Larson: A NASCAR az egyetlen profi sport, ahol folyamatosan csökkennek a fizetések

A NASCAR Cup mezőnye Talladegán elérkezett a rájátszás top 12-es körének második fordulójához, a fő témát azonban továbbra is a 23XI Racing és a Front Row Motorsports által indított trösztellenes per szolgáltatta.
A két alakulat október másodikán jelentette be, hogy jogi eljárást kezdeményez a stock-car szervezet, valamint annak első embere, Jim France ellen a versenytörvény-ellenes magatartása miatt.
A 2025-től életbe lépő charter-szerződés aláírása két éven át húzódott, mivel a csapatok – több egyéb mellett – nem voltak megelégedve a széria gazdasági modelljével. A helyzet olyan rossz, hogy még akkora nagyágyúk sem képesek évek óta profitot termelni, mint pl. a Hendrick Motorsports.
Szeptember elején azonban tizenhárom Cup-csapat mégis szignózta a kontraktust, mint azóta kiderült a NASCAR konkrét zsarolásának megadva magukat.
KAPCSOLÓDÓ: „Nem voltunk elég tökösek hozzá” – 13 NASCAR-csapat várja, hogy 2 megmentse őket
A Denny Hamlin és Michael Jordan tulajdonában lévő 23XI, valamint a Bob Jenkins által birtokolt FRM viszont nem engedett, bő egy hónappal később pedig a beadványukkal ledobták a szervezet történetének talán legnagyobb atombombáját.
„Nagyon klassz látni, hogy valaki szembeszáll egy ilyen óriási szervezettel” – nyilatkozta Kyle Larson a Talladegán tartott sajtótájékoztatóján.
„Jó lenne, ha a csapatok számára jövedelmezőbb lenne a versenyzés, mert véleményem szerint ez magát a sportot is egészségesebbé tenné. Minden elismerésem a Front Row-nak és a 23XI-nek, hogy kiállnak amellett, amiben hisznek.”
A 2021-es bajnok szerint anyagi értelemben a NASCAR hátrafelé menetel.
„Valószínűleg mi vagyunk az egyetlen olyan profi sport, ahol az elmúlt évtizedekben folyamatosan csökkentek a fizetések. A többi ligában a sportolók, edzők, stábtagok és mindenki más éves bére felfelé ível, nálunk viszont ennek pont az ellentéte tapasztalható. Annak érdekében, hogy ez megváltozzon a csapatoknak is több pénzre kellene szert tenniük, mert csak így tudnák megadni az embereknek az őket jogosan megillető bérüket.”
Larson – aki a mezőny egyik legjobban fizetett pilótájának számít a Hendrickéktől kapott évi kb. 10 millió dolláros bérével – nem először szólalt fel a NASCAR-ban tapasztalható financiális problémák kapcsán.
„A toppilóták messze nem kapnak annyi pénzt, mint anno Jimmie Johnson, Jeff Gordon, vagy a hozzájuk hasonlók” – mondta még februárban, Kenny Wallace podcastjének vendégeként.
„Én nem panaszkodom, mert teljesen elégedett vagyok a saját szerződésemmel. Talán a felét sem keresem annak, mint fénykorában Jimmie, de még így sokkal jobban járok a jelenlegi mezőny túlnyomó részénél. Nem is tudom, mit mondhatnék erre… Nevetséges.
Szerintem a legtöbb srác egyszerűen örül annak, hogy Cup-pilótának nevezheti magát a többi pedig már nem érdekli őket. Ők csak itt akarnak lenni és versenyezni vasárnaponként.”
ELŐZMÉNYEK:
>>>>>A NASCAR azt hitte, hogy a törvény felett áll – Most viszont valóra válhat a legnagyobb rémálmuk
>>>>>A NASCAR máris támadásba lendült Hamlinék ellen, ők azonban nem félnek a bosszútól
