Az IndyCart már „jobbról-balról előzi mindenki”, a széria magyarázza a bizonyítványt

Az IndyCart már „jobbról-balról előzi mindenki”, a széria magyarázza a bizonyítványt
credit: Penske Entertainment/Joe Skibinski





Néhány nappal ezelőtt jelentették be hivatalosan a NASCAR 2025-ös versenynaptárait.

Ebből kiderült, hogy a királykategóriát képező Cup Series, valamint a másodvonalbeli Xfinity jövőre útba ejti Mexikóvárost, méghozzá az F1 által is használt Autodromo Hermanos Rodriguez képében.

A hír hallatán pedig nem volt mérgesebb ember ezen a világon Pato O’Wardnál.

Az IndyCar jelenlegi legnépszerűbb versenyzője hosszú évek óta kampányol azért, hogy a széria visszatérjen Mexikóba, ahol az amerikai open-wheel elképesztően sikeres futamokat produkált még a kilencvenes és kétezres években.

„Őszintén szólva nem vagyok meglepve, hogy idáig jutottunk” – idézi az Indy Star a McLaren pilótáját.

„Nyilván nem vagyok teljesen képben mindennel, ami a színfalak mögött történik, de kivülállóként szemlélve az eseményeket egyértelmű, hogy a széria részéről nem volt meg a kellő nyomás a megvalósítás érdekében. Úgy látom, hogy a Penske Entertainmentre (PE) nem jellemző a sietség. Ezt egy pontig meg is értem, mert ha túlzottan türelmetlen vagy, akkor az kapkodáshoz vezet. Ugyanakkor a helyzet az, hogy IndyCar túlságosan is lassan halad. Tisztelem őket és tudom, hogy más dolgokkal is foglalkozni kell és nagyon nehéz volt a COVID-járvány időszaka is.

A széria azonban egészséges és sokan akarnak csatlakozni hozzánk. Mindenki rengeteg pénzt takarít meg, mert több, mint egy évtizedes autóval versenyzünk. Minimum azt szeretnénk látni, hogy haladunk valahová.”

A 25 éves versenyző azt szeretné, ha őt is bevonnák az egyelőre még csak teoretikus síkon létező futam szervezésébe.

„Ha nálam lenne a világ összes pénze, akkor Mexikó máris a naptárban volna, de sajnos nincs annyi tőkém, hogy kockára tegyek 5,6, vagy 7 millió dollárt a verseny érdekében. Határozottan úgy érzem, hogy nekem is a részesének kell lennem, mert ez a futam nélkülem semmi. Máris rengeteg pénzt áldoztam a sajátomból arra, hogy reklámozzam az IndyCart és ezáltal segítsem növekedni Mexikóban.

Nagyon tisztelem Roger Penske-t, de az ő zsebében van a pénz. Az enyém üres.”

Az IndyCar minimális promóciós tevékenységét jól mutatja, hogy a jelenleg a Milwaukee Mile-on zajló duplaforduló közelében még mindig a múlt heti NASCAR Trucks-futam plakátja van fent, a open-wheelesek érkezésére pedig semmi sem utal. Több versenyző és csapattag is arról számolt be, hogy a helyiknek, akikkel találkoztak fogalmuk sem volt arról, hogy verseny lesz a városban.



O’Ward szavaira reagálva a PE elnök-vezérigazgatója, Mark Miles leszögezte, hogy folyamatosan puhatolóznak egy mexikói visszatérés kapcsán.

Az AHR illetékesei viszont állítása szerint csak a pályabérletet ajánlották fel, mivel úgy vélték, hogy az IndyCar nem lenne képes elég figyelmet magára vonni.

„Annyi választ kaptunk, hogy ‘Ha akarjátok, akkor kibéreljük nektek a pályát, de nem akarunk partnerségre lépni. Korai lenne, mert még nem vagytok eléggé ismertek ahhoz, hogy Mexikóvárosban rendezzetek futamot.’ Úgy vélik, hogy továbbra sem ismernek bennünket – és Patót sem – annyira, hogy megtöltsük a lelátókat egy ottani pályán.”

O’Ward rajongótábora és ellenfelei egyaránt felháborodtak Miles kijelentésén.

A mexikói versenyző személyében jelenleg az IndyCar legnépszerűbb arcát tisztelhetjük, amit csak tovább növel, hogy idéntől már a McLaren F1-es csapatának tartalékosaként is jegyzik.

Emellett rendkívül extrovertált, imád a rajongók között lenni és aktív a közösségi médiában is.

Néhány éve elindította saját platformját is PatoTV néven, ahol bárki élőben követhette az onboard-kameráját. Az oldalt azonban meg kellett szüntetnie, mivel a Penske Entertainment visszavonta a jogokat.

Alexander Rossi pedig nem volt rest egy konkrét listával alátámasztani, hogy Pato valóban olyan híres, mint amilyennek tartja magát:

  1. A rajongótábora olyan hangosan tud szurkolni, hogy nem tudtuk tőlük befejezni a mérnöki megbeszélést. Ez Portlandben történt.
  2. Saját merchandies-sátorra van szüksége, mert az emberek az összes hivatalos cuccát elkapkodják.
  3. A spanyolajkú területeken rendezett csapatrendezvényeken úgy éreztem magam, mint egy szupersztár csak azért, mert Pato mellett álltam.
  4. Hatszor annyi követője van a közösség médiában, mint egy amerikai Indy 500-győztesnek.
  5. Ő az egyetlen versenyző, aki a divatiparban is tud érvényesülni, még ha az ízlése vitatható is.
  6. Van egy magángépe (csak viccelek!).

Felix Rosenqvist hasonló véleményt fogalmazott meg:

„Érdekes megállapítás, hogy Pato nem eléggé népszerű. A Long Beach-i mérnöki mítingünk során a kamionon belül, rádión kellett beszélnünk, mert odakint a Pato-szurkolók annyira hangosak voltak.”

Alex Palou-t szintén frusztrálják az események.

„Jobbról-balról, mindenki előz bennünket. Teljesen biztos vagyok abban, hogy nekünk is Mexikóban kellene lennünk. Tudom, hogy nem egyszerű összehozni, de már 2021-ben, amikor a bajnoki címért harcolt tudtuk, hogy Pato nagy szám. Azóta pedig csak még tovább nőtt a népszerűsége. Szóval le vagyunk maradva és a NASCAR már le is körözött bennünket.”

A helyzetre reagálva Miles később kiadott egy hivatalos sajtóközleményt:

„Ahogyan már többször is hangsúlyoztam, Pato egy természetes tehetség, a népszerűsége óriási és folyamatosan csak nő. Ő az IndyCar egyik fő arca és nagyszerű partner a marketing és promóciós munkákban. Jelentős erőforrásokat fektetünk a versenyzőinkbe. Pato továbbra is központi szereplő marad, akire kiemelt figyelmet és támogatást fordítunk. Összegezve, még mindig nagy érdeklődéssel vagyunk a mexikói piac iránt és hisszük, hogy egy fantasztikus IndyCar-hétvégét rendezhetünk ott inkább előbb, mint utóbb. Pato egy szupersztár, akinek hírneve és tehetsége kulcsfontosságú lesz ennek létrejöttében.”

Az Indy Star ennek kapcsán újfent megkereste O’Wardot, hogy kikérje az ő álláspontját is.

„Mindenekelőtt, annyira boldog vagyok, hogy az IndyCar vezére ilyen támogató!” – reagált ironikusan Pato.

„Szerintem azért fontos Mexikóba menni, hogy ezzel is segítsük az IndyCar növekedését. Az én mentalitásom mindig is az volt, hogy miként lehetnék én magam jobb, valamint hogyan tudnánk kollektíve jobbá válni a rajongói élmény növelése érdekében. A szórakoztatóipar részei vagyunk, ember! Nagyon szeretünk versenyezni, azért vagyunk itt, hogy nyerjünk és minden erőnket ebbe fektetjük, de rengeteg energiát kell fordítani arra is, hogy a sport fejlődjön és növekedjen, mert végső soron ez teszi lehetővé, hogy továbbra is folytathassuk.”

O’Ward elmondta, hogy több magas rangú személlyel kapcsolatban áll Mexikóban, beleértve a Forma-1-es promótert is.

„Még soha nem találkoztam olyannal, aki azt mondta volna, hogy várjunk. Inkább azt kérdezgetik, hogy mikor jövünk már mi is…

Soha nem voltak olyan szándékaim, hogy bárkit is támadjak. Úgy érzem, csak a tényekről van szó, amikor arról beszélek, hogy a Penske Entertainment rendkívül lassan halad. Azt sem tartom helyesnek, hogy engem hibáztatnak, mondván nem vagyok elég népszerű, amit ráadásul bizonyítani sem tudnak. Ha azt mondják, hogy nem vagyok elég híres ahhoz, hogy megtöltsek egy egész pályát, azzal csak a busz alá lökik az egész szériát. Azért kellene nemzetközi szintre lépni, mert hisznek az IndyCarban és nem csupán egy versenyzőben a huszonhétből.”