„Könnyen vezethetőek és teljesen egyformák” – Hamlin crew chiefje élesen kritizálta a Next Gent a dögunalmas bristoli futam után
A NASCAR Cup tavaszi, bristoli futama elképesztő izgalmakat hozott, főként a gyorsan kopó abroncskeveréknek köszönhetően.
A márciusi viadal során összesen 54 alkalommal változott az élen álló személye 16 különböző pilóta között, hétszer volt szükség sárga zászlóra pályán történt incidens miatt, a győzelmet pedig Denny Hamlin 1.083 másodperces előnnyel zsebelte be JGR-es csapattársa, Martin Truex Jr. előtt.
Az 500 körös távot időben kifejezve 3 óra 20 perc 41 másodperc alatt teljesítette a mezőny.
Múlt szombaton – magyar idő szerint már vasárnap hajnalban – szintén ezekkel a Goodyear-gumikkal hajtottak pályára az autók, a verseny összképe azonban köszönőviszonyban sem volt a hat hónappal ezelőtt látottakkal.
Mindössze nyolcszor történt változás az élen 4 pilóta által, az abszolút főszereplő pedig Kyle Larson volt. A Hendrick Motorsports sztárja 462 kört töltött az első helyen az 500-ból, amivel a pálya történetének harmadik legnagyobb győzelmét aratta Cale Yarborough 1973-as (500/500) és 1977-es (495/500) dominanciája után.
A kockás zászló pillanatában Larson 7.088 másodpercet vert a szintén HMS-es Chase Elliottra.
A futam időtartama pedig ezúttal már csak 2 óra 37 perc 53 másodperc volt.
KAPCSOLÓDÓ:
>>>>>Olyan verést mért Kyle Larson a mezőnyre Bristolon, amire közel fél évszázada nem volt példa
>>>>>Ezeket a zenéket választották bevonulásukhoz a NASCAR Cup versenyzői Bristolon
A Bristol Night Race egyúttal a rájátszás top 16-os körének fináléja is volt, véget vetve Harrison Burton, Martin Truex Jr., Brad Keselowski és Ty Gibbs bajnoki címről szőtt esélyeinek.
Az első két playoff-forduló katasztrófája után Denny Hamlinnek viszont sikerült negyedikként célba érnie, amivel magabiztosan verekedte be magát a legjobb 12 közé.
„Mindannyian meglepődtünk, mert arra számítottunk, hogy ismét gumiamortizációs verseny lesz” – nyilatkozta a 11-es Toyota crew chiefje, Chris Gabehart.
„Én nem voltam benne annyira biztos, de végül mégis ezt az utat választottuk. Ebből adódóan olyan beállításokat eszközöltünk, amit utólagosan már biztosan nem léptünk volna meg. Szóval, ebből a szempontból kissé hátrányban voltunk. Az első két szakaszban viszont sikerült értékes egységeket szereznünk és egy ponton komolyan azt hittem, hogy akár a győzelem is összejöhet. Reálisan nézve azonban második helyre esélyes autónk volt, de Denny okosan menedzselte a versenyt, nem ment bele felesleges dolgokba és végül a negyedikek lettünk.”
Gabehart ugyanakkor leszögezte, hogy a Next Genek lényegében tönkretették a rövid oválos versenyzést.
„A futam annyira volt intenzív, amennyire ezekkel az autókkal várható Bristolon. Túl könnyű őket vezetni és lényegében teljesen egyformák. Az alsó, a középső és a felső ív egyaránt jó volt, a különbség azonban a gépek között szinte egyenlő a nullával, a fizikának pedig megvannak a maga határai.
Itt vannak a világ legjobb stock-car csapatai és pilótái, ha viszont nem adsz nekik lehetőséget arra, hogy megmutassák magukat, akkor pontosan ezt fogod látni. A régi, bristoli versenyzésnek már vége. Ez az igazság.”