A NASCAR máris támadásba lendült Hamlinék ellen, ők azonban nem félnek a bosszútól

A NASCAR máris támadásba lendült Hamlinék ellen, ők azonban nem félnek a bosszútól
credit: Jared C. Tilton/Getty Images





Egy nappal azután, hogy a 23XI Racing és a Front Row Motorsports bejelentette a NASCAR ellen indított perét, a szervezet máris támadásba lendült.

A SiriusXM NASCAR Radio műsoraiban egymás után szólaltak meg a France családdal bizalmi kapcsolatban álló személyek, köztük a legendás crew chieffel, Larry McReynolds-cal.

„Van egy csapat, amely jó, ha négy éve van a mezőnyben, de máris azt állítja, hogy változtatni kell a NASCAR működésén” – nyilatkozta a szakember, aki 1997-1998-ban a Dale Earnhardt autóján dolgozó gárda főnöke volt, utóbbi évében pedig kulcsszerepet játszott abban, hogy a néhai pilóta huszadik nekifutásra végre megnyerte első – és sajnos utolsó – Daytona 500-át.

„Én támogatom a változást, mert ez tesz bennünket jobbá. Ugyanakkor tudják mit? Ha azt látom, hogy olyan veteránok, mint Richard Childress, Jack Roush, Rick Hendrick és Joe Gibbs – akik már akkor itt voltak, amikor az újak még a homokozóban játszottak – aláírják a szerződést, akkor én is megnyugszom. Ők mind elfogadták és azt mondták, rendben van. Vannak benne olyan dolgok, amik nem tetszenek nekik, de úgy vannak vele, hogy azt teszik, ami a sportnak a legjobb.

Azok az emberek viszont, akik nem versenyképesek, vagy csak négy éve vannak itt kijelentik, hogy rossz, amit 76 és fél éve csinálunk. Nevetséges.”

McReynolds szavai általános felháborodást váltottak ki a NASCAR-rajongók körében, ez azonban nem szabott gátat annak, hogy a szervezethez hű média újabb támadásokba lendüljön.


ELŐZMÉNYEK:

>>>>>A NASCAR azt hitte, hogy a törvény felett áll – Most viszont valóra válhat a legnagyobb rémálmuk

>>>>>BUMM! A 23XI és az FRM beperli a NASCAR-t!


Az eddigi legvitatottabb cikket az ESPN tette közzé csütörtökön. Ebben a szerző Ryan McGee azzal állt bele a 23XI-be és az FRM-be, hogy pont az Helene hurrikán okozta pusztítás után tették meg a jogi lépést:

„Képzeld el, hogy mindent elveszítesz és aztán napokig tartó reménykedés után szembe kell nézned a ténnyel, hogy senki nem jön érted, mert senki sem tudja, hogy egyáltalán ott vagy. Ez azért más megvilágításba helyezi azokat a dolgokat, amiken napi rendszerességgel vitázni szoktunk, nemde? Az ember azt hinné, hogy így van. Úgy tűnik viszont, hogy még az évszázad eddigi legnagyobb hazai természeti katasztrófája sem képes felülkerekedni az üzleti érdekeken. Miközben a NASCAR közösségének számos tagja álmatlan éjszakákon át tépelődött azon, hogy mit tehetne még, az iparág egyes szereplői úgy gondolták, ez a tökéletes alkalom arra, hogy bejelentsék, pert indítanak a szervezet ellen.

A 23XI és a Front Row Motorsports lépése elkerülhetetlennek tűnt azóta, hogy kiderült, nem hajlandóak aláírni a charterszerződés meghosszabbítását. Óriási viták zajlanak arról, van-e alapja a trösztellenes pernek és mi a végső cél. Ennek így is kell lennie. Az időzítés viszont elfogadhatatlan. Kedden jelezték, hogy beadják a keresetet, szerdán pedig már sajtótájékoztató tartottak. [Ugyanazon a szerdán, amikor a Charlotte Motor Speedwayen gőzerővel zajlott a munka a hurrikánban földönfutóvá vált emberek megsegítésére.] Ez önző, érzéketlen és meggondolatlan tett volt tőlük. Igazán várhattak volna egy hetet.”

A cikk ügyesen kihagyta azt a fontos részletet, hogy a 23XI Racing egymillió dollárt adományozott a bajba jutottaknak, emellett létfontosságú élelmiszereket, szerszámokat és higiéniai termékeket juttattak el a külvilágtól elvágott területekre.

Denny Hamlin az X-en nem is tudta szó nélkül hagyni McGee eszmefuttatását:

„Te jó ég, Ryan.”

A Joe Gibbs Racing versenyzője, egyben a 23XI társtulajdonosa a közösségi médiában kitért arra is, hogy a már említett SiriusXM NASCAR Radio eltüntette* a perben őket képviselő sztárügyvéddel, Jeffrey Kesslerrel készített interjút:

„A cenzúra kiemelt téma manapság a médiában, a 90-es csatorna [a NASCAR Radio – a szerk.] pedig ennek az iskolapéldája lehetne. Az interjú nem úgy alakult, ahogy remélték, mivel az ügyvédünk folyamatosan tényeket közölt, hiába próbálták meg minden erejükkel cáfolni.

Azóta az egész beszélgetést átszerkesztették, vagy törölték, mivel a narratíva nem az ő nézeteiket tükrözte. Ha ez nem győz meg titeket az elfogultságról, akkor semmi sem fog.”

A helyzet kapcsán sokakban felmerült a kérdés, hogy a NASCAR miként viszonyul majd Hamlinhez a Cup hátralévő idei hat futamán. A bajnoki címért továbbra is meccsben lévő virginiai vajon számíthat-e random büntetésekre, vagy épp „fantom” sárga zászlós szakaszokra pont akkor, amikor őt az a legrosszabbul érintené?

Hamlin reményei szerint ilyesmire nem fog sor kerülni.

„Bízom abban, hogy profin kezelik a dolgot és képesek lesznek különválasztani a versenyző Dennyt, aki vasárnaponként a pályán vezet attól a Dennytől, aki hétfőtől péntekig csapattulajdonosként van jelen” – mondta az AP-nek.

„Kétségtelen, hogy szárnyra keltek már korábban is összeesküvés-elméletek, de ezekbe nem megyünk bele. Biztos vagyok benne, hogy tisztelettel viszonyulnak majd hozzám és a JGR-hez is, mert a legfontosabb számunkra az, hogy az elkövetkezendő hat hétben a bajnokságért harcoljunk.”

Kessler szintén optimista.

„Rengeteg ügyem volt már különböző sportligák, szervezetek ellen és az ügyvédeik ilyen esetekben mindig azt tanácsolták nekik, hogy ne packázzanak a másik féllel, mert az a legrosszabb, amit csak tehetnek. Általánosságban véve nem tapasztaltuk, hogy a sportolókat megtorlás érné, ahogyan a többi felperesünk sem találkozott hátrányos megkülönböztetéssel. Ebből adódóan meglepne, ha most ez megtörténne. Ha viszont mégis így lesz, akkor pontosan tudjuk, mit kell tennünk.”


*UPDATE: Néhány órával később, miután az X komplett NASCAR-közössége kérdőre vonta őket, a SiriusXM visszatette médiatárába a Kessler-interjút.