Felipe Drugovich az IndyCar bajnokcsapatával tesztelhet
Az elmúlt évek során Felipe Drugovichot már számos IndyCar-csapat megkörnyékezte, köztük az Ed Carpenter Racinggel és az Andretti Globallal.
A brazil versenyző azonban rendre visszautasította az ajánlatokat, mondván csak arra fókuszál, hogy ülést találjon magának a Forma-1 rajtrácsán.
A vágyott lehetőség azonban nem jött össze és be kellett érnie az Aston Martin tartalékosi szerepkörével.
Nem meglepő, hogy a Forma-2 2022-es bajnoka nyitni kezdett más bajnokságok felé és idén már teljes szezonos programot teljesít a European Le Mans Seriesben a Vector Sport színeiben, emellett az Action Express Cadillacjével megmérette magát a Le Mans-i 24 órás hypercar-kategóriájában.
Szeptember 30-án pedig karrierje során először végre bepattanhat egy IndyCar-gépbe is.
A tesztre a Barber Motorsports Park roadján fog sor kerülni, méghozzá a Chip Ganassi Racing jóvoltából.
A gárda ügyvezető igazgatója, Mike Hull elmondása szerint Drugovichnak nem lesz ismeretlen az autó, lévén nagy hasonlóságot mutat azzal, amit már az F2-ben is terelgetett.
„Azok az autók 625 lóerősek, az abroncsok és a teljesítmény-tömeg arány is hasonló” – nyilatkozta a szakember az Autosportnak.
„Szóval ez egy jó módja annak, hogy kiértékeljük őt, mint versenyzőt. Nem kell sok időt tölteni azzal, hogy hozzászokjon egy IndyCar-géphez. Ez sokat segít.”
Várhatóan hamarosan hivatalosan bejelentik az IndyCarban jövőre életbe lépő charter-rendszer részleteit. Sok konkrétum egyelőre nem látott napvilágot, az NBC információi szerint azonban az egyik kitétel az lesz, hogy a csapatok maximum három Dallarát indíthatnak.
Ez azt jelenti, hogy a CGR-nek is redukálnia kell az idei ötautós flottáját, ezzel párhuzamosan viszont a tervek szerint visszatérnek az Indy NXT-be.
Jelen állás szerint a főkategóriában biztosan marad a kötelékükben a hatszoros bajnok Scott Dixon és a háromszoros – egyben regnáló – trónfoglaló Alex Palou, míg a pletykák szerint a harmadik járgány volánját az édesapja révén óriási szponzorcsomaggal bíró Kyffin Simpson tarthatja meg. Az elmúlt két idényben a 11-es Dallara-Hondát vezetett Marcus Armstrong jövőre már a Meyer Shank Racingnél folytatja, a 8-asban teljes munkaidősként idén debütált Linus Lundqvist sorsa azonban továbbra is a levegőben lóg.
Mindebből adódóan Drugovichnak momentán még egy sikeres teszt esetében sem lenne reális helye a csapatnál éles versenyzőként.
Hull igyekezett is leszögezni, hogy jelen körözésnek nem célja a majdani pilótafelállásuk véglegesítése.
A Barberen zajló teszten egyébként szintén először pattanhat IndyCar-autóba az Indy NXT futamgyőztes Jamie Chadwick is.
Erről bővebben itt írtunk: IndyCar-autót tesztelhet Jamie Chadwick