Brutális ultimátummal tér vissza Kyle Larson az Indy 500-ra
Magyar idő szerint kedd este vált hivatalossá, hogy Kyle Larson 2025-ben újra megkísérli teljesíteni az Indy 500 – Coca-Cola 600 duplát.
A kaliforniai versenyző ismét a McLaren és a Hendrick Motorsports által közösen nevezett, 17-es számú Dallara-Chevyt fogja vezetni a legendás ötszáz mérföldes viadalon, főszponzora pedig újfent a HendrickCars.com lesz.
Az idei fiaskó után azonban Rick Hendrick leszögezte, hogy az abszolút prioritást a NASCAR charlotte-i viadala fogja képezni.
Mint ismert, májusban a csapat úgy döntött, beáldozza a Cup futamát és inkább az eső miatt tolódott Indy 500-at részesíti előnyben. Larson végül egy pitben elkövetett gyorshajtás miatt csak a tizennyolcadikként zárt, a CC600-on pedig egy métert sem tudott megtenni az időközben oda is megérkezett csapadék miatt.
A java viszont csak ezután jött.
A NASCAR másfél héten át tanácskozott azon, hogy az önként kihagyott futam ellenére megadja-e számára a playoffban való részvételhez szükséges különleges engedélyt. Végül a közvélemény nyomására rábólintottak. Itt is igaz lett azonban a mondás, hogy egyszer volt Budán kutyavásár.
Ha ugyanis jövőre megint beleköp a levesbe az anyatermészet, akkor Larsonnak muszáj lesz feladni az indianapolisi versenyt. Ebben az esetben a McLaren sportigazgatója – és az 500 2013-as győztese -, Tony Kanaan fog elrajtolni a helyén.
Na, de mi a helyzet akkor, ha az eső már a futam közben érkezik meg?
Nos, Larsonnak szépen ki kell szállnia a cockpitből és elindulni a Charlotte Motor Speedway felé.
Ezen forgatókönyv megvalósulása kapcsán feltették a kérdést Rick Hendricknek, hogy ezt abban az esetben is meglépnék-e, ha a megszakítás pillanatában pont a 17-es állna az élen?
„Akkor is Charlotte-ra mennénk” – nyomatékosította az üzletember.
Larson pedig elfogadta a lehetőségét annak, hogy adott helyzetben a potenciális Indy 500 győzelemről kell lemondania.
„Tartozom annyival a NASCAR-csapatomnak, hogy megpróbáljam megnyerni a szezon egyik legnagyobb versenyét [a CC600-at], úgyhogy a részemről rendben van.”
A menet közben való kiállás egyben azt jelentené, hogy magát az autót is kénytelenek lennének leparkolni.
Az IndyCar szabályai ugyanis már nem teszik lehetővé a verseny alatti pilótacserét.
„Én egy pozitív gondolkodású ember vagyok és nem akarok az időjáráson aggodalmaskodni” – mondta Larson.
„Hagyjuk ezt abba és inkább beszéljünk arról, hogy milyen szép napsütés és meleg lesz 2025 májusában. Ez az életfelfogásom. Már alig várom, hogy újra átélhessem ezt az élményt.”