Az USA egyik legnagyobb versenyén debütálhat Shane van Gisbergen
Nemrég vált hivatalossá, hogy Shane van Gisbergen 2025-től teljes szezonos Cup-versenyzőként folytatja NASCAR-pályafutását.
A rendkívül népszerű új-zélandi azonban a Trackhouse Racinggel karöltve máris újabb közös projekten dolgozik
A cél pedig nem más, mint a midget-szakág koronaékszereként számon tartott Chili Bowl Nationals.
A legendás viadalra minden év januárjában kb. négyszázan adják be nevezésüket, a kvalifikációs futamok emiatt napokon át zajlanak, amelyek végén kialakul a főverseny mindössze huszonnégy fős mezőnye.
Olyan ismert nevek mérették már meg magukat rajta, mint JJ Yeley, Alex Bowman, Ryan Newman, Conor Daly, Santino Ferrucci, Chase Elliott, Ricky Stenhouse Jr., vagy épp Chase Briscoe.
Az abszolút győztesek listáján pedig ott szerepel többek közt Tony Stewart (2002, 2007), Christopher Bell (2017, 2018, 2019), valamint Kyle Larson (2020, 2021) is.
Ha minden jól alakul, akkor a soron következő CB Nationals nevezési listáján vissza fog köszönni SVG neve is.
A 35 éves pilóta számára nem ismeretlen ez a világ, hiszen hazájában és Ausztráliában már egyaránt számos midget-versenyt teljesített.
A CB azonban már egy gyökeresen más történet lenne, lévén itt a szakág világklasszisaival kellene összemérnie a tudását.
Ráadásul ő a maga közel 190 cm-es magasságával eleve hendikeppel indul.
„Justin [Marks] nagyon szeretne belevágni, én pedig már nyilván túl vagyok pár midget-futamon” – idézi a Speedcafe SVG-t.
„Egy nagyobb termetű srácnak viszont határozottan nehezebb vezetnie ezeket az autókat. Beszéltem erről Kyle Buschsal is, aki már részt vett a [CB előtt egy héttel rendezett] Tulsa Shootouton micro sprint carral és arra jutottunk, hogy ez bizony kemény kihívás. [A TS-hez hasonlóan] a CB-n sincsenek súlyra vonatkozó szabályok, csak könnyű autók könnyű versenyzőkkel, így ha a testtömeged meghaladja a 60 kg-ot, akkor máris hatalmas hátrányban vagy.”
A projekt egyelőre még csak az előkészítés fázisában van.
„Justin már szót ejtett róla és úgy tudom, hogy pár hónap múlva tesztelni is fogunk, szóval meglátjuk.”
Elmondása szerint viszont szívesebben pattan sprint carba, mint midgetbe.
„Sprint carban biztonságban érzem magam, mert én irányítok. A gépek tetején van védőelem is. Midgettel végig a határon mész és folyamatosan karnyújtásnyira vagy egy nagy balesettől. Ez egyszerre elképesztő és pocsék érzés is.”
Egy biztos, a NASCAR-szezon után hazautazik Új-Zélandra és újra beleveti magát ebbe a műfajba is.
„Úgy tervezem, hogy a nyár során versenyezni fogok Western Springsen és a Bay Parkban is. Két, vagy három hetet töltök otthon, ami klassz lesz, mert az év eddigi részében csak egyszer, még márciusban jutottam haza.”