NASCAR: Őskáoszra számítanak a versenyzők a módosított charlotte-i vonalvezetésen

Lényegében az ismeretlennel néznek szembe a NASCAR pilótái ezen a hétvégén.
A Cup Series rájátszásának top 12-es körét lezáró futamra a Charlotte Motor Speedway rovalján kerül sor, a vonalvezetés egy részét pedig sikerült úgy megbolondítani, hogy a mezőny tagjai egyöntetűen full kontakt káoszra számítanak.
A pálya hossza 2.28-ról 2.32 mérföldesre módosult. A technikai részt tekintve az 1-es kanyart kissé kiszélesítették, az 5-ös és 6-ös közti egyenes pedig hosszabb lesz, amit követően az autókra egy hajtűkanyar vár.
„Végigmentem már rajta a szimulátorban és azt kell, hogy mondjam, a 6-os kanyart teljes mértékben vakon foguk bevenni” – nyilatkozta a NASCAR.com-nak Alex Bowman.
„Semmit sem látunk belőle egészen addig, amíg oda nem érünk. Ez nagyon izgalmas! A 7-est pedig ahhoz tudnám hasonlítani, mint amikor 180 fokos fordulatot teszel egy egyirányú utcában. Szóval az biztos, hogy kaotikus lesz.”
A viadal Kyle Larson szerint sem lesz sima menet.
„Az a terület az előzési kísérleteké és a káoszé. Köröztem már rajta úgy 30 percen át a szimulátorban és extrém szűk. Nagyon le kell lassulni, mert annyira keskeny ott a pálya. Kiváló lehetőség lehetőséget ad a pozíciószerzésre, ugyanakkor a balhékra is.”

Chase Elliott a totális ismeretlennel néz szembe.
„Őszintén szólva számomra ez egy teljesen új versenypálya. A belső terület alapvetően meg fogja változtatni a kör ritmusát, ezért én a felkészülésem során úgy állok hozzá, mintha egy új vonalvezetésről lenne szó. Kaptam már némi ízelítőt belőle a szimulátorban, igyekeztem memorizálni a pályát és azt, hogy hol vannak rajta a kisebb bukkanók. A pályák szkennelése általában eléggé pontos. Szerintem ez az egyik legjobb dolog a szimben, hogy szinte élethűen megismerkedhetünk a borítással, a durvább részekkel és hasonlókkal.
A puszta valósággal viszont csak akkor szembesülünk, amikor ténylegesen felhajtunk a pályára. [Szombaton] kapunk extra edzést, ami remélhetőleg elegendő lesz arra, hogy elkapjuk a ritmust és jól felkészülhessünk az időmérőre, valamint természetesen a futamra is.”
Denny Hamlin saját podcastjében, az Actions Detrimentalban pedig így fogalmazott:
„Azért döntöttek az átalakítás mellett, hogy még nagyobb káoszt generáljanak. Ebben teljes mértékben biztos vagyok. Élesebbre és szűkebbre alakították a kanyarokat a szokásos, optimális ív helyett. Még a Coliseumnál is keskenyebbé tették. Fogalmam sincs mit mondjak róla azon kívül, hogy megpróbálunk majd jól kvalifikálni és elkerülni az ütközéseket.
Ez van, a NASCAR ezt az utat választotta. Nem tudom, hogy miért kell ezt csinálni. Növeli a nézőszámot? Passz. Amikor végigsétálok a rovalon és felnézek az oválra, akkor mindig arra gondolok, hogy ott van egy fantasztikus pálya, milyen jó lenne inkább ott versenyezni.”
Hamlin crew chiefje, Chris Gabehart egyetlen mondatban foglalta össze gondolatait:
„Nekivágunk az átalakított rovalnak, hogy megnézzük, mit álmodott meg nekünk ezúttal a [CMS-t irányító Speedway Motorsports tulajdonosa] Smith család.”
