASCAR közötti trösztellenes perben a november 4-i meghallgatás lesz.
Ekkor fog eldőlni, hogy megtarthatják-e a Cup-chartereiket a jogi eljárás során.
A NASCAR-történelem egyik legnagyobb horderejű ügyének előzményeiről és részleteiről ide kattintva olvashatsz bővebben:
>>>>>’23XI/FRM vs. NASCAR’-AKTÁK