Ó, az irónia: A NASCAR máris halasztást kért a 23XI/FRM ügyében

Van egy diszkrét bája annak, hogy alig néhány órával a Front Row Motorsports és a 23XI Racing előzetes intézkedés iránti kérelmének benyújtása után a NASCAR rögtön bírósághoz fordult a halasztás reményében.
A szervezet ellen indított trösztellenes pert kiváltó, 2025-ös charter-szerződést kapcsán ugyanis – többek között – azt nehezményezik a csapatok, hogy konkrétan sarokba lettek szorítva, miután a France-család csak 6 órát adott a papírok átolvasására és aláírására. Azokat pedig, akik a határidő lejártáig nem szignózták a különleges jogosultság elvételével fenyegették.
A NASCAR azonban úgy vélte, nekik kijár egy hivatalos procedúra kitolása.
A 23XI és az FRM október 9-én nyújtotta be az illetékes észak-karolinai bíróságra a kérelmét, amellyel azt szeretnék elérni, hogy a jogi eljárás időszaka során is charteres gárdaként versenyezhessenek a Cupban annak ellenére, hogy nem mentek bele a jövőre életbe lépő új megállapodásba.
Indoklásuk szerint ha charter nélküli open teamként vágnának neki a a következő idénynek, akkor azzal nem csak anyagilag járnának rosszul – lévén elbúcsúzhatnak a chartereseknek járó extra pénzektől -, de egyben a meglévő szponzoraikat is kockáztatnák.
Emellett annak a lehetősége is fenyegeti őket, hogy a NASCAR megvonja tőlük az egyenként 20-30 millió dollár értékű chartereket, amiket aztán gond nélkül eladhatnak más gárdáknak. Ebben az esetben a per megnyerése esetén sem biztos, hogy képesek lennének újakat vásárolni maguknak.
A bíróság eredetileg október 16-ára írta ki az előzetes intézkedés iránti kérelem meghallgatását, a NASCAR azonban a Milton hurrikán miatti irodabezárásokra hivatkozva azt kérte, hogy az időpontot tegyék át november 4-re.
A szervezet továbbá azzal érvelt, hogy a kötelező érvényű végzést csak a legszélsőségesebb körülmények között indokolt kiadni, ami szerintük ebben az esetben nem áll fenn. A két alakulat ráadásul a status quo megváltoztatását akarja arra kötelezve a NASCAR-t, hogy biztosítson nekik 2025-re chartereket, noha az aláírás határideje már rég lejárt.
Emellett a felperesek helyrehozhatatlan kárra vonatkozó állítását is hamisnak tartják, hiszen már korábban megerősítették, hogy adott esetben hajlandóak open teamként versenyezni jövőre. Márpedig ez a NASCAR szemszögéből azt jelenti, hogy a jogi csetepaté megnyerése esetén anyagilag kompenzálva lennének.
Pluszban felhívták a figyelmet arra, hogy jelen kérelmük nem kapcsolódik a versenyjoghoz, pusztán csak egy szerződés feltételeiről szól.
Egy nappal később pedig hivatalossá vált, hogy a bíró eleget tett a NASCAR kérésének és november 4-re módosította a meghallgatás időpontját.
KAPCSOLÓDÓ:
>>>>>A NASCAR azt hitte, hogy a törvény felett áll – Most viszont valóra válhat a legnagyobb rémálmuk
>>>>>„Nem voltunk elég tökösek hozzá” – 13 NASCAR-csapat várja, hogy 2 megmentse őket
>>>>>Larson: A NASCAR az egyetlen profi sport, ahol folyamatosan csökkennek a fizetések
