IndyCar: Power nyert, Dixon 7. bajnoki címről szőtt álmaira már az első körben csapást mértek Portlandben

IndyCar: Power nyert, Dixon 7. bajnoki címről szőtt álmaira már az első körben csapást mértek Portlandben

credit: Penske Entertainment/Joe Skibinski





Will Power elképesztő dominanciáját hozta az NTT IndyCar Series idei utolsó, roadpályás versenye.

A Portland International Racewayen rendezett BitNile.com Grand Prix of Portlandet a második helyről kezdhette meg, nem sokkal a rajt után azonban máris átvette a vezetést a pole-os Santino Ferruccitól.

A 43 éves ausztrál innentől fogva nem kevesebb, mint 101 körön át birtokolta az első helyet a 110-ből, a leintés pillanatában 9.8267 másodpercet verve a címvédő és bajnoki éllovas Alex Palou-ra.

Sikere révén idei 3., teljes eddigi IndyCar-karrierjét tekintve pedig a 44. győzelmét ünnepelhette, míg összetettben feljött a második pozícióba 54 pont lemaradásban az imént említett ganassis ellenfele mögé.

A dobogó legalsó fokára a szintén a Team Penske-t szolgáló Josef Newgarden állhatott fel, de top 5-tel távozott még Colton Herta, valamint Marcus Armstrong is.

A futam legnagyobb horderejű pillanatát rögtön az első kör prezentálta.



A start előtt még a pontverseny harmadik helyén jegyzett Scott Dixont leterelte a pályáról Kyle Kirkwood. Az incidens után a Chip Ganassi Racing hatszoros bajnoka vissza tudott ugyan térni a pályára, de közben öt pozíciót veszített. Az ekkor érkező Pietro Fittipaldi megpróbálta őt megelőzni, de a kerékvető megdobta az autóját és ennek hatására oldalról eltalálta kollégája 9-es Dallara-Hondáját, ami végül nagy erővel a szalagkorlátnak csapódott.

A baleset következtében Dixon a 2005-ös, Japánban rendezett verseny óta először kényszerült kiállni rögtön a legelső körben.

A történetekért a versenyirányítás áthajtásos büntetéssel sújtotta Fittipaldit, Dixon szerint azonban rossz döntés született.

„A 27-es [Kirkwood] okozta az egészet” – szögezte le az új-zélandi.

„Egyáltalán nem hagyott helyet és lelökött a pályáról. Fittipaldit büntették? Egyáltalán nem volt hibás, Kirkwoodot kellett volna.”

A legfájóbb, hogy az így szerzett utolsó helye révén már csak matematikai esélye maradt a hetedik titulusának idei bezsebelésére.

Az idényből még két hétvége van hátra a Milwaukee Mile-on esedékes duplaforduló és a nashville-i finálé képében.

Dixon lemaradása nem kevesebb, mint 101 egység Palou mögött, a maradék három futamon pedig maximálisan 162 szerezhető (50 jár a győzelemért, 1+2 a legtöbb élen töltött körért, valamint 1 a pole-ért).

A viadal legviccesebb jelenetét Romain Grosjean hozta össze a 62. körben, miután a kerékvetőn megpattanva kiforgott, majd összeütközött Christian Rasmussennel, végül pedig defektet is kapott – mindezt össze-vissza tekeregve a pályán.

Mutatványát azonban az ellenfelek mellett maga az IndyCar nem díjazta és rögtön áthajtásra is ítélte.