A McLaren beleegyezik O’Ward két országot felölelő, NASCAR-IndyCar duplájába

A McLaren beleegyezik O’Ward két országot felölelő, NASCAR-IndyCar duplájába
credit: Penske Entertainment/Chris Jones





Pato O’Ward a minap kijelentette, hogy mindenképpen ott szeretne lenni a NASCAR jövő évi, mexikói versenyének mezőnyében.

Törekvéseit a McLaren messzemenőkig támogatja, Zak Brown ugyanakkor leszögezte, hogy csakis abban az esetben lehet szó róla, ha emiatt nem kell kihagynia egyetlen IndyCar-viadalt sem.

Itt jön a képbe a probléma. A június 15-ére, az Autodromo Hermanos Rodriguezre kiírt versennyel egyidőben fogják megrendezni az amerikai open-wheel szakág csúcskategóriájának gatewayi versenyét is.

Ez a naptárbeosztás nem csak O’Ward mexikói terveire jelent csapást, de a mezőny azon tagjainak is, akik Le Mans-ban szerettek volna indulni. A legendás 24 órás viadal ugyanis szintén azon a hétvégén fogja megkapni a zöld zászlót.

Ebből adódóan Pato elmondta, hogy ha a soron következő idényben nem is, 2026-ban viszont már tényleg NASCAR-autóval akarja róni a köröket hazai közönsége előtt.

A legfrissebb hírek alapján viszont könnyen lehet, hogy a projekt mégis megvalósulhat már a soron következő idényben.

Igaz, nem a Cupban, hanem az Xfinity Seriesben.

A nemzeti másodosztály versenyét egy nappal korábban, június 14-én bonyolítják le, ami lehetővé tenné O’Ward számára, hogy ne kelljen kihagynia a másnapi IndyCar-futamot sem.

Az AP hírügynökség megkeresésére Brown elárulta, ha sikerül tető alá hozni egy Xfinity-ülést, akkor hajlandó arra, hogy a 25 éves pilótának felmentést adjon a gatewayi kvalifikáció alól.

O’Ward szolgálatai iránt egyébként igencsak nagy érdeklődés mutatkozik a NASCAR paddockjában.

Többek között Denny Hamlin is elhintette, hogy a 23XI Racing szívesen adna autót számára, de ez a gyártók miatt – a gárda a Toyota égisze alatt versenyez, míg Pato Chevy-motoros gépet vezet az Indyarban – nagy valószínűséggel nem jöhet létre.

A legreálisabb forgatókönyvnek a Hendrick Motorsports számít, amely Kyle Larson Indy 500-as programja óta áll partnerségben a McLarennel.

O’Ward ennek kapcsán a minap azt is elárulta, hogy szíve szerint önállóan ütné nyélbe a dolgot magával Rick Hendrickkel:

„Találkoztam már Rick Hendrickkel és szerintem ő is nagyon izgatott lenne az ötlet miatt. Nem akarom ezzel is Zaket terhelni, nincs szükségem arra, hogy ő végezze el az összes munkát. Elég tekintélyem van már nekem ahhoz, hogy saját magam hozzam össze. Jó lenne, ha Hendrick és a Chevy hallanának felőlem, mert nyilvánvaló, hogy honnan származik ez az óriási érdeklődés arra, hogy induljak ezen a versenyen. Amint bejelentették a mexikói futamot, az első gondolatom rögtön az volt, hogy el kell kérnem Zaktől Rick Hendrick telefonszámát.”

Egy biztos, O’Ward jelenléte óriási jelentőséggel bírna a NASCAR számára.

A 25 éves monterrey-i nem csak az IndyCar magasan legnépszerűbb autóversenyzője, de egyben Sergio Perez után ő rendelkezik a legnagyobb rajongótáborral Mexikóban.

Ebből adódóan nem meglepő, hogy – a széria teljes közösségével együtt – rendkívül felháborodott, amikor a Penske Entertainment elnök-vezérigazgatója, Mark Miles többek között azzal magyarázta az IndyCar mexikói távolmaradását, hogy Pato nem elég ismert a lelátók megtöltéséhez.

Az üzletember és a versenyző közti csörtéről ebben a cikkben írtunk bővebben:


>>>>>Az IndyCart már „jobbról-balról előzi mindenki”, a széria magyarázza a bizonyítványt