Zak Brown: O’Ward alkalmas arra, hogy F1-es pilóta legyen

Zak Brown: O’Ward alkalmas arra, hogy F1-es pilóta legyen
credit: McLaren





Október 25-én, pénteken valóra vált Pato O’Ward gyerekkori álma.

A hétszeres IndyCar-futamgyőztes a Mexikói Nagydíj első szabadedzése során, hazai közönsége előtt vihette pályára a McLaren versenygépét. A piros zászlókkal megszakított gyakorlást a tabella tizenharmadik pozíciójában fejezte be Lando Norris autójának volánja mögött, 1.297 másodperc lemaradásban az élen zárt George Russell mögött. Csapattársához, a hatodik helyen jegyzett Oscar Piastrihoz viszonyítva pedig a hátránya 0.337 mp volt.

„Úgy vélem remekül sikerült az edzés” – nyilatkozta az alakulat tartalékosaként is jegyzett O’Ward.

„Sikerült teljesítenünk egy rendkívül intenzív tervet, még annak ellenére is, hogy az edzés mennyire kaotikus és őrült volt. Szerettem volna több lehetőséget kapni a kemény abroncsokon, hogy jobban fel tudjak készülni a lágyakra, de így is elégedett lehetek magammal és azzal a temérdek információval, amit a csapat számára gyűjtöttem. Ők most nyilvánvalóan egy hatalmas bajnoki csata kellős közepén vannak, én pedig azért vagyok itt, hogy segítsem őket.”

A 25 éves pilóta kezei (és lábai) szigorúan meg voltak kötve a körözése során, mivel a McLarennek főként információkra volt szüksége. Ebből adódóan elsősorban a stabil teljesítményre összpontosított, ahelyett hogy a nyers tempóját próbálta volna megmutatni.

„Nyomatékosan közölték velem: ‘Pato, össze ne törd autót!’ és ‘‘Pato, ha megpróbálsz túl gyorsan menni, akkor ordítani fogunk veled!’” – folytatta a nevetve.

„Adatokra volt szükségük, amelyek elképesztően fontosak a hétvégére nézve. Egyértelmű volt, hogy az információgyűjtést és a folytonosságot kell prioritásként kezelni. Mégis nagyon nehéz feladat, ha nem ismered ezt az autót és a pályát sem, próbálsz tanulni, de közben a csapat számára is biztosítanod kell a következetességet az adatok miatt. Szerintem sikerült mindent összegyűjteni, amire szükségünk volt.

Mindent összevetve elégedett vagyok a teljesítményemmel és szerintem a csapat is pozitívan értékeli a munkámat. Már alig várom, hogy újra vezethessem ezt a gépet. Remélhetőleg még idén lesz rá lehetőségem. Ennek nagyon örülnék.”

O’Ward hamisítatlan, rocksztároknak beillő fogadtatásban részesült a rajongók részéről nem csak a pályán, de már a csütörtöki közönségtalálkozóján is.

A személye iránti őrület láttán néhány órára toptémává vált X-en Mark Miles neve is. Az IndyCar vezérigazgatója szeptember közepén ugyanis azzal magyarázta a széria mexikói visszatérésére irányuló törekvések enerváltságát, hogy Pato nem elég népszerű a lelátók megtöltéséhez.

A fiatal pilóta ekkor fogta magát és piacra dobta a „Pato WHO?”, vagyis „Ki az a Pato” szlogennel díszített merchandise-cuccait. Az iróniára maga Zak Brown is vevő volt, lévén a szabadedzés során végig az ezzel a felirattal díszített sapkában feszített.

„Pato jó munkát végzett” – mondta a wokingiak vezére a Sky Sportsnak.

„Csak néhány tizeddel maradt el Oscartól. Vadonatúj padlólemez volt az autón, amit mindenképpen egy darabban kellett tartani, szóval teljesítette azt, amit kértünk tőle. […] Határozottan úgy gondolom, Pato alkalmas arra, hogy Forma-1-es versenyző legyen.”

Ezzel párhuzamosan viszont leszögezte, hogy a gárda felállását tekintve nem várható változás és az elkövetkezendő éveket is a Piastri – Norris duóval fogják teljesíteni.

„Nyilvánvalóan nagyon boldogok vagyunk a jelenlegi két srácunkkal, akiket hosszú időre szerződtettünk.”