NASCAR: Denny Hamlin elveszítheti ikonkus szponzorát
Hamarosan véget érhet a NASCAR történetének egyik legrégebbi partnersége.
A mindig jól értesült Sports Business Journal információi szerint a FedEx az idei szezont követően tovább csökkentheti szerepvállalását a Joe Gibbs Racingnél, de az sem kizárt, hogy teljes egészében hátat fordít a csapatnak.
A globális szállítmányozási és logisztikai vállalat 2005-ben lett a JGR 11-es számú autójának kiemelt támogatója, a logójuk pedig mára összeforrt Denny Hamlin nevével.
A virginiai pilóta tizenkilenc évvel ezelőtt, Kansasben debütált a Cup mezőnyében és azóta is, megszakítás nélkül maga mögött tudhatja a FedEx támogatását.
A 2021-es idénnyel bezárólag a cég, vagy annak leányvállalatai a komplett Cup-szezont lefedték és csak jogdíjakért évi 25 millió dollár körüli összeget fizettek Joe Gibbs gárdájának.
2022-re azonban jelentősen visszaestek a bevételeik, ami komoly megszorításokat eredményezett.
Első körben több raktárukat és irodájukat bezárták, repülőgépeket vontak ki a forgalomból, majd jelentős létszámleépítést is eszközölniük kellett.
A helyzet azonban csak rosszabbodott, így kénytelenek lettek további 1 milliárd dollárral megnyirbálni kiadásaikat. Ennek részeként az idei NFL-szezont megelőzően pontot tettek a Washington Commandersszel – amellyel Gibbs vezető edzőként három Super Bowlt nyert – 1999 óta érvényben állt stadion névadói szerződésük végére is.
A problémák ellenére tavaly ősszel viszont még meghosszabbították a JGR-rel eredetileg 2023 végéig szólt kontraktusukat. Igaz, már jóval limitáltabb formában.
A FedEx idén mindössze tíz futamot vállalt be főszponzorként, így a többi fordulón a 11-es már változatos támogatókkal hajtott pályára a Mavis Tires & Brakes, a Sport Clips, az Interstate Batteries és a Yahoo jóvoltából.
Az SBJ megkereste a JGR-t és a FedExet annak kapcsán, hogy zajlanak-e még tárgyalások a folytatásról. Utóbbiak azonban nem reagáltak, Gibbsék pedig egyenesen elutasították a válaszadást.