„El kell kérnem Rick Hendrick számát” – A NASCAR érdeklődik Pato O’Ward iránt, az érzés pedig kölcsönös

„El kell kérnem Rick Hendrick számát” – A NASCAR érdeklődik Pato O’Ward iránt, az érzés pedig kölcsönös
credit: Penske Entertainment/Joe Skibinski





Rendkívül izgalmas futamokat hozott az NTT IndyCar Series múlt hétvégi, Milwaukee Mile-on rendezett duplafordulója, amelynek végén továbbra is nyitott maradt a bajnoki cím sorsa.

A vasárnapi versenyen a címvédő Alex Palou csak a tizenkilencedikként ért célba huszonkilenc kör hátrányban, miután már a rajt előtt megadta magát az általa vezetett 10-es Dallara-Honda. A Chip Ganassi Racing gyors akkumulátor-csere után vissza tudta ugyan küldeni a pályára, de innentől fogva csak abban bízhattak, hogy legnagyobb ellenfelüknek, Will Powernek sem fog kijönni a lépés.

A Team Penske ausztrálja azonban parádés teljesítményt nyújtott, aminek révén egészen a féltávig reális esélye volt a győzelemre. A 131. körben viszont elvesztette uralmát autója felett és megforgott, a problémát pedig tetézte egy rosszul időzített pitkiállás is.

Mindennek következtében Power tizedikként ért célba és csak 33 pontra tudta lefaragni a Palou-val szembeni hátrányát.

A bajnokság így a szeptember 15-ei, Nashville Superspeedwayre kiírt szezonzárón fog eldőlni.

Az idény végi hajrát azonban sikeresen háttérbe szorította az a csörte, ami az elmúlt napokban nyilvánosan zajlott le Pato O’Ward és a Penske Entertainment elnök-vezérigazgatója, Mark Miles között.

Mint ebben a cikkben részletesen írtunk róla, a McLaren mexikói pilótája élesen kritizálta az IndyCart, mondván nem tesznek meg eleget egy mexikói futam tető alá hozása érdekében, miközben a NASCAR jövőre már az Autodromo Hermanos Rodriguezen fogja róni a köröket.

Erre Miles azzal vágott vissza, hogy sem a széria, sem pedig maga Pato nem elég híres egy jövedelmező verseny rendezéséhez.

A sztori egy hangos szócsatává fajult, amibe O’Ward védelmében több pilóta is beszállt, nem beszélve a rajongók tömkelegéről.



A 25 esztendős monterrey-i ugyanis vitán felül az IndyCar legnépszerűbb arca, aki az utóbbi években már számos saját kezdeményezést indított a széria növekedésének érdekében, beleértve saját lelátók kibérelését és óriási sikerű platformját, az élő onboard-videókat is streamelő PatoTV-t. Utóbbi projektje azonban már a múlté, miután a széria úgy döntött, visszavonja a jogokat, noha azokért O’Ward maga fizetett.

A legújabb ötlete pedig az, hogy bárki, aki 75 dollár feletti összegért vásárol a webshopjában ajándékba kap egy jegyet a nashville-i fináléra.

A nyilvánosság előtti mismásolás ellenére viszont a széria továbbra sem értékeli O’Ward promóciós munkáját. A NASCAR azonban máris kivetette rá a hálóját.

Az AP hírügynökség riportere, Jenna Fryer információi szerint az amerikai stock-car szervezet érdeklődését fejezte ki Pato szolgálatai iránt a jövő évi, mexikói futamra. Sajnálatos módon azonban ez nem jöhet össze, mivel azon a júniusi hétvégén az IndyCarnak is versenye lesz.

„Örömmel belevágnék” – mondta a Cup-kitérő kapcsán a RACER-nek O’Ward.

„Igazán csalódott vagyok, mert jó lett volna már az első alkalommal ott lenni, de pont akkor fogunk menni Gatewayre. A prioritás pedig számomra az IndyCar. A következő [2026-os] mexikói fordulót viszont szívesen bevállalnám. Ez az a verseny, amin minden kétséget kizáróan indulni szeretnék. Más [NASCAR] futam viszont már nem igazán érdekel, csak ez az egy. Nagyon klassz lenne.”

Zak Brown elárulta, hogy teljes mértékben támogatja O’Ward mexikói Cup-törekvéseit, amiben nagy segítségükre lenne a Chevrolet-val, valamint a Hendrick Motorsports-cal való partnerség. Ennek révén debütálhatott idén az Indy 500-on Kyle Larson is, ha pedig minden a tervek szerint alakul, akkor a kaliforniai klasszis jövőre is nekivághat a legendás viadalnak.

„A legjobb az lenne, ha Daniellel [Suarez] együtt versenyeznénk” – folytatta Pato.

„Találkoztam már Rick Hendrickkel és szerintem ő is nagyon izgatott lenne az ötlet miatt.”

Ha pedig rajta múlna, akkor legszívesebben egyedül szervezné meg a Cup-debütálását.

„Nem akarom ezzel is Zaket terhelni, nincs szükségem arra, hogy ő végezze el az összes munkát. Elég tekintélyem van már nekem ahhoz, hogy saját magam hozzam össze. Jó lenne, ha Hendrick és a Chevy hallanának felőlem, mert nyilvánvaló, hogy honnan származik ez az óriási érdeklődés arra, hogy induljak ezen a versenyen. Amint bejelentették a mexikói futamot, az első gondolatom rögtön az volt, hogy el kell kérnem Zaktől Rick Hendrick telefonszámát.”

A nagy Cup-debütálásra azonban leghamarabb 2026-ban kerülhet sor és akkor is csak abban az esetben, ha az IndyCar naptárával nem fog újfent ütközni a verseny.