„Ki az a Pato?” – Mestertroll-győzelmet aratott az IndyCar vezetésével háborúzó O’Ward Milwaukee-ban

„Ki az a Pato?” – Mestertroll-győzelmet aratott az IndyCar vezetésével háborúzó O’Ward Milwaukee-ban

credit: Penske Entertainment/James Black





Idei harmadik, teljes eddigi IndyCar-karrierjét tekintve pedig a hetedik győzelmét ünnepelhette Pato O’Ward.

A naptárba kilenc év után visszatért Milwaukee Mile-on rendezett duplaforduló szombati, első futamának 250 köréből 133-at töltött az élen, majd a kockás zászló pillanatában 1,8215 másodpercet vert a mögötte célba ért Will Powerre.

A mexikói pilóta diadala a megszokottnál is nagyobb sikert aratott a rajongók körében, köszönhetően a hétvégét beárnyékolt csörtéjének a széria vezetésével, legfőképpen a Penske Entertainment elnök-vezérigazgatójával, Mark Milesszal.

Mint ebben a cikkben részletesen írtunk róla, O’Ward élesen kritizálta az IndyCart, mondván nem tesznek meg eleget egy mexikói futam tető alá hozása érdekében, miközben a NASCAR jövőre már az Autodromo Hermanos Rodriguezen fogja róni a köröket.

Erre Miles azzal vágott vissza, hogy sem a széria, sem pedig maga Pato nem elég népszerű egy jövedelmező verseny rendezéséhez.

A válasz ezúttal sem maradt el a temperamentumos és szókimondó McLaren-versenyző részéről.


BŐVEBBEN: Az IndyCart már „jobbról-balról előzi mindenki”, a széria magyarázza a bizonyítványt



A leintés utáni sajtótájékoztatón egy ironikus kis párbeszéd is lezajlott, miután Power csak úgy, egy teljesen más téma kellős közepén megszólalt:

„Nekünk kellene Mexikóvárosba menni, nem pedig a NASCAR-nak.”

Erre O’Ward:

„Tessék?”

Power megismételte:

„Azt mondtam, hogy nekünk kellene Mexikóvárosba menni.”

Ekkor a sombrerót viselő mexikói lecsapta a labdát és csípősen újfent odaszúrt az őt nem eléggé ismertnek minősített Milesnak:

„Ki az a Pato?”

Ezt később a közösségi médiában is elsütötte, a játékba pedig maga Zak Brown is beszállt:



Bár az első hely nem jött össze, de Powernek még így is sikerült 11 pontot faragnia legnagyobb össztettbeli ellenfelével és a hátránya 43 egység az ötödikként célba ért Alex Palou-val szemben.

A kétszeres és regnáló bajnok spanyol azonban a vasárnapi viadal végén még így is behúzhatja újabb titulusát. Ehhez nem kell mást tennie, mint 55 egységnyi előnyre szert tenni ausztrál kollégájával szemben.

A pódium legalsó fokára Conor Daly állhatott fel, aki ezzel főkategóriás pályafutása második top 3-as befutóját hozta, egyben az elsőt a 2016-os, detroiti második pozíciója óta.

A huszonötödikként startolt amerikai emellett leszállította a Juncos Hollinger Racing fennállásának legelső dobogóját is.

A futamnak csak két kiesője volt, méghozzá az elmúlt három Indy 500 győzteseinek személyében.

Marcus Ericsson és Josef Newgarden a 147. körben ütközött össze, aminek hatására mindketten a falban végezték. Szerencsére megúszták sérülés nélkül, az autóikban viszont már olyan károk keletkeztek, hogy képtelenség volt velük folytatni.

Pocsékul alakult a nap Colton Herta számára is.

Az Ericssonhoz hasonlóan szintén az Andrettit szolgáló amerikai a futam során hatalmasakat csatázott és úgy tűnt, reális esélye lehet karrierje első oválos dobogójára is. Az utolsó kiállása alatt azonban rosszul tették fel a bal-első kereket, ami a fizika törvényeinek engedelmeskedve le is esett és vígan gurult végig a 2-es kanyaron.

A versenyirányítás először zárt pitben való szervizelésért a mezőny végére zavarta, majd nem sokkal később veszélyes kiengedés miatt 30 másodpercre le is parkolta a 26-os Dallara-Hondát.

Mindennek következtében Hertának be kellett érnie a huszonkettedik hellyel, immár 4 kör hátrányban.

A Milwaukee-dupla második fordulóját vasárnap, magyar idő szerint 20:30-kor rendezik.